Arm en ellendig?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 24 mei 2005 18:13

Bedankt voor jullie reacties. Vaak merk ik om mij heen wel sterk dat men eigenlijk een bekeerd leven alleen maar ziet bestaan uit ellenden. Zo ervaar ik dat echter niet, en ook anderen hoeven dat niet alleen maar te ervaren. Er zullen zeker tijden zijn, maar het christenleven bestaat volgens mij ook uit een liefde voor de Vader, en een geweldige getuigenis naar anderen afleggen.

hijwel schreef:En ja als je vol ben van Gods liefde, zijn kracht en zijn heerlijkheid moet je niet gaan zeuren dat je arm en ellendig wil zijn. Want je mag weten dat God jou leegheid heeft opgevuld met zijn grootheid!

Dat is een mooie uitspraak! Daar ontbreekt het vaak ook aan geloof ik.
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 24 mei 2005 18:30

naomi schreef:Dus je hele leven op aarde arm en ellendig zijn en strakkies in de hemel een geweldige toekomst. Als dat de bedoeling is zou iedereen na zijn/haar bekering beter gelijk naar de hemel kunnen gaan, wat is dan het doel van je leven op aarde?
dat doel is ook niet aards. uiteindelijk gaat alles om de eer van God op de wijze zoals God dat wil. En als God wil dat Zijn Kind op aarde blijft totdat hij 150 is zal hij moeten blijven en doen wat God van hem vraagt. Je neemt op deze wijze plaats op de stoel/troon van de Heere

Ik mag nu al genieten van het nieuwe leven wat ik heb ontvangen in Christus! Heerlijk, dicht bij God leven, met Hem praten, van Hem leren en geweldige dingen om me heen zien gebeuren door Zijn kracht!
Mag ik dan eens vragen:
- Wat zie jij gebeuren door Zijn kracht?
- Wat leer jij van Hem?
- Wat houdt het voor jou in 'dicht bij God te leven'?

Helaas ja: iedere keer weer aanlopen tegen verleidingen waar je op ingaat of zonden die je doet, maar ook iedere keer daardoor weer dieper besef van de geweldige genade en vergeving die ik ontvangen heb.
Mag ik eens vragen:
- vanwaar komt dat besef van de geweldige genade en vergeving die je ontvangen hebt?
- waarom is die genade zo geweldig?

Ik wil je niet oordelen, maar ik wil wel heel graag weten wie God voor je is, en wat Jezus voor je betekent.
The one thing you can give and still keep is your word.

naomi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor naomi » 24 mei 2005 18:36

Wil ik wel uitleg over geven, maar gaan we dan niet een beetje offtopic?

Is namelijk geen arm en ellendig verhaal....

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 24 mei 2005 19:25

naomi schreef:Wil ik wel uitleg over geven, maar gaan we dan niet een beetje offtopic?

Is namelijk geen arm en ellendig verhaal....
dan nog geloof ik niet dat het off topic is ;)

Je moet natuurlijk niets, maar het zijn wel vragen die ik je wil stellen. Als je wilt per pb oid.

naomi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor naomi » 24 mei 2005 19:37

Nee hoor, vraag maar raak.

Wat ik zie gebeuren door Zijn kracht: ik zie mensen genezen(geestelijk en lichamelijk), veranderen, geestelijk groeien, ik zie mezelf veranderen en groeien. Ik zie mensen bevrijd worden en ik zie mensen tot geloof komen waarvan ik het nooit verwacht had.

Wat leer ik van Hem: wat niet :wink: . De bijbel was voor mij een mooi boek met mooie verhalen, nu leer ik zo veel uit de bijbel. Ik leer om bijbelse principes toe te passen en te ervaren hoe nuttig deze zijn. Ik leer zoveel over het doel van mijn leven, theologisch leer ik heel veel, zonder theologiestudie maar met een geweldige Leraar: De Heilige Geest.

Dicht bij God leven: veel met God praten en naar Hem luisteren, genieten van dat wat Hij mij geeft en veel leven en lezen uit de bijbel.

