gaven van de Geest

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 07 jun 2005 07:37

jas schreef:
Boekenlezer schreef:
brammetje schreef:Mee eens , je word gevoed door het horen en zeggen en voorleven . wellicht moet je de uitdaging eens aan gaan en biddend zelf de bijbel te onderzoeken , Niet alles aannemen wat anderen zeggen , maar biddend lezen .

Goeiedag hé, alsof ik nog nooit de Bijbel zelfstandig onderzocht heb, en maar aanneem wat anderen zeggen! Misschien ben ik wel heel wat tegendraadser dan jou lief is.
Waarschijnlijk lees jij mijn berichten meestal niet.

Nu ben ik het eens helemaal met je eens. Dit verwijt van Brammetje is totaal onterecht.

Het was een meer algemene opmerking niet richting boekenlezer, geen verwijt want zo zit ik niet in elkaar . Ik bedoel maar . je mag net zo tegendraads zijn als je maar wilt , of ik het wel of niet lees is maar de vraag . mijn excuus als je dit zo hebt opgevat .

een Bijbelse onderbouwing van Jas vind ik trouwens zelden ! zelfs als daar om gevraagd word . mischien daardoor geprikkeld.
Maar gij geheel anders !
Opdracht ?!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 07 jun 2005 08:34

Ik zie mensen hier veel zeggen, maar niets over wat de bijbel zegt. Dat roept bij mij toch grote vraagtekens op. De bijbel is onze bron, en niet Friedenstimme, een oudvader of een puritein, maar de bijbel

Ga de bijbel lezen, en doe aub niet minachtend over geestesgaven want dan minacht je de Heilige Geest. Ook het spreken in tongen is een gave, echter niet de belangrijkste gave. Het spreken in tongen is enkel ter stichting van jezelf, zoals Paulus schrijft in 1 Kor. 14. Lees dat hoofdstuk maar eens.

General
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor General » 07 jun 2005 09:25

Ik denk dat het te maken heeft met het toekennen van onnatuurlijke verschijningen. En het openstellen van jouw eigen gedachten voor onatuurlijke verschijningen. Onze cultuur bestaat dan ook uit veel "nuchtere" mensen, die alles willen verklaren. Maar in de bijbel staat toch echt dat "Maar aan een iegelijk wordt de openbaring des Geestes gegeven tot hetgeen oorbaar is." En ik heb oorbaar opgezocht en het betekend {oorbaar ('gepast', 'billijk').} Dus wanneer het God uitkomt dan krijg je de gaven.

edit: 1 Kor 12:7
Faith is daring the soul to go beyond what eyes can see.
Afbeelding

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 jun 2005 09:28

brammetje schreef:
een Bijbelse onderbouwing van Jas vind ik trouwens zelden ! zelfs als daar om gevraagd word . mischien daardoor geprikkeld.

Dit is dus absoluut niet waar. Ik haal bijna overal teksten aan om mijn stellingen te onderbouwen. Je bent een leugenaar. En wie is dan je vader?

o sorry, ik vergat de Bijbelse onderbouwing;
Joh. 8:44"
Gij zijt uit den vader den duivel, en wilt de begeerten uws vaders doen; die was een mensenmoorder van den beginne, en is in de waarheid niet staande gebleven; want geen waarheid is in hem. Wanneer hij de leugen spreekt, zo spreekt hij uit zijn eigen; want hij is een leugenaar, en de vader derzelve leugen."

Zo beter?
Laatst gewijzigd door jas op 07 jun 2005 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 07 jun 2005 09:29

Zo kan die wel weer Jas, het gaat hier om de zgn. geestesgaven. Misschien kun je nog wat nuttigs toevoegen.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 jun 2005 09:30

Sabra schreef:Zo kan die wel weer Jas, het gaat hier om de zgn. geestesgaven. Misschien kun je nog wat nuttigs toevoegen.

Ja dat heb ik net gedaan.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 07 jun 2005 09:34

Ik snap zo'n reactie niet. Net of jij nooit liegt.

