Waarom geloof je in God?
En waar blijkt dat uit?
Moderator: Moderafo's
petra visser schreef:het is ook heel moeilijk uit te leggen aan een niet gelovige waarom je gelooft. Geloven is ook voor een groot deel iets wat je voelt, iemand die dat (nog) niet gevoelt heeft begrijpt dat niet.
Shiva schreef:petra visser schreef:het is ook heel moeilijk uit te leggen aan een niet gelovige waarom je gelooft. Geloven is ook voor een groot deel iets wat je voelt, iemand die dat (nog) niet gevoelt heeft begrijpt dat niet.
Zit dat voelen dan buiten je of binnen in je? Wanneer het binnen in je zit, waar zou God dan zitten?
Leef in Liefde.
mw schreef:Shiva schreef:petra visser schreef:het is ook heel moeilijk uit te leggen aan een niet gelovige waarom je gelooft. Geloven is ook voor een groot deel iets wat je voelt, iemand die dat (nog) niet gevoelt heeft begrijpt dat niet.
Zit dat voelen dan buiten je of binnen in je? Wanneer het binnen in je zit, waar zou God dan zitten?
Leef in Liefde.
God is Iemand die door je hele leven heen is verweven.. die heeft niet een plek waar Hij zit, zoals bijv. in je hart. Neej, doordat Hij in je hart zit zit Hij door je leven verweven... in je handel en je wandel.. in je slapen en waken... (zo zingt een versje). Het zit binnen in je, maar komt naar buiten dus.
En waarom ik in God geloof, die vraag heb ik al zovaak beantwoord.
Omdat Hij zich aan mij persoonlijk bekenbaar heeft gemaakt. Hij geloofd in mij, ik in Hem
heiden schreef:.....en wie heeft God gemaakt dan? De vraag die jij stelt veranderd helemaal niets.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten