Seks voor het huwelijk. Waarom wel/niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 30 mei 2005 19:22

Cybercurse schreef:[

Jij gaat echt vooruit, had ik je dat al verteld? ;)
of achteruit :roll:

Maar seks (ja seks..dat is geloof ik de correcte Nederlandse spelling) voor het huwelijk kan ook weer een hoop rottigheid met zich mee brengen, want ook mét voorbehoedsmiddelen kan het soms fout of bijna fout gaan (spreek uit ervaring helaas). Dus wachten..naja, het maakt 'de huwelijksnacht' wel heel bijzonder lijkt me.

een gezonde groei naar het huwelijk is niet verkeert! want waarom zou je trouwen als je gemeenschap als normaal beschouwt buiten een huwelijk!

'de huwelijiksnacht', Bedoel je soms die nacht dat je enorm moe bent van de hele dag, je constant handjes moest geven, en dan nog moet gaan schtutteren in bed? Die nacht, dat je thuiskomt, je huis ligt in puin, en waarin je na het tellen van het geld elkaar eindelijk nakend mag aanschouwen? ) Die nacht, waarna je beseft dat je vrouwtje alleen nog maar dikker, ouder en lelijker zal worden? Die nacht, die de mooiste nacht van je leven had moeten worden? Die nacht, zoals je ze alleen in films ziet??

als al gemeenshap hebt gehad voor het huwelijk en je dan je huweliks nacht heb dan is er niets anders als de andere keren! of word gemeenschap dan anders omdat je dan getouwd ben!!??

En je trouwt omdat je er voor elkaar wil zijn en je met die ander jou leven Wil delen! in het huwelijk hoort gemeenschap! dan is het toch mooi als je wacht! en je mag het!

(daarom ben je immers zo snel getrouwd)

waarom zou je langer wachten als dat nodig is??

voreger bestond verkering niet en vroeg je de vrouw gelijk ten huwlijk!

verkering was eerst als verkeert beschouwt! en nu heb je tijd om elkaar te leren kennen en wil je een huwelijk in verkerings tijd! wel de lusten niet de lasten!

(hehehe)
wat melig wil je wel serieus blijven en normaal zonder anderen te gaan kwetsen op jou manier! omdat ji niet wacht en die ander wel!!!!!

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 31 mei 2005 00:21

Mondriaan schreef:
Rock-G schreef:Maar seks (ja seks..dat is geloof ik de correcte Nederlandse spelling) voor het huwelijk kan ook weer een hoop rottigheid met zich mee brengen, want ook mét voorbehoedsmiddelen kan het soms fout of bijna fout gaan (spreek uit ervaring helaas). Dus wachten..naja, het maakt 'de huwelijksnacht' wel heel bijzonder lijkt me.

een gezonde groei naar het huwelijk is niet verkeert! want waarom zou je trouwen als je gemeenschap als normaal beschouwt buiten een huwelijk!

Ik beschouw gemeenschap buiten het huwelijk niet als normaal.Mijn huidige vriendin is, op een enkele 'ik-was-heel-stoned-' slippertjes na, de enige waarmee ik gemeenschap heb gehad. Maar achteraf gezien 'pleit' ik eigenlijk ook voor seks tijdens (en niet na zoals sommige zeer gevat opmerkte :mrgreen: ) het huwelijk. Mja,whats done is done.

P.S : MariaM,heb bewondering voor je openheid!

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 31 mei 2005 07:51

Laten we elkaar in waarde laten en goed lezen wat een ander bedoelt met zijn/haar reactie.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 31 mei 2005 12:07

mystery schreef:Laten we elkaar in waarde laten en goed lezen wat een ander bedoelt met zijn/haar reactie.

en graag on-topic blijven!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mei 2005 12:49

kurtyo schreef:
Jethafa schreef:seks voor het huwelijk, waarom wel/niet

niet, want God zegt het

Oh yeah, dat is wel heel duidelijk... Ook een goede argumentatie en zo.

Het ging om persoonlijke keuzes, niet om discussie. :)

Mondriaan schreef:want waarom zou je trouwen als je gemeenschap als normaal beschouwt buiten een huwelijk!

Je geeft zelf het antwoord al.. :wink:

En je trouwt omdat je er voor elkaar wil zijn en je met die ander jou leven Wil delen! in het huwelijk hoort gemeenschap! dan is het toch mooi als je wacht! en je mag het!

als al gemeenshap hebt gehad voor het huwelijk en je dan je huweliks nacht heb dan is er niets anders als de andere keren! of word gemeenschap dan anders omdat je dan getouwd ben!!??

Nah, een beetje variatie is wel aan te raden hoor. :)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 31 mei 2005 13:11

Jethafa schreef:
kurtyo schreef:
Jethafa schreef:seks voor het huwelijk, waarom wel/niet

niet, want God zegt het

Oh yeah, dat is wel heel duidelijk... Ook een goede argumentatie en zo.

geen zin om te discussieren over dingen die God duidelijk zegt:

1) het staat in de bijbel
2) Hij wil reinheid voor het huwelijk
3) seks is speciaal, niet speciaal voor iedereen die wil
4) ik ben niet van mezelf, dus ik kan mezelf niet zomaar aan iedereen overgeven

meer???

