Seks voor het huwelijk. Waarom wel/niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 01 jun 2005 18:14

Mariekje88 schreef:op ronduit loopt ook een jongen rond die nadat hij een keer 'beetje' te ver is gegaan nu niet wil tongzoenen voor zn huwelijk, dan geeft ie iets van zichzelf weg :)

Persoonlijk vind ik, dat tongzoenen één van de intiemere dingen is. Ik wil niet meteen allerlei standjes erbij gaan halen ter vergelijking maar ik kan die jongen wel begrijpen opzich. :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 jun 2005 19:00

Joshua Harris!

Durf dat boek niet te lezen ;)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 jun 2005 19:02

Flex187 schreef:
Mariekje88 schreef:op ronduit loopt ook een jongen rond die nadat hij een keer 'beetje' te ver is gegaan nu niet wil tongzoenen voor zn huwelijk, dan geeft ie iets van zichzelf weg :)

Persoonlijk vind ik, dat tongzoenen één van de intiemere dingen is. Ik wil niet meteen allerlei standjes erbij gaan halen ter vergelijking maar ik kan die jongen wel begrijpen opzich. :)
Tongzoen-standjes..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 01 jun 2005 21:47

Raido schreef:
Flex187 schreef:

Tongzoen-standjes..

Ja, daar doelde ik uiteraard niet op maar je kan er heel creatief mee bezig zijn, dat wel :P

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2005 23:21

Rock-G schreef:

Lijkt me echt erg als je jezelf zo beperkt..dat je geen seks voor het huwelijk wil nouja,maar dat je dan ook het laatste stukje intimiteit weghaalt ..naja,ieder zo z'n keuze

Idd, een grove onderwaardering van het belang van het lichamelijke voor je relatie..

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 01 jun 2005 23:55

Het lichamelijk voor je relátie, of het lichamelijke vóór je relatie?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 02 jun 2005 00:41

Gershwin schreef:Het lichamelijk voor je relátie, of het lichamelijke vóór je relatie?

Begint een relatie bij jouw pas als je getrouwd bent? :roll:

Raido schreef:
Flex187 schreef:

Tongzoen-standjes..

Tongzoenen is idd een van de intiemere dingen. Toch associëeer ik het niet direct met seks. (Het kan er wel een onderdel van zijn).

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 02 jun 2005 01:55

Javaca schreef:
Gershwin schreef:Het lichamelijk voor je relátie, of het lichamelijke vóór je relatie?

Zeer zeker niet :D maar met 'lichamelijk vóór je relatie' bedoelde ik 'lichamelijk voor je überhaupt een relatie (niet: huwelijk) hebt'. En het was gewoon een flauw grapje, wat Aragorn heel goed begrijpt :)

Overigens ervaar ik tongzoenen wel degelijk als (mildere vorm van) seks.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 02 jun 2005 02:19

Javaca schreef:Tongzoenen is idd een van de intiemere dingen. Toch associëeer ik het niet direct met seks. (Het kan er wel een onderdel van zijn).

Ja, dat was een beetje mijn punt, je kan sex hebben zonder intiem te zien maar je kan volgens mij niet tongzoenen zonder intiem te zijn.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 02 jun 2005 03:29

Open anders een draadje over tongzoenen zou ik zeggen :mrgreen:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 02 jun 2005 10:07

Gershwin schreef:
Javaca schreef:

Zeer zeker niet :D maar met 'lichamelijk vóór je relatie' bedoelde ik 'lichamelijk voor je überhaupt een relatie (niet: huwelijk) hebt'. En het was gewoon een flauw grapje, wat Aragorn heel goed begrijpt :)

Overigens ervaar ik tongzoenen wel degelijk als (mildere vorm van) seks.

Het is ook seks, net als gewoon zoenen of strelen...

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 02 jun 2005 11:45

Wat ik me dan afvraag, in principe zoen je alleen als je 'verkering' hebt, maar ik heb eerlijk gezegd ook gezoend (tongzoenen) terwijl ik geen verkering met die perso(o)n(en) heb...
Toch voelt dat niet als sex...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2005 12:07

Flex187 schreef:
Javaca schreef:Tongzoenen is idd een van de intiemere dingen. Toch associëeer ik het niet direct met seks. (Het kan er wel een onderdel van zijn).

Ja, dat was een beetje mijn punt, je kan sex hebben zonder intiem te zien maar je kan volgens mij niet tongzoenen zonder intiem te zijn.

En dan bedoel je met seks in dit geval puur de coitus neem ik aan?

Daar zit wel wat in iig, ik vraag me dan ook sterk af of er bij de hoeren getongzoend wordt. :)

esieee schreef:Wat ik me dan afvraag, in principe zoen je alleen als je 'verkering' hebt, maar ik heb eerlijk gezegd ook gezoend (tongzoenen) terwijl ik geen verkering met die perso(o)n(en) heb...

Ach, wat is 'in principe'.. dat is ook geen wet van Meden en Perzen toch?

@Gershwin: praat jij even niet zo eng over relaties! :shock:

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 02 jun 2005 15:50

Lalage schreef:Joshua Harris!

Durf dat boek niet te lezen ;)

heb dat boek wel gelezen... maar is wel erg extreem. die goser wil dus niet eens zoenen met zn vriendin en zal haar pas op de dag van hun huwelijk voor het altaar de allereerste zoen geven. ze mogen elkaar dus voor het huwelijk ook nooit onder 4 ogen zien en dat lijkt me gewoon niet gezond. verder vind hij een jaar verkering genoeg. (ik denk omdat het anders echt heel erg moeilijk wordt) hij ziet dus helemaal uit naar dat moment voor het altaar, dat wordt het mooiste moment van zijn leven. mijns inziens ben je dan in zo'n kerkdienst meer gefixeerd op die zoen dan op God. ach ja... voor de rest staan er ook best goede dingen in het boek, maar die kan ik zo even niet reproduceren (bovenstaand verhaal had meer indruk gemaakt ;))
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 02 jun 2005 15:57

En dan bedoel je met seks in dit geval puur de coitus neem ik aan?

Wat is coitus voor een hip woord? Je bedoeld de geslachtsdaad?

Daar zit wel wat in iig, ik vraag me dan ook sterk af of er bij de hoeren getongzoend wordt. :)

Nou, niet dus. ;)

Terug naar “Archief”