Stelling : Zelfmoord

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 06 jun 2005 01:17

Moet aan een liedje van Marilyn Manson denken (een van z'n gevoelige liedjes) "Suicide is painless,it brings us many changes,and I can take or leave it if I please, the game of life is hard to play, and I'm gonna lose it anyway" .

Zoals velen die op deze stelling gereageerd hebben raakt het inderdaad wat. Toch..terugzient, denk je dan niet 'wat was ik stom'..En al je geloof je het op dat moment niet, er is altijd iemand die i.i.g íets om je geeft. Meestal zijn het ouders,naja,in mijn geval dan niet, maar iedereen is,aldanniet soms met een grote omweg, onmisbaar.

Toen ik daar op de brug stond..je ziet de zee 24 meter onder je razen..het regent..het is donker..ik was die middag nog bij het graf van m'n vader geweest..je wordt op school gepest,niemand begrijpt je, de enige zin in het leven is weed crack en lsd roken..wat moet je dan als puber?
En dat is het nou juist! De meeste mensen die overwegen zelfmoord te plegen tijdens het puber zijn. Hormonen vliegen alle kanten op,je voelt je uit je doen,je bent wat labieler..Als ik er in geloofde zou ik zeggen dat dat het werk van de duivel is. Eigenlijk ga ik nergens heen met deze post..zit eigenlijk een beetje hardop te denken. Goh wat zo'n thread allemaal los kan maken,niet normaal. :cry:

chiel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor chiel » 06 jun 2005 06:45

Faithy schreef:
chiel schreef:
Faithy schreef:En Ik denk dat je uiteindelijk, ookal lijd je aan een vorm van depressiviteit, na veel praten/denken/doen moet leren leven met het idee dat je een borderliner bent..
maarjah.. het feit dat je een bordie bent.. dat zegt alweer wat over het feit dat het zeker niet tijdelijk is ;)

sorry, maar dat vind ik egt helemaal nergens op slaan!! weet je eigelijk wel wat borderline is?? en zo ja.. wat moeten andere er dan van denken? die denken gelijk van iemand die borderline heeft, die wil alleen maar dood enz.. slaat egt totaal nergens op!

hm.. je afvragen of ik weet wat borderline is.. hm.. laat maar.. ik geloof dat je mn stukje dan niet eens goed begrepen/gelezen hebt...

en voordat ik je helemaal serieus ga nemen: het is ECHT en eigeNlijk..

Sorry, zal ik bij jou ook even de taalfouten eruit halen? misschien heb ik je verkeerd begrepen, ik heb het stuk nog eens gelezen, maar nu klopt het nog niet... je zegt dat borderline een vorm van depressieviteit is...klopt dat? en omdat die mensen dus depressief zijn, plegen ze, of willen ze zelfmoord plegen. daaruit haal ik dat dus meestal borderliners zelfmoord willen plegen. maar wat ik dus wou zeggen: borderline en depressieviteit zijn geen synoniemen! als je depresief bent, ben je niet automatisch borderliner. en OOK andersom! want als je borderline hebt, dan hoef je helemaal niet depresief te zijn, het is wel een MOGELIJKHEID dat je dat bent... daarom dacht/denk ik dat je niet helemáál weet wat borderline is... ik hoop dat je me nu wat serieuzer neemt?
--- Everything is gonna be allright, be strong, BELIEVE...! ---

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 jun 2005 09:03

chiel schreef:Sorry, zal ik bij jou ook even de taalfouten eruit halen? misschien heb ik je verkeerd begrepen, ik heb het stuk nog eens gelezen, maar nu klopt het nog niet... je zegt dat borderline een vorm van depressieviteit is...klopt dat? en omdat die mensen dus depressief zijn, plegen ze, of willen ze zelfmoord plegen. daaruit haal ik dat dus meestal borderliners zelfmoord willen plegen. maar wat ik dus wou zeggen: borderline en depressieviteit zijn geen synoniemen! als je depresief bent, ben je niet automatisch borderliner. en OOK andersom! want als je borderline hebt, dan hoef je helemaal niet depresief te zijn, het is wel een MOGELIJKHEID dat je dat bent... daarom dacht/denk ik dat je niet helemáál weet wat borderline is... ik hoop dat je me nu wat serieuzer neemt?

Precies Chiel, die indruk kreeg ik ook uit het verhaal van Faithy, je hebt gelijk, dat klopt helemaal niet, je hebt het heel duidelijk uitgelegd d:)b

Faithy
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Faithy » 06 jun 2005 09:49

Heb ik ooit gezegd dan, dat het is depressief = borderliner of andersom?

Het gaat om zelfmoord hier.
En deze vorm van psychische ziekte, borderline, heeft zeker veel te maken met zelfmoord.

Niet dat elke bordie nou elk moment van de dag loopt te bekokstoven hoe ze dood kan/wil gaan, maar wat ik vaag gezien heb in mijn omgeving (dus nogmaals: het is dus niet altjid zo, voordat ik jullie weer over me heenkrijg) is dat het samen gaat met manisch depressiviteit; de vorm waar ik last van heb (gehad).