Ik vind dat God dat niet duidelijk zegt, vandaar mijn vraag naar argumentatie.
1.) Er staat zoveel in de bijbel. (Overigens is het maar de vraag of het wel zo duidelijk in de bijbel staat.)
2.) Oh, wil Hij dat? Waar staat dat, of is het gewoon een kwestie van interpratie? En wat is reinheid? Mensen zijn soms zo enorm bezig met het 'heilig' leven... Ze doen dan zo min mogelijk fout, maar vergeten dan ook de goede dingen te doen. Maar dat is een hele andere disucssie.
3.) Seks is speciaal ja, maar dat is geen argument. Het gaat ook niet om ordinaire orgies waar ik voor pleit.
4.) Je kunt jezelf niet zomaar aan iedereen overgeven, daar ben ik het mee eens, maar ook dat is geen argument.

En Aragorn, het is intussen toch wel duidelijk dat dit topic wel een discussietopic is geworden neem ik aan?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 31 mei 2005 13:12

Aragorn schreef:

Nah, een beetje variatie is wel aan te raden hoor. :)

Haha. Sommige mensen zeggen dat je daarom beter meer partners kunt hebben gehad, kan je alvast beetje inspiratie op doen en oefenen ;p
Maar zo moeilijk zal het toch ook weer niet zijn. Kijk maar eens hoeveel kindertjes er rondlopen op deze wereld.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 01 jun 2005 00:35

Ik geloof dat ik, even buiten de bijbel om, mijzelf alleen zo ''bloot'' kan geven als in seksuele gemeenschap binnen een volkomen vertrouwde, intieme en veilige relatie. Mij persoonlijk komt daar alleen de man voor in aanmerking die mij beloofd heeft en God, mij voor altijd trouw te zijn (verbond).
Ik zeg niet dat ik nooit seks zal hebben voor het huwelijk, maar ik zou wel heel graag willen gaan voor seks alleen binnen het huwelijk. Ik de bijbel zie ik nergens een gebod dat het niet mag, maar wel dat huwelijk, liefde en seksualiteit vrijwel onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Ik geloof ook dat God het zal waarderen wanneer ik zoiets moois als seks bewaar voor de man ''die Hij mij geeft'' Ik geloof ook dat God dit met seks voor ogen heeft gehad, het is zo enorm intiem.

Daarbij weet ik zeker dat seks met een man meer is dan lust en liefde, maar dat het ook niet-lichamelijke banden geeft. En het lijkt me heel ingrijpend wanneer een relatie uitgaat met een persoon met wie je seks hebt gehad. En over het algemeen is die kans in de relatie voor het huwelijk erg groot. Ik zal het ook een moeilijk idee vinden als de man met wie ik trouw al een seksuele relatie met een andere vrouw heeft gehad. NIEt dat het een reden is om iemand af te wijzen, dat nooit. Maar ik vind het niet niks.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 jun 2005 08:53

Maar meschianza, dan gaat het niet alleen om seks. Ik denk dat als je 2 jaar een relatie gehad hebt met iemand waarmee je altijd netjes je kleren aan hebt gehouden, het ook nogal wat is om het uit te maken. Die niet-lichamelijke banden zijn er dan ook.
Ik ben het met je eens dat het mooier is om dat ene wel voor een persoon te bewaren. Ik vind van mezelf dat ik te weinig heb bewaard :-S En daar heb ik gelukkig niet zoveel last van hoor, maar ik vind het gewoon jammer.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 01 jun 2005 09:28

Javaca schreef:
essieee schreef:zonder voorspel zal het idd zeer doen....

Na een tijd verkering weet je toch wel een beetje een voorspel te creëren...
Of mag je elkaar in bepaalde kringen voor het huwelijk ook niet aanraken en zoenen?

Lijkt me wel ja, ik denk dat je juist van elkaar mag genieten dmv zoenen, strelen enz.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 01 jun 2005 10:28

essieee schreef:
Javaca schreef:
essieee schreef:zonder voorspel zal het idd zeer doen....

Na een tijd verkering weet je toch wel een beetje een voorspel te creëren...
Of mag je elkaar in bepaalde kringen voor het huwelijk ook niet aanraken en zoenen?

Lijkt me wel ja, ik denk dat je juist van elkaar mag genieten dmv zoenen, strelen enz.

Dat laatste was een beetje sarcastisch bedoeld...

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 jun 2005 11:06

Ze bestaan echt hoor... ik heb weleens een artikel gelezen van een stel dat had besloten dat ze niet zouden tongzoenen voor ze waren getrouwd (maar volgens mij was dat nadat ze eerst wel van alles en nog wat hadden gedaan).

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 01 jun 2005 11:26

op ronduit loopt ook een jongen rond die nadat hij een keer 'beetje' te ver is gegaan nu niet wil tongzoenen voor zn huwelijk, dan geeft ie iets van zichzelf weg :)

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 01 jun 2005 14:29

Mariekje88 schreef:op ronduit loopt ook een jongen rond die nadat hij een keer 'beetje' te ver is gegaan nu niet wil tongzoenen voor zn huwelijk, dan geeft ie iets van zichzelf weg :)

Lijkt me echt erg als je jezelf zo beperkt..dat je geen seks voor het huwelijk wil nouja,maar dat je dan ook het laatste stukje intimiteit weghaalt ..naja,ieder zo z'n keuze

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 01 jun 2005 17:09

Lalage schreef:Ze bestaan echt hoor... ik heb weleens een artikel gelezen van een stel dat had besloten dat ze niet zouden tongzoenen voor ze waren getrouwd (maar volgens mij was dat nadat ze eerst wel van alles en nog wat hadden gedaan).

Jep ze bestaan echt...heb weleens een boek gelezen dat daar over ging. In het kader van tongzoenen is een inleiding tot seks dus als je geen seks voor het huwelijk wil hebben waarom zou je het jezelf dan onnodig moeilijk maken? Tja...
stomp niet af, blijf slijpen

Terug naar “Archief”