Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Claire
Mineur
Mineur

Berichtdoor Claire » 21 mei 2005 09:17

leuke autootjes leuke prijzen!

http://www.ptcruiserclub.org/models/2003/chrome/quarter_shot2.jpg

Afbeelding

mijn vriend is sinds gisteren de trotse bezitter van een mooie rooie nissan sunny!

Afbeelding

ook nog een leuk autootje

http://www.autoweek.nl/download/wallpaper/1024x768minicooper.jpg

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 21 mei 2005 09:30

Ik ga voor de volgende:

Afbeelding

Afbeelding

Mooie wagens!
Time flies when you have none!

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 21 mei 2005 13:23

Afbeelding
Afbeelding

(Alleen dan graag donkere leren bekleding en dan ipv dat bruin graag van dat dassenharenkleurig zeg maar :D)

Afbeelding

en deze vin k ook echt geweldig :D (met engelse vlag dus ;) alleen heb k liever licht blauwe mini.. maar daar kon k zo snel geen plaatje van vinden)
Afbeelding

Het_Bureau
Mineur
Mineur

Berichtdoor Het_Bureau » 21 mei 2005 13:26

Afbeelding

mijn eigen brik :wink:
Het hart van de wijze is rechts, maar het hart van de zot links.

Shrike
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Shrike » 21 mei 2005 22:12

Er is maar een mooie auto, de Alfa Romeo 156 (en natuurlijk ook de 159).

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 24 mei 2005 09:33

HOHO mensen,

dit is geen plaatjes-plaats topic, maar een topic om serieus over auto's na te denken en te praten.

Ik zit dus nog steeds met de vraag van vorige pagina. Wie kan mij helpen?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 24 mei 2005 16:10

Nog een vraagje: in advertenties met occasions erin zie je vaan de woorden BTW/marge staan. Wat houdt dit in? Heb ik daar als particulier ook mee te maken of is dit alleen informatie voor bedrijven?
Wie weet dit?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 24 mei 2005 16:40

TheKeimpe schreef:Nog een vraagje: in advertenties met occasions erin zie je vaan de woorden BTW/marge staan. Wat houdt dit in? Heb ik daar als particulier ook mee te maken of is dit alleen informatie voor bedrijven?
Wie weet dit?

Als er BTW bij staat betekend dat dat er nog BTW over de prijs heen komt. (de auto word dus nog duurder) Marge betekend dat de auto particulier is ingekocht en dat er over het gedeelte wat het autobedrijf bij de prijs op doet BTW betaald moet worden. (Ook hier gaat het dus meer kosten) Volgens mij is dit vooral voor bedrijven die BTW terugkrijgen. Wij "moesten" een auto met BTW kopen. Particulier krijg je het toch niet terug. (ja, we hebben net een andere bedrijfsauto gekocht :lol: )

Het_Bureau
Mineur
Mineur

Berichtdoor Het_Bureau » 24 mei 2005 16:58

Een marge auto is tot nu toe gekocht door een particulier. Hierdoor is er geen sprake van BTW afdracht en is de BTW ook niet meer terug vorderen, waardoor deze auto minder interessant is voor bedrijven. Marge auto's zijn zeer interessant voor particulieren. U ziet de term 'marge' bij een advertentie staan.

De term BTW bij een advertentie betekent dat de auto (in het verleden) nieuw is gekocht door een bedrijf. Elk bedrijf krijgt bij uitgave de BTW terug. Deze auto is dus interessant voor bedrijven om aan te schaffen. U ziet de term 'BTW' bij een advertentie staan.

De prijs die bij de advertentie staat is wel degelijk de prijs die je er voor gaat betalen. Eventueel is een meerprijs voor extra garantie mogelijk.

Het_Bureau
Mineur
Mineur

Berichtdoor Het_Bureau » 24 mei 2005 17:07

TheKeimpe schreef:TK is eens rond aan het kijken naar een leuk autootje wat aan de volgende voorwaarden voldoet:

- Klein in gewicht, maar met een riante zitplaats
- Liefst een dieseltje
- Niet al te veel kilometers gereden (<150.000)

Naar wat voor auto zou hij op zoek moeten gaan volgens jullie?