Tot ongeveer een jaar geleden, vanaf mn 15e/16e heb ik genoeg messen gezien, en zo vaak over zelfmoord nagedacht, en heb ik van het ene op het andere moment zoveel plezier/verdriet gehad..
Ik weet dat het niet om zelfmoord alleen gaat...
maar ik heb op het moment even niet zoveel zin om daar verder over uit te wijden en eigenlijk te praten..
If you fall, I'll catch.. If you love, I'll love and so it goes, my dear, don't be scared; you'll be safe.. this I swear.. if you only love me back..

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 jun 2005 09:59

Faithy schreef:En Ik denk dat je uiteindelijk, ookal lijd je aan een vorm van depressiviteit, na veel praten/denken/doen moet leren leven met het idee dat je een borderliner bent..
maarjah.. het feit dat je een bordie bent.. dat zegt alweer wat over het feit dat het zeker niet tijdelijk is ;)

Het is dit gedeelte waar het om gaat, hierin stel je: depressie=borderline, dat is lang niet altijd het geval :wink:
Natuurlijk heeft het te maken met zelfmoord, maar dat is niet specifiek, alleen maar van toepassing op borderliners.

Faithy
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Faithy » 06 jun 2005 10:12

Cisca schreef:

Het is dit gedeelte waar het om gaat, hierin stel je: depressie=borderline, dat is lang niet altijd het geval :wink:
Natuurlijk heeft het te maken met zelfmoord, maar dat is niet specifiek, alleen maar van toepassing op borderliners.

En euhm.. misschien verkeerd getikt dan dus, maar ik bedoel dus gewoon 'in het geval van borderliners' ;)
If you fall, I'll catch.. If you love, I'll love and so it goes, my dear, don't be scared; you'll be safe.. this I swear.. if you only love me back..

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 jun 2005 10:20

Zo zie je maar weer, we komen er wel uit 8)

chiel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor chiel » 06 jun 2005 17:48

Cisca schreef:

cisca, hier stel je zelf: depressie=borderline, ookal is dat niet altijd het geval... ik kan het verkeerd begrijpen, maar zoals je het hier zegt/ziet ben ik het absoluut niet met je eens... het klinkt allemaal zo alsof: iemand heeft borderline.. en daarna pleegt ie zelfmoord, of doet een poging er tot. maar dat is absoluut niet zo! tuurlijk, het zal best wel een keer voorkomen dat iemand die borderline heeft zelfmoord pleegt, maar dat gebeurd netzogoed (of moet ik zeggen netzofout) bij andere ziektes... en is niet manisch depresief juist een ziekte die vaak (!) tot zelfmoord pogingen leid?

wijs me er op als ik dat fout heb...

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 jun 2005 18:13

Chiel, je hebt het goed, zelfmoord (of neigingen/pogingen), zijn niet gebonden aan één soort depressie, psychische stoornis/afwijking, of wat dan ook, het kan vele verschillende oorzaken hebben, en komt voor onder alle lagen van de bevolking.
Lees mijn posting nog maar eens na, in mijn antwoord op Faithy, zei ik, dat zij dat stelde :wink:

chiel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor chiel » 06 jun 2005 18:17

sorry foutje :) :oops:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 jun 2005 18:19

Geeft niets, mensen die niets vragen, krijgen ook geen antwoord, en hebben de kans, met verkeerde ideeën te blijven zitten :wink:

chiel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor chiel » 06 jun 2005 18:35

ok :mrgreen: en dan nu weer ontopic :wink:

Pauline

Berichtdoor Pauline » 07 sep 2008 19:40

het doet zo´n ontzettende pijn als iemand zelfmoord pleegt.
ik vind het de meest pijnlijke manier van sterven, in de zin van de mensen die achterblijven hoe die daar nou weer mee om moeten leren gaan.
ik heb mensen verloren door , ouderdom, verkeersongeluk, en 2 aan zelfmoord, en die laatste 2 hebben echt mijn leven elke keer op zn kop gezet.
ik hoop dat ik het nooit meer mee hoef te maken.

dwaler
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dwaler » 07 sep 2008 21:57

zelf heb ik borderline en ja, heb ook wel genoeg momenten gekent dat ik dacht het leven niet meer aan te kunnen en vaak zat op het punt gestaan er toch een eind aan te maken.

Je kan niet alle zelfmoorden over één kam scheren.
Ik heb iemand gekent die zelfmoord pleegde omdat hij er niet mee kon leven dat hij vreemd gegaan was. Verder had hij geen psychische aandoening of zoiets.

Ik denk dat het een definitieve oplossing is, maar voor een tijdelijk probleem, daar zet ik dan weer mijn vraagtekens bij.

liefs,

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 08 sep 2008 19:23

Sterkte voor alle mensen met psychische problemen, zelfmoord gedachten!
Ik weet vanuit mn omgeving hoe erg het is!

Terug naar “Archief”