Joepie en Memmem, allereerst mijn excuses voor mijn arrogantie in mijn vorige posts, als ik ze teruglees kom ik erachter dat ik hier en daar niet zo netjes overkwam. Ik wil graag door jullie serieus genomen blijven worden, en dat niet verprutsen door te doen alsof ik alles beter weet.
joepie schreef:Mijn zwager is trouwens pas gaan studeren toen hij al 3 kinderen had en heeft er tijdens de studie nog 4 bij gekregen.
Dus dat je moet wachten met kinderen krijgen omdat je zelf zo graag nog aan het studentenleven mee wil doen vind ik dus gewoon grote onzin.
Ik vind het knap. Ik zet er echter wel een paar vraagtekens bij:
1. Hoe moet je ooit aan geld komen om je gezin te onderhouden? Okee, als je zuinig aan doet, en 's avonds studeert en overdag werkt, dan kan het. Heb ik overigens enorm veel respect voor.... ik ken weinig mensen die dat volhouden.
2. Je zus studeerde waarschijnlijk niet? Anders zie ik niet in hoe je die zeven kinderen al die tijd kunt onderhouden, zonder dat je studie er enorm onder lijdt (alhoewel: een opleiding als rechten kun je voor een heel groot deel thuis doen, heb ik van een rechtenstudente gehoord, terwijl je bij andere opleidingen de hele tijd van huis bent). De getrouwde stellen om me heen - ook degenen die niet meer zo actief zijn in het studentenleven en die haast alleen nog op de bijbelkringen van de vereniging komen, studeren allebei nog. Ik denk dat het in dat geval niet zo verstandig is om al aan kinderen te beginnen.
In dat geval lijkt "wel de lusten, en niet de lasten" me toch wel het verstandigste, omdat je inderdaad kinderen nog niet aankunt.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.
Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)