Een Ford Fiesta of een Opel Corsa denk ik. Van de Clio kom je bij de prijsklasse tot 4000 euro op het oude en kleine model uit. Dat lijkt me geen optie. Overigens zal die 1.9D wel redelijk zuinig zijn vermoed ik.

Als je niet al te veel kilometers maakt zou ik ook eens de optie van een 1.2 tje bekijken (benzine) Die zijn meestal onwijs zuinig.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 24 mei 2005 17:43

Het_Bureau schreef:Afbeelding

mijn eigen brik :wink:

Gaaf ding hoor..... :mrgreen:

*is nog steeds op zoek naar een Zwarte Toledo* 8) :lol:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Het_Bureau
Mineur
Mineur

Berichtdoor Het_Bureau » 24 mei 2005 17:48

haha, dank je :wink: Zoek jij maar voor me :D :D :D

naomi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor naomi » 24 mei 2005 17:58

Renault twingo is absoluut mijn favourite!!!!

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 24 mei 2005 19:22

TK, ik kan je vol overtuiging een Toyota Corrolla aanraden, en dan wel het model 92-97. ik heb die auto ook sinds enkele weken, en ben er erg tevreden over. de auto is redelijk ruim (ruimer dan bijv. een golf III), betrouwbaar (het is een toyota :wink: ) voor zo'n 3000 a 4000 euro kun je een heel leuke auto kopen met zo rond de 100.000 km.

ik heb dan zelf de 1.6 GXI, met de zwaarste motor, en de wat luxere uitvoering. een 1.3 motor met 75 pk is voor de auto voldoende, de 1.6 motor (met 114 pk) is net wat leuker.

de auto weegt iets meer dan 1000 kg, de wegenbelasting valt mee, en de verzekering ook. (ik betaal voor verzekering met 55% no-claimkorting ongeveer 350 euro).

brandstofverbruik wat ik tot nu toe heb kunnen meten zo rond de 1 op 14 (ik heb geen bijzonder zuinige rijstijl, zuiniger moet kunnen, zeker met veel snelwegkm.)

er is ook een 2.0 dieselmotor met 72 pk, die hebben gebruikt meestal wel erg veel km, maar met goed zoeken moet daar ook een geschikt exemplaar te vinden zijn. fabrieksopgegeven verbruik zo rond de 1 op 18 (neem dat met een korreltje zout en je komt rond de 1 op 15 a 1 op 16 uit).

het gaat om dit model:

Afbeelding
Afbeelding

zoek je wat meer ruimte, kijk dan voor een Carina E, die echt een behoorlijk stuk groter is (vooral op de achterbank/kofferbak. technisch grotendeels hetzelfde verhaal, alleen iets duurder in verzekering, wegenbelasting en brandstofberbruik.

P.S. de foto's zijn van een willekeurige site gehaald, het is niet mijn auto. het interieur in de auto is van de GXI-uitvoering, de gewone uitvoering heeft lichtgrijze bekleding.
P.P.S. mocht je een corolla of carina overwegen, kijk dan voor de GXI-versie. die kost 2ehands weinig meer, (100 a 200 euro), heeft veel mooiere bekleding, electrisch bediende ramen en nog een paar extraatjes, en is eventueel gemakkelijker te verkopen.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 24 mei 2005 19:56

Afbeelding

De General Lee, auto van Luke en Bo uit de serie Dukes of Hazzard.
Geweldig!! Keek ik vroeger altijd samen met m'n zus, echt super! ::))

Afbeelding

Onze Duck op het strand van Hoek van Holland, is nog een oude foto.
Inmiddels zit er een nieuw dak op en zijn er nog wat onderdelen vernieuwd.
Hij's nog lang niet af, maar dat zal hij wel nooit zijn, vrees ik :roll: :D
Nog een recentere foto:

Afbeelding

Nog een auto die ik echt heeeel mooi vind... *droom* Hopelijk m'n toekomstige auto, echt zooo cool... zucht... :8>

Afbeelding

Terug naar “Archief”