Seks voor het huwelijk. Waarom wel/niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 28 mei 2005 00:28

Het gebeurt niet vaak maar ben het hartgrondig met je eens Cybercurse :D

Maar seks (ja seks..dat is geloof ik de correcte Nederlandse spelling) voor het huwelijk kan ook weer een hoop rottigheid met zich mee brengen, want ook mét voorbehoedsmiddelen kan het soms fout of bijna fout gaan (spreek uit ervaring helaas). Dus wachten..naja, het maakt 'de huwelijksnacht' wel heel bijzonder lijkt me.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 28 mei 2005 00:44

Het gebeurt niet vaak maar ben het hartgrondig met je eens Cybercurse

Jij gaat echt vooruit, had ik je dat al verteld? ;)

Maar seks (ja seks..dat is geloof ik de correcte Nederlandse spelling) voor het huwelijk kan ook weer een hoop rottigheid met zich mee brengen, want ook mét voorbehoedsmiddelen kan het soms fout of bijna fout gaan (spreek uit ervaring helaas). Dus wachten..naja, het maakt 'de huwelijksnacht' wel heel bijzonder lijkt me.

Hehe, die spelling interesseert me niet zo ;) Fout gaan schiet niet op nee.

'de huwelijiksnacht', Bedoel je soms die nacht dat je enorm moe bent van de hele dag, je constant handjes moest geven, en dan nog moet gaan schtutteren in bed? Die nacht, dat je thuiskomt, je huis ligt in puin, en waarin je na het tellen van het geld elkaar eindelijk nakend mag aanschouwen? (daarom ben je immers zo snel getrouwd) Die nacht, waarna je beseft dat je vrouwtje alleen nog maar dikker, ouder en lelijker zal worden? Die nacht, die de mooiste nacht van je leven had moeten worden? Die nacht, zoals je ze alleen in films ziet??

(hehehe)

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 28 mei 2005 00:47

Hoooo momentje :mrgreen: Die hele redenering die je net zo treffend opschreef onderging ik ook toen ik verkering kreeg...We hebben ondertussen 4 jaar verkering, thats a long time to wait....

Dus ik raak het steeds..eh..eenser met je (is dat een woord? :mrgreen:)
maar ik kan me zo voorstellen dat mensen het fijn vinden te wachten, inderdaad niet realiserend dat je kapót bent na je trouwfeest,maar daar komen ze dan wel achter :D

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 28 mei 2005 00:48

Rock-G schreef:Dus ik raak het steeds..eh..eenser met je (is dat een woord? :mrgreen:)
maar ik kan me zo voorstellen dat mensen het fijn vinden te wachten, inderdaad niet realiserend dat je kapót bent na je trouwfeest,maar daar komen ze dan wel achter :D

Natúúrrrlijk zijn er nog meer nachten na je huwelijksfeest en hóef je niet meteen in de nacht zelf te beginnen...;) :mrgreen:
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 28 mei 2005 00:50

Eh..zij begon :D maar inderdaad daar heb je gelijk in..lol
Maar sommige getrouwde mensen beweren dat het huwelijk het einde van de verliefdheid is..dus neem het zekere voor het onzekere zou ik zeggen.

joepie

Berichtdoor joepie » 28 mei 2005 06:00

Cybercurse schreef:God heeft het huwelijk gegeven, en God heeft seks gegeven. Beiden zijn een absolute zegen (in de ogen van velen..). Nergens in de bijbel zie ik de koppeling tussen seks en het huwelijk. Als het wel zo was zou er een verbod staan, en dat staat er niet.

ps. je moet wel op al m'n voorgenoemde argumenten ingaan, wil je een goed verhaal houden.

Dan ga je voor het gemak zeker maar voorbij aan wat ik zei over Jozef en Maria.
Duidelijk voorbeeld van geen gemeenschap voor het huwelijk.

En je gezeur over die vervelende huwelijks nacht, waar je dan op gewacht zou hebben. Ook dat zie je verkeerd.
Je wacht niet op de huwelijks nacht, maar op de tijd nadat je huwelijk voltrokken is. En hopelijk duurt dat langer dan 1 nacht.
En al die tijd mag je gemeenschap hebben omdat je man en vrouw bent.
En voor die tijd niet.
Wat maakt het dan uit als je in de eerste nacht te moe bent, of het niet allemaal lukt, of je eigenlijk helemaal geen zin hebt. Doe je later toch?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 mei 2005 09:36

Er zijn ook genoeg mensen die getrouwd zijn en een broer/zus verhouding hebben, omdat ze sexueel niet bij elkaar passen.
Maar dat vinden ze niet erg, want die kunnen goed als maatjes met elkaar overweg.
Ik ken zo'n koppel. Of eigenlijk 2.
Omdat ze erachter kwamen dat hun sex helemaal geen opwinding was, zijn ze ook nog naar een sexuoloog geweest, maar zelfs dat mocht niet baten.
Ze hebben ook geen kinderen gekregen, zijn nu begin 50 en hebben eigenlijk nooit sex gehad, op een paar mislukte pogingen na.
Die vrouw kan het niks schelen, want ze gaan leuk met elkaar om, en ze hebben het gezellig, ze hebben een goed leven, maar wel zoals broer en zus, omdat het bleek, dat ze op het sexuele vlak nou eenmaal niet klikte, voor de rest wel.
Kan ook, zelfs dan kan je gelukkig zijn.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 mei 2005 09:38

