Ja... wat te doen als je twijfelt in een relatie? Waar ligt de grens tussen stoppen met de relatie en er voor blijven vechten?
En over welke dingen twijfel je in je relatie?
Moderator: Moderafo's
Liefhebben is een werkwoord. Je moet er voor werken. Aan de andere kant zijn er grenzen. Als het echt niet gaat omdat je voortdurend met elkaar ruzie hebt of je vreselijk aan de ander ergert kun je beter stoppen. Maar twijfel of het wel de ware is, of je wel genoeg van de ander houd, ik vraag me af of dat een goede reden is om te stoppen. Je moet bereid zijn de ander beter te leren kennen en ik geloof dat je dan ook meer van de ander zult gaan houden.ezri schreef:Ja... wat te doen als je twijfelt in een relatie? Waar ligt de grens tussen stoppen met de relatie en er voor blijven vechten?
En over welke dingen twijfel je in je relatie?
Maarten schreef:
Liefhebben is een werkwoord. Je moet er voor werken.
ezri schreef:
Er zijn nog meer mogelijkheden: Bijvoorbeeld: twijfel door te grote verschillen, niet over details, maar over fundamentele dingen. Je houdt ontzettend veel van elkaar, er is een klik, je voelt elkaar goed aan, je kunt heel goed met elkaar communiceren en toch stuit je elke keer weer op fundamentele verschillen, die een wig drijven in de relatie.
Wat te doen in zo’n situatie?
knufgup schreef:nog een belangrijk punt vind ik overigens wel: als je er in gelooft en er op vertrouwd dat God je bij elkaar heeft gebracht, vertrouw er dan ook op dat je er een doel in het verschiet ligt en geef niet om het minste of geringste op!
het klinkt een beetje hard misschien, wat ik hierboven geschreven heb, maar het is niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen, het is slechts mijn mening! en ach... wie ben ik...?![]()
![]()
Jannoek schreef:knufgup schreef:nog een belangrijk punt vind ik overigens wel: als je er in gelooft en er op vertrouwd dat God je bij elkaar heeft gebracht, vertrouw er dan ook op dat je er een doel in het verschiet ligt en geef niet om het minste of geringste op!
het klinkt een beetje hard misschien, wat ik hierboven geschreven heb, maar het is niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen, het is slechts mijn mening! en ach... wie ben ik...?![]()
![]()
daar noem je wat... overigens een moeilijk punt! Ik heb wel eens het gevoel gehad dat God iemand op mn weg bracht, zeg maar de 'ware' (al geloof ik daar niet in) Tóch ging het uit, dan denk ik ook zeker dat God dáár een bedoeling mee heeft.
Denk dat je ook niet te veel moet denken: 'God heeft ons samen gebracht, dus.... '
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 17 gasten