Daarnaast klopt je hele conclusie niet, als een christen liegt is hij opeens geen kind van de duivel.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 jun 2005 09:39

Sabra schreef:Ik snap zo'n reactie niet. Net of jij nooit liegt.

Daarnaast klopt je hele conclusie niet, als een christen liegt is hij opeens geen kind van de duivel.

Zelfs de Heere Jezus noemde Petrus een satan.

General
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor General » 07 jun 2005 09:39

Boekenlezer schreef:Maar die tongentaal en gebedsgenezing is ook pas rond 1900 begonnen! Nl. toen de pinksterbeweging in Amerika begon. Verklaar mij dan maar eens waar dat al die tijd was. Waarom kwam dat bij die geweldige opleving dan van de Reformatie dan niet weer boven? Als er één tijd was waarin Gods Geest krachtig werkte, dan toch zeker t.t.v. de Reformatie! Ik geloof deze stelling niet: er waren ±1850 jaren lang alleen maar halve christenen, behalve bij parakerkelijke sekten zoals de montanisten.{}
Kortom, ik heb dus véél te veel vragen om jouw standpunt zo maar over te nemen.

De tongentaal begon al bij de uitstoring van de Heilige Geest op Piksteren toen de dicipelen in andere talen begonnen te spreken.
Faith is daring the soul to go beyond what eyes can see.

Afbeelding

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 07 jun 2005 09:40

@ Jas

Nu moet je niet teveel uit z'n verband gaan rukken of oneigenlijk gaan gebruiken. Dit heeft een hele andere context, deze uitspraak van Jezus.
Laatst gewijzigd door Sabra op 07 jun 2005 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.

naomi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor naomi » 07 jun 2005 09:42

jas schreef:

Hij noemde Petrus geen satan, hij sprak daar tot satan die Petrus op dat moment leidde.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 jun 2005 09:45

naomi schreef:
jas schreef:

Hij noemde Petrus geen satan, hij sprak daar tot satan die Petrus op dat moment leidde.

Onjuist. In Matth. 16:23 staat;
"Maar Hij, Zich omkerende, zeide tot Petrus: Ga weg achter Mij, satanas! gij zijt Mij een aanstoot, want gij verzint niet de dingen, die Gods zijn, maar die der mensen zijn."

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 07 jun 2005 09:45

jas schreef:
brammetje schreef:

Dit is dus absoluut niet waar. Ik haal bijna overal teksten aan om mijn stellingen te onderbouwen. Je bent een leugenaar. En wie is dan je vader?

Zo beter?

Bedankt Jas , nu kan ik je plaatsen waar jij staat .

Had je trouwens anders ingeschat .
Maar gij geheel anders !

Opdracht ?!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 07 jun 2005 09:47

General schreef:De tongentaal begon al bij de uitstoring van de Heilige Geest op Piksteren toen de dicipelen in andere talen begonnen te spreken.

Jij bedoelt Handelingen 2:1-3

Dat is echter anders dat wat Paulus beschrijft als spreken in tongen. Lees 1 Korinthiërs 12, 13 en 14 maar eens, dan zal het verschil je duidelijk worden.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 07 jun 2005 09:49

jas schreef:Onjuist. In Matth. 16:23 staat;
"Maar Hij, Zich omkerende, zeide tot Petrus: Ga weg achter Mij, satanas! gij zijt Mij een aanstoot, want gij verzint niet de dingen, die Gods zijn, maar die der mensen zijn."

Dat zeg ik Jas, jij haalt dingen uit de context.

Hier gaat het om de eerste aankondiging van Jezus dat Hij gaat sterven. Petrus reageer hierop door te zeggen dat God dit zou verhoeden. Petrus had nog niet in de gaten dat Jezus moest sterven. Hierop reageert Jezus met de door jou aangehaalde tekst.

Misschien dat je wat vaker je bijbel moet lezen, en dan ook naar de context moet kijken.

Terug naar “Archief”