Het besef van vergeving en genade komt bij mij juist op momenten dat ik zelf naar God toe zo vreselijk veel tekort schiet. God maakt mij op zulke momenten, van die momenten dat je bijna niet naar God durft te gaan uit schaamte, juist duidelijk dat ik vergeving heb ontvangen. Hij spreekt tot mij en laat het mij zien door Zijn Woord.

Die genade is zo geweldig, omdat ik door die genade dicht bij God mag en kan komen. Niet omdat ik zo geweldig ben in bidden en leven zoals God het wil, maar omdat God genadig is voor mij en ik bij Hem mag horen.
Zonder het offer en de opstanding van Jezus had dat nooit gekunt en zonder pinksteren had ik dat nooit tot het diepst van mijn wezen kunnen beseffen en had ik nooit kunnen leven vanuit Gods kracht.

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 24 mei 2005 20:13

naomi schreef:Nee hoor, vraag maar raak.

Wat ik zie gebeuren door Zijn kracht: ik zie mensen genezen(geestelijk en lichamelijk), veranderen, geestelijk groeien, ik zie mezelf veranderen en groeien. Ik zie mensen bevrijd worden en ik zie mensen tot geloof komen waarvan ik het nooit verwacht had.
Dat is mooi. Kun je me ook wat concreter uitleggen wat je bedoelt met geestelijke groeien, en veranderen en groeien?

Wat leer ik van Hem: wat niet :wink: . De bijbel was voor mij een mooi boek met mooie verhalen, nu leer ik zo veel uit de bijbel. Ik leer om bijbelse principes toe te passen en te ervaren hoe nuttig deze zijn. Ik leer zoveel over het doel van mijn leven, theologisch leer ik heel veel, zonder theologiestudie maar met een geweldige Leraar: De Heilige Geest.
Ook hier de vraag of je het concreter uit wilt leggen. Het is zo algemeen dat ik maar moeilijk begrijp wat je precies bedoelt.

Dicht bij God leven: veel met God praten en naar Hem luisteren, genieten van dat wat Hij mij geeft en veel leven en lezen uit de bijbel.
en hoe praat je dan met God en hoe praat God dan met jou?

Hierna zal ik niet verder vragen ;)

naomi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor naomi » 24 mei 2005 20:25

Mag van mij vragen hoor. Ik ben de vraag-maar-raak-baak! :wink:
Als je wilt via pb...

Geestelijk groeien/veranderen: Als je kijkt naar Jezus lijkt Hij iemand op wie we nooit kunnen lijken. Ik merk echter in heel veel dingen in mijn leven dat ik steeds meer op Hem ga lijken. Dat is mi. geestelijk groeien. Je laat het beeld van je oude mens steeds meer achter je en gaat steeds meer lijken op Jezus.
Verder ben ik steeds meer gaan leren en ontdekken wat het is om relatie met God te hebben. Hoe hij tot ons wil spreken en dergelijken. Hij spreekt tot mij door Zijn woord. Ik moet op bepaalde momenten heel erg aan een tekst denken of aan een tekstplaats: God legt mij dan een tekst op het hart zoals dat ook genoemd wordt. Daarnaast spreekt God ook wel persoonlijk tot mij. Lastig om uit te leggen, maar het is dan alsof er iets in je gedachten komt wat zo sterk is, dat je het lijkt te horen. Ik wist nooit dat God zo tot je wilde spreken, maar werd hier in het begin heel erg in bevestigd door andere mensen heen. Zo van: Ik geloof dat God dit en dat tegen je wil zeggen en dan had ik datgene net zo sterk in mijn gedachten gehad. (beetje warrig verhaal, hoop dat je het begrijpt)

Verder de dingen die ik leer zijn veelal dingen op het gebied van allerlei theologische discussies. Bijv. uitverkiezing, ziekengenezing, doop, tongentaal en dergelijken. Ik leer onwijs veel op deze gebieden en ik merk dat de Heilige Geest mij onderwijst op bovenstaande manier.

Is erg warrig verhaal, hoop dat het een beetje duidelijk genoeg is.

Terug naar “Archief”