Bij God horen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

anna
Mineur
Mineur

Bij God horen

Berichtdoor anna » 24 apr 2003 20:13

Vanavond toen wij uit de Bijbel lazen en ik het stukje uit het dagboek las, kwam bij de vraag naar boven: Wanneer weet je nou echt zeker dat je bij God voor eeuwig mag zijn???

Misschien is het wel een hele persoonlijke vraag.

Misschien kan iemand mij een antwoord geven?

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 24 apr 2003 20:31

ik denk dat je eeuwig bij god mag zijn als
je hele hart aan de heer geeft en je wil met jezus verder in je leven
dan ben je voor eeuwig bij hem

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 24 apr 2003 20:33

Maar hoe leef je dan? volgens planning om God te eren en te loven? of is dat per dag verschillend hoe je leeft? Hoe ziet je leven er dan dagelijks uit??

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 24 apr 2003 20:42

Echt heel mooi dat je die vraag stelt.

Je kunt dit alleen uit geloof.

Gods beloften zijn onveranderlijk en voor eeuwig.
Laat ik een voorbeeld geven:
Toen Israel uit Egypte zou gaan, had God beloofd dat ze Kanaan zouden halen. Gods beloften zijn onveranderlijk. God zal er dus voor zorgen dat Israel in kanaan zal komen. Toch komen er slechts enkelen in Israel, omdat de meerderheid verbondsbreuk hebben gepleegt.

Zo zie ik dus ook de doop. Gods beloften zijn onveranderlijk en eeuwig. Dus Gods beloften aan jou in de doop zoals verlossing van zonden en het krijgen van de Heilige Geest worden dus zondermeer belooft, maar het is aan jou om dat in geloof aan te nemen of af te wijzen.

Over zekerheid zegt Jezus het volgende:
Alles wat Mij de Vader geeft zal tot Mij komen, en wie tot Mij komt zal Ik geenzins uitwerpen. Joh 6:37.

Dus als het aan God ligt heb je zekerheid. Het is aan jou om in die zekerheid te blijven.
Wie mijn vlees eet en Mijn bloed drinkt, blijft in Mij en Ik in hem. Joh 6:56.

Dus bij de doop heb je van God al de garantie gekregen dat je eeuwig bij God mag zijn. Maar de doop heeft ook een eis:
Ten derde: omdat elk verbond twee delen heeft, namelijk een belofte en een eis, worden wij door God in de doop ook geroepen en verplicht tot een nieuwe gehoorzaamheid. Dit betekent dat wij deze enige God, Vader, Zoon en Heilige Geest, aanhangen, vertrouwen en liefhebben met heel ons hart, met heel onze ziel, met heel ons verstand en met al onze krachten. Het betekent ook dat wij met de wereld breken, onze oude natuur doden en godvrezend leven.
En wanneer wij soms uit zwakheid in zonden vallen, moeten wij aan Gods genade niet wanhopen en al evenmin in zonden blijven liggen. Want de doop is een zegel en een volkomen betrouwbaar getuigenis dat wij een eeuwig verbond met God hebben.

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 24 apr 2003 20:47

Bedankt voor je antwoord.

Maar nog steeds ben ik er niet achter hoe je dan moet leven!!!!

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 24 apr 2003 20:47

anna schreef:Maar hoe leef je dan? volgens planning om God te eren en te loven? of is dat per dag verschillend hoe je leeft? Hoe ziet je leven er dan dagelijks uit??

Met pieken en dalen verlaat ik me op God en als ik mijn leven op Hem bouw, geeft Hij mij kracht om in Hem te zijn en Hij in mij zoals dit bij mijn doop belooft is. Hij heeft mij nog nooit telleurgestelt. Ik alleen Hem. En elke keer sta ik verstelt van Zijn genade voor mij.

Bouw op God, Hij zal je fundament zijn.

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 24 apr 2003 20:49

Ik zou graag willen weten hoe een Kind van God de dag door komt. Van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 24 apr 2003 20:52

Euh... Officieel? Ik zal een eerlijk antwoord geven:
s'morgens vraag ik God een zegen over de dag.
De hele dag vergeet ik God.
s'avonds vraag ik vergeving voor de dingen die ik zonder God heb gedaan... :cry:
Ik ben dus geen rolmodel... :roll:

Toen ik een jaar of 12 was ging het als volgt:
Smorgens een kwartier praten met God.
De hele dag en al je handelingen delen met God.
s'avonds vergeving vragen, maar ook een kwartiertje loven van God.
Wat was dat een fijne tijd. Ik mis het enorm...

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 24 apr 2003 21:29

in alles wat je doet zijn eer zoeken
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 24 apr 2003 21:40

hijwel schreef:in alles wat je doet zijn eer zoeken

Klinkt makkelijk, maar dat duurt een leven voordat je dat een heel klein beetje onder de knie hebt...

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 24 apr 2003 21:48

Juist, Dan heb je direct het doel van je leven te pakken namelijk:

Leven tot zijn eer.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 24 apr 2003 21:59

hijwel schreef:Juist, Dan heb je direct het doel van je leven te pakken namelijk:

Leven tot zijn eer.

Juist! Dat vorige was niet bedoelt als kritiek hoor... Bedacht ik me later...

Als je in dienst van Hem mag leven, dan is je leven hoe dan ook geslaagt.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 24 apr 2003 22:21

owke hopen dat anna nu genoeg weet!

joris

Berichtdoor joris » 25 apr 2003 19:30

we vragen , dat u, om Gods wil geheelte leren kennen, vervuld wordt met grote wijsheid en geestelijk inzicht. Dan zult u leven zoals de hEer het wil en altijd doen wat Hij verlangt. En zo zult u vrucht dragen in goed werk op allerlei gebied en zult u groeien in de kennis van God. Ook vragen we dat u door zijn heerlijke kracht gesterkt mag wordne om alles te doorstaan en alles te verdragen.

Een gebed van Paulus in Kollosse 1:10. Ik neem dat gebed van hem over, en bidt het voor jou.
Als je eenmaal door hebt dat God in jou woont, dat jij een de tempel van de Heilige Geest mag zijn, dat Hij zijn wet in je hart schrijven wilt, dan geld alleen nog: kom dichter bij God, dan zal hij dichter bij jou komen.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 25 apr 2003 22:57

anna schreef:Maar hoe leef je dan? volgens planning om God te eren en te loven? of is dat per dag verschillend hoe je leeft? Hoe ziet je leven er dan dagelijks uit??
Hoi Anna,

Een tijdje geleden vroeg ik mij iets soortgelijks af in het topic "In de wereld maar niet van de wereld". Iemand op dit forum heeft ook de signature 'Heb God lief en doe wat je wilt', iets wat wel redelijk de lading dekt, denk ik.

Je hoeft - volgens mij - niet meteen naar Afrika om de heidenen te bekeren, of een evangelisatie-actie te starten voor je woonwijk. Als je in eerste instantie gewoon doorgaat met je 'normale' leven (naar school gaan, werken en je hobby's bedoel ik), dan legt God vanzelf wel iets op je pad om mee aan de slag te gaan.

[Tenminste... ik ken mensen waarbij dat zo is gelopen. Ik ben helaas nog niet zo'n gevorderd christen dat ik nu uit eigen ervaringen kan putten... :( Maar blijf bidden, bijbellezen en God zoeken en blijf doorgaan met waar je in eerste instantie mee bezig bent, dan komt de rest vanzelf.]
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Terug naar “Archief”