nieuwetijdskinderen......................

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jopidopi
Mineur
Mineur

nieuwetijdskinderen......................

Berichtdoor jopidopi » 03 jun 2005 16:26

hallo..............................

ik ben een student en ben een scriptie aan het schrijven over nieuwetijdskinderen. Nu wilde ik graag van jullie weten of jullie wel eens met nieuwetijdskinderen in aanmerking zijn gekomen........zo niet, dan kun je natuurlijk toch wel een antwoord geven.

[b]zegt de Bijbel iets over nieuwetijdskinderen?
Wat is jullie mening over nieuwetijdskinderen?
Komen nieuwetijdskinderen ook voor onder christelijke mensen?[/b]

even wat informatie over nieuwetijdskinderen:

Nieuwetijdskinderen zijn vaak intuïtief sterk ontwikkeld en erg spiritueel. Ze zijn vaak intensief betrokken bij het welzijn van mens, dier en milieu. Ze doorzien anderen meestal goed en hebben een sterk rechtvaardigheidsgevoel. Ze doen vaak heel wijze uitspraken, die niet passen bij hun leeftijd en ervaring. Ze ervaren intuïtief. Ze kunnen praten over ervaringen uit vorige levens, leven op andere planeten of gevoelens en gedachten van anderen. Ze bekommeren zich niet om wat er in deze maatschappij van ze verwacht wordt, maar varen hun eigen koers. Ze hebben vaak een goed gevoel voor hun “levenstaak” op aarde. Ze kunnen lichamelijk en emotioneel kwetsbaar zijn, wat zich kan uiten in o.a. voedsel allergieën en -intoleranties, sociale angsten, gedragsproblemen (waar dan vaak ten onrechte een etiket op geplakt wordt als ADHD, PDD/NOS etc) of in lichamelijke klachten als buikpijn, hoofdpijn, darmklachten, of psychische klachten als depressiviteit en druk gedrag. Nieuwetijdskinderen kunnen gevoelig zijn voor paranormale indrukken, zoals stemmen horen, helderziend zijn, contact hebben met overleden personen, praten over vorige levens of contacten hebben met spirituele begeleiders.
Geef mij maar gewoon vakantie!!

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 03 jun 2005 18:09

:shock: is deze samenvatting van symptonen serieus ?
en waarom zou dat alleen in deze nieuwe tijd gebueren, en waren dit soort personen er ook niet in oudere tijden?
geldt het btw alleen voor kinderen?
nou ja, ik heb wel een neefje met grote mensen praat, maar nee dat is een of andere P achtig iets, en verder niks...
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Rock-G

Re: nieuwetijdskinderen......................

Berichtdoor Rock-G » 03 jun 2005 20:48

jopidopi schreef: Ze kunnen lichamelijk en emotioneel kwetsbaar zijn, wat zich kan uiten in o.a. voedsel allergieën en -intoleranties, sociale angsten, gedragsproblemen (waar dan vaak ten onrechte een etiket op geplakt wordt als ADHD, PDD/NOS etc) of in lichamelijke klachten als buikpijn, hoofdpijn, darmklachten, of psychische klachten als depressiviteit en druk gedrag. Nieuwetijdskinderen kunnen gevoelig zijn voor paranormale indrukken, zoals stemmen horen, helderziend zijn, contact hebben met overleden personen, praten over vorige levens of contacten hebben met spirituele begeleiders.

Een Nieuwetijdskind..ik weenie,om een of andere reden zie ik dan een soort nieuwe onbekende orde voor me die contact proberen te leggen met planeet Aarde..

Verder ben ik het met je eens dat tegenwoordig wel ontzettend veel kinderen ADHD schijnen te hebben,maar is 'Nieuwetijdskind' dan een officieel medisch begrip? En het feit dat kinderen steeds vaker allergisch voor van alles zijn komt simpelweg omdat wij als samenleving ook steeds vaker in een soort bacterievrije clausule willen leven..

Johanna
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Johanna » 03 jun 2005 21:58

Ha ja, ik ken de term wel. Maar ik geloof niet dat het iets van deze tijd is. Kinderen zoals jij omschreef kwamen vroeger ook voor. Ik denk dat er nu (terecht) meer aandacht voor is. Vandaar dat het lijkt alsof het nu vaker voorkomt dan vroeger. Maar de term 'nieuwetijdskinderen' vind ik kul.

Ik zou niet weten of er iets over in de bijbel is te vinden.
Maar ik ben ervan overtuigd dat er ook genoeg kinderen van christenen zijn die de symptomen vertonen.

Johanna

Johanna
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Johanna » 03 jun 2005 21:59

Johanna schreef:Ha ja, ik ken de term wel. Maar ik geloof niet dat het iets van deze tijd is. Kinderen zoals jij omschreef kwamen vroeger ook voor. Ik denk dat er nu (terecht) meer aandacht voor is. Vandaar dat het lijkt alsof het nu vaker voorkomt dan vroeger. Maar de term 'nieuwetijdskinderen' vind ik kul.

Ik zou niet weten of er iets over in de bijbel is te vinden.
Maar ik ben ervan overtuigd dat er ook genoeg kinderen van christenen zijn die de symptomen vertonen.