Cybercurse schreef:'de huwelijiksnacht', Bedoel je soms die nacht dat je enorm moe bent van de hele dag, je constant handjes moest geven, en dan nog moet gaan schtutteren in bed? Die nacht, dat je thuiskomt, je huis ligt in puin, en waarin je na het tellen van het geld elkaar eindelijk nakend mag aanschouwen? (daarom ben je immers zo snel getrouwd) Die nacht, waarna je beseft dat je vrouwtje alleen nog maar dikker, ouder en lelijker zal worden? Die nacht, die de mooiste nacht van je leven had moeten worden? Die nacht, zoals je ze alleen in films ziet??

Je kunt natuurlijk ook overdrijven.. :wink: bovendien gaat het er lijkt me niet alleen om dat met het huwelijk een periode van onbeperkte seks aanbreekt, maar ook dat je elkaar ook steeds beter leert kennen en dieper liefhebben.

Hierin ben ik het dus wel met joepie eens: dat kan niet als argument dienen. Verder zie ik opzich ook niet zo heel erg het ontzettend mooie en bijzondere in van als maagd het huwelijk ingaan. Dat komt meer op me over als een romantisch sprookjesidee dan dat het werkelijk zoveel toevoegt.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 mei 2005 09:43

Nou, ik vond het een nachtmerrie toen ik ontmaagd werd, helemaal niks romantisch aan.

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 28 mei 2005 09:56

Mariamagdalena schreef:Nou, ik vond het een nachtmerrie toen ik ontmaagd werd, helemaal niks romantisch aan.

haha, sorry . . . maar ik ben blij met je nuchterende opmerking. Bij het lezen van dit topic kwam steeds in mij op dat seks ook iets is wat je moet leren en ontdekken.

scape

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 mei 2005 14:46

Precies Scape, zo is het maar net!
Dat bedoel ik nou. :oops:
Het is niet allemaal zo zaligmakend als het vaak wordt voorgehouden aan tieners.
Zeker voor een meisje, is het in het begin alleen maar eng en pijn......
Sorry dat ik het zo openlijk zeg, maar veel meisjes en jonge vrouwen ervaren het wel zo, en dan wordt er vanuit de kerk gedaan alsof het een zaligmakend "cadeau" is, wat iets fantastisch is, terwijl het in de prakrijk, met name voor de meisjes vet tegenvalt........
Sorry voor mijn openlijke reactie :oops:

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 28 mei 2005 15:17

Mariamagdalena schreef:Precies Scape, zo is het maar net!
Dat bedoel ik nou. :oops:
Het is niet allemaal zo zaligmakend als het vaak wordt voorgehouden aan tieners.
Zeker voor een meisje, is het in het begin alleen maar eng en pijn......
Sorry dat ik het zo openlijk zeg, maar veel meisjes en jonge vrouwen ervaren het wel zo, en dan wordt er vanuit de kerk gedaan alsof het een zaligmakend "cadeau" is, wat iets fantastisch is, terwijl het in de prakrijk, met name voor de meisjes vet tegenvalt........
Sorry voor mijn openlijke reactie :oops:

Excuses? :roll: een gesprek over zulke onderwerpen voer ik wel vaker hoor, zij het niet hier op het forum . . . :-# Tja wat moet ik als man zeggen? in ieder geval tot de anderen <:0 gedraag je als een gentleman.

Ladies first . . . scape

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 28 mei 2005 15:34

scape schreef:Excuses? :roll: een gesprek over zulke onderwerpen voer ik wel vaker hoor, zij het niet hier op het forum . . . :-# Tja wat moet ik als man zeggen? in ieder geval tot de anderen <:0 gedraag je als een gentleman.

Amen

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 28 mei 2005 19:41

Cybercurse schreef:- ik lees wel 'goede voorbeelden' als Jozef en Maria. Het is overduidelijk dat dit verhaal zich afspeelde in een tijd zonder voorbehoedsmiddelen. Bovendien, Gods Zoon zou geboren worden. Seks tussen Jozef en Maria zou deze waarheid voor anderen minder geloofwaardig maken.
- zoals genoemd: het ontbreken van voorbehoedsmiddelen toendertijd.

Hmm... even opmerking tussendoor, ik heb me laten vertellen dat er in die tijd ook al voorbehoedsmiddelen waren... Wel beetje anders dan die van nu, maar toch.

Verzin anders even een ander argument ;)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 mei 2005 21:04

ik heb wat reacties verwijderd.. nu graag bij het onderwerp houden!

Terug naar “Archief”