Weet geen titel voor dit loze verhaal...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 02 jun 2005 12:21

Ik ken dit pas voor en in een depressieve periode. Als ik een "manie" heb (en dat is bij mij een normale periode) dan kan ik alles aan en geen berg lijkt te hoog. En soms moet ik al enorm me best doen om een brief op de bus te doen en soms doe ik werk in een tijdsperiode die men onmogelijk kort acht.

Ik heb nog geen structuur ontdekt om toch alles er doorheen te krijgen wanneer het minder gaat. Ik zal er toch mee moeten leren omgaan.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 02 jun 2005 12:23

Ik las pas een artikel over een cursus 'agenda plannen'.
Kwam ook stress e.d. invoor.

Ze hadden het over big rocks en small rocks.
Aan het begin van een werkweek/werkdag kijk je in je agenda en stel je prioriteiten. Ook moet je elke dag 'loze' tijd inplannen. Die tijd kun je gebruiken om op te vullen met 'ineens' dingen.

Maar, ik lees het verhaal van Johanne en van wat anderen, ik herken mijzelf er niet in. Ik ben wel iemand die het soms tot op het laatste laat komen maar ben te perfectionistisch om het te laat in te leveren. Baal wel eens wanneer ik achter mijn leerboeken zit en stel het uit, en stel het uit. Maar dat komt ook omdat ik in mijn achterhoofd toch wel weet dat ik het haal.

... Wanneer ik het lees schiet het me ook door mijn hoofd dat er mensen zijn die ZO perfectionistisch zijn en dat ze dan juist stoppen met het plannen en op tijd willen zijn e.d. omdat ze toch weten dat ze het niet altijd halen..
Time flies when you have none!

André

Berichtdoor André » 02 jun 2005 12:41

Sterretje schreef:Aan het begin van een werkweek/werkdag kijk je in je agenda en stel je prioriteiten. Ook moet je elke dag 'loze' tijd inplannen. Die tijd kun je gebruiken om op te vullen met 'ineens' dingen.
Die gedachte ken ik, alleen ik heb 17 jaar in een service bouwmarkt met werkplaats en buitendienst gewerkt, en dan hoef je je geen zorgen te maken over "ineens" dingen :P
Dat ik het 17 jaar gedaan heb op de manier zoals ik de psycholoog vertelde vond hij opzich een geweldige prestatie 8)
Hij dacht echter dat de rek er nu redelijk definitief uitwas.
Ooja met humor kun je ook nog dingen relativeren, bijna vergeten te vertellen :lol:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jun 2005 13:43

Sommigen van jullie zijn misschien wel hoog sensitief (-> HSP)
Mijn vriend heeft daar een boek over gelezen en hij is net niet HSP, maar hij had er wel veel aan. Hij heeft ook dat gevoel van teveel prikkels.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 02 jun 2005 13:45

Lalage schreef:Sommigen van jullie zijn misschien wel hoog sensitief (-> HSP)
Mijn vriend heeft daar een boek over gelezen en hij is net niet HSP, maar hij had er wel veel aan. Hij heeft ook dat gevoel van teveel prikkels.

Hehe ja ik had daar op internet zo'n testje over gedaan en toen had ik 20 punten van de 23 vragen.
En bij 15 was je al HSP.

Ik heb er bij de boekenclub een boekje over besteld : hooggevoeligheid als uitdaging :)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 02 jun 2005 13:48

hee die reacties beschrijven mij :o

hier ook ik mag tussen 7:30 en 9:00 beginenn met werken, variable werktijden ;) je snapt natuurlijk wel hoelaat ik op kantoor ben...

ook ik kan er niet mee omgaan als ik ergens een afspraka heb is de tijd daar voorafgaand ook erg zinloos besteed, omdat ik niet weet wat ik dan moet doen met de tijd ervoor, dan doe ik maar onzinne dingen zoals beetje achter internet hangen...

ik weet niet, maar ik moete cht nodig eens een soort internet vasten periode doen, maar probleem is dat deel van de klusjes op mijn agenda juist op de computer/internet moeten gebeuren
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2005 14:11

JialiKelly schreef:

Hehe ja ik had daar op internet zo'n testje over gedaan en toen had ik 20 punten van de 23 vragen.
En bij 15 was je al HSP.

Oja, haha, hoeveel had ik ook alweer? :mrgreen:

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 02 jun 2005 14:12

4 schat :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2005 14:14

Oja, ik was een botte *censuur*. 8)

Maarrr, er IS nog een kansje dat je dan HSP bent, volgens de test.. :P

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 02 jun 2005 14:40

JialiKelly schreef:Hehe ja ik had daar op internet zo'n testje over gedaan en toen had ik 20 punten van de 23 vragen.
En bij 15 was je al HSP.

http://www.hsperson.com/pages/test.htm ???
When I kneel before You, them I'm defying gravity

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 02 jun 2005 15:28

Jeps, heb er ook boeken over gelezen, ook test gedaan. En volgens die test ben ik ook HSP.
Niet alles klopt natuurlijk met jezelf, maar goed, het is wel handig om er informatie over te zoeken. Je herkent jezelf en daardoor kun je dingen uit je leven beter plaatsen. Dat is wel handig.

Je kunt ook ff deze site checken :wink: http://www.activedownline.com/
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 02 jun 2005 15:30

Haha, HSP, daar heb ik me ook in verdiept. Denk niet dat al die mensen met lusteloze gevoelens in de categorie 'hooggevoelige personen' vallen. Maar over HSPs is heel veel op internet, bijv. www.hooggevoelig.nl, dus check het es. Verder zijn er in alle zichzelf-respecterende kranten en tijdschriften artikelen verschenen over dit onderwerp. O.a. Eva, Psychologie, RD en zelfs de Terdege. Er is ook een site voor hooggevoelige christenen (met forum), is ook interessant. Succes ermee! (hooggevoelig: na ADHD en dyslexie en hoogbegaafdheid weer een hokje waarin mensen zich kunnen nestelen ;))
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

André

Berichtdoor André » 02 jun 2005 15:34

Mmm, niet om stoer te doen ofzo, maar ik heb ze alle 23 :shock:
Maar ik had al zo'n vermoeden heur :wink:

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 02 jun 2005 15:43

ezri schreef:(hooggevoelig: na ADHD en dyslexie en hoogbegaafdheid weer een hokje waarin mensen zich kunnen nestelen ;))

Ik nestel me niet in dat hokje hoor, ik weet alleen maar dat ik 20 punten had, en dat er veel klopt.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 02 jun 2005 16:04

ik heb het testje gedaan, mijn score was 18 :mrgreen:

Maar ik ga er wat over lezen! Ik had een meisje in de klas die heeft high-sensitive en ik wist niet echt wat dat betekende! (Nu nog steeds niet echt, maar ik ga me er even in verdiepen) :D
Dus, dat.

Terug naar “Archief”