Johanna

Nog even een aanvulling: ik heb een kind die diverse van de symptomen vertoont maar ik was zelf vroeger ook zo'n kind.

tjeerdo
Verkenner
Verkenner

Re: nieuwetijdskinderen......................

Berichtdoor tjeerdo » 03 jun 2005 22:04

jopidopi schreef:hallo..............................

ik ben een student en ben een scriptie aan het schrijven over nieuwetijdskinderen. Nu wilde ik graag van jullie weten of jullie wel eens met nieuwetijdskinderen in aanmerking zijn gekomen........zo niet, dan kun je natuurlijk toch wel een antwoord geven.

Wat studeer je trouwens? Bestaat dit beeld in de literatuur is er onderzoek naar gedaan. Het klinkt tamelijk onsamenhangend. Laat eens wat betrouwbare gegevens zien.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 03 jun 2005 22:53

Klinkt als een hoog-sensitief persoon.....

joris

Berichtdoor joris » 04 jun 2005 11:17

ik ken wel heel gevoelige kinderen. En ik ga helemaal met je mee als je zegt dat kinderen van tegenwoordig heel erg op hun intuitie afgaan.Geen gezond teken, kinderen moeten overlevingstechtnieken gebruiken om overeind te blivjen. Ofwel, de volwassenen van nu geven de kinderen geen hoop en geen toekomstperspectief. En dus moeten kids alleeen op zichzelf vertrouwen. De waarheid bestaat immeers niet meer. Dus ontwikkelen ze een intuitie en een gevoel voor eerlijkheid en rechtvaardigheid. (wat op zich wel weer gezond is).
Ik merk ook iedere dag dat kids steeds meer fantasieën krijgen. mijn visie daarop is: computerspelletjes en te weinig aandacht van ouders zorgen ervoor dat kids zelf een wereld creeeren. Aangezien reincarnatie bijbels gezien niet bestaat en we als mensen via God niet het zicht krijgen in levens van andereren geloof ik dat deze kinderen erg veel zorg nodig hebben. Maar ze zeker niet als een nieuw soort ras gezien moeten worden.

Bharat

Berichtdoor Bharat » 04 jun 2005 12:01

En ik ga helemaal met je mee als je zegt dat kinderen van tegenwoordig heel erg op hun intuitie afgaan.Geen gezond teken, kinderen moeten overlevingstechtnieken gebruiken om overeind te blivjen.

volgens mij haal jij intuitie en instinct door elkaar. Intuitie is super!!!!!!

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 05 jun 2005 15:31

Hoi Jopidopi,

Volgens mij is 'nieuwetijdskinderen' een typische NewAge-term en kom je daar niet ver mee op een Christelijk forum. Als ik het goed heb gaan deze 'NTK' de wereld verder het Waterman-tijdperk in leiden, iets in die richting ?
Ik hecht daar weinig tot geen waarde aan, en dat zal voor het gros van de leden van dit forum gelden.

En om daar nou bijbelteksten voor te gaan zoeken... neu.
..

joris

Berichtdoor joris » 05 jun 2005 22:59

Invincible schreef:Hoi Jopidopi,

Volgens mij is 'nieuwetijdskinderen' een typische NewAge-term en kom je daar niet ver mee op een Christelijk forum. Als ik het goed heb gaan deze 'NTK' de wereld verder het Waterman-tijdperk in leiden, iets in die richting ?
Ik hecht daar weinig tot geen waarde aan, en dat zal voor het gros van de leden van dit forum gelden.

En om daar nou bijbelteksten voor te gaan zoeken... neu.
amen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 jun 2005 18:51

zag iets staan in de vragenrubriek van refoweb:

http://www.refoweb.nl/vragen@refoweb/an ... aul21.html

Bharat

Berichtdoor Bharat » 06 jun 2005 22:05

*Annet* schreef:zag iets staan in de vragenrubriek van refoweb:

Na dit gelezen te hebben hoop ik maar dat nieuwetijdskids niet in christelijke gezinnen worden geboren. Al hoe wel.... ze kunnen natuurlijk ook een eye opener zijn.

leef in Liefde.

joris

Berichtdoor joris » 07 jun 2005 07:40

Bharat schreef:

Na dit gelezen te hebben hoop ik maar dat nieuwetijdskids niet in christelijke gezinnen worden geboren. Al hoe wel.... ze kunnen natuurlijk ook een eye opener zijn.

leef in Liefde.
woeps, zo omzeil je dus de discussie. toch?

Bharat

Berichtdoor Bharat » 07 jun 2005 11:49

joris schreef:
Bharat schreef:

leef in Liefde.
woeps, zo omzeil je dus de discussie. toch?

Hier doelde ik op:

Conclusie en oproep
Onze conclusie zouden we willen verwoorden als een onderstelling en een vraag:
Het fenomeen van de nieuwetijdskinderen is nauw verbonden met de reïncarnatieleer.
Zou het kunnen zijn dat deze leer zich ontwikkelt tot een kracht die verleidende geestelijke machten oproept om zich in heel jonge kinderen te manifesteren?

Een uitgangspunt gebasseerd op angst voor het onbekende.

The world is changing, it is time to open your eyes!

Leef in Liefde.

Terug naar “Archief”