Verloven: hoe pak je dat aan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 11 apr 2003 10:20

o pffffffffff, ik ben de enige die een 'vast'vriendje heeft en het lijkt hun heel saai om jaren hetzelfde vriendje te hebben. Ze gaan helemaal gek doen als ze horen dat het mijn 1e vriendje is en dat ik ook met hem ga trouwen, want dat vertel ik er dan maar gelijk bij. (volgens hun mis ik veel?????)
Overigens kan ik het super goed met mn studiegenoten vinden hoor en zijn we pas nog met zn alleen een weekendje weg geweest.

tweetie

cwvegmond
Verkenner
Verkenner

Re: Verloven: hoe pak je dat aan?

Berichtdoor cwvegmond » 22 apr 2003 13:43

Hoi!

Hier een reactie. Ik vind het grote onzin om niet te verloven vanwege de financiele kant. Zelf ben ik vorig jaar oktober verloofd na een officieel aanzoek op een gletsjer in Noorwegen. Zelf vind ik verloven een stap dichterbij naar het trouwen. Verkering kan nog heel vrijblijvend zijn. Daar weet ik inmiddels alles van. Op onze verloving hadden we een zaaltje van de kerk (gratis!), dus we hoefden alleen maar te zorgen voor een natje en droogje. We hadden onze ouders/broers/zussen en beste vrienden uitgenodigd. Onze verlovingsringen waren ook alvast onze trouwringen. We wisten toen al een trouwdatum, dus hadden we die ook gelijk maar er in laten graveren. :lol: Inmiddels zijn we zowat 3 maanden getrouwd en geen seconde spijt gehad van de verloving. 'k Vond het zelf erg leuk om met zo'n ring te mogen showen. En de kosten? Vielen reuze mee. Kosten deel je toch gewoon? En je krijgt een hoop op zowel je verloving als je trouwen.

Het_doet
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Het_doet » 22 apr 2003 13:45

Cadeautjes!!!! :mrgreen:

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 22 apr 2003 13:50

hahha.....verloofd voor de kado's :wink: :mrgreen:

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 22 apr 2003 13:54

Hmmm... ik geloof dat wij het simpeler hebben aangepakt uiteindelijk:

* Kaartjes gemaakt (zelf thuis op de compu) en opgestuurd
* Etentje voor 2 personen (eigenlijk ook voor ouders en zusje+vriend, maar die konden die avond niet)
* Ringen kopen

Ik geloof dat de ringen uiteindelijk nog het duurst waren. Tegen die tijd dat we gaan trouwen (en dat duurt nog wel effe) graveren we er wel een datum in.

Moeten we straks wel de ringen laten vergroten. Ik heb me laten vertellen dat je rechtervingers altijd wat dikker zijn dan je linkervingers, zodat je als protestants christen altijd je ring wat groter moet laten maken (bij rooms katholieken is het net andersom.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 apr 2003 17:01

TheEdge schreef:Ik geloof dat de ringen uiteindelijk nog het duurst waren. Tegen die tijd dat we gaan trouwen (en dat duurt nog wel effe) graveren we er wel een datum in.

hoe duur zijn verlovingsringen gemiddeld??

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 apr 2003 17:01

TheEdge schreef:Ik geloof dat de ringen uiteindelijk nog het duurst waren. Tegen die tijd dat we gaan trouwen (en dat duurt nog wel effe) graveren we er wel een datum in.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 22 apr 2003 17:09

Waar ik het gehaald heb: tussen de 60 en de 250 euro per stuk.

Dit hangt af van het gewicht van de ring (een ring van 5 mm breed is duurder dan een van 2 mm), of íe glad is of niet (een ring met figuurtjes erin is duurder dan een gladde ring) en van watvoor materiaal hij is gemaakt ("gewoon" goud is goedkoper dan witgoud, en een ring in drie kleuren is nog duurder).

Met een diamantje erin worden ze nog wat duurder, maar die prijzen heb ik niet bekeken. Ik vond die namelijk allemaal erg lelijk....

Aparte verlovingsringen bestaan niet. Het zijn altijd meteen trouwringen.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 22 apr 2003 17:57

cwvegmond schreef:Onze verlovingsringen waren ook alvast onze trouwringen. We wisten toen al een trouwdatum, dus hadden we die ook gelijk maar er in laten graveren.

Dit vind ik een beetje raar want je bent dan nog niet getrouwd en misschien gaat het niet door. (Een van beide kan sterven bv) Dan lijkt me het heel pijnlijk als de trouwdatum al in de ring staat. Het is een beetje vooruitlopen op de zaken, hoef je ook geen DV meer op de kaart te zetten.
En voor de kosten hoef je het niet te laten want toen wij trouwden konden we onze verlovingsringen +/_ een week voor de trouwdag naar de juwelier brengen en werd de trouwdatum er bij in gegraveerd. Als extraatje werden ze gepolijst. En dat was allemaal gratis.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 23 apr 2003 07:29

trijntjejohanna schreef:

:oops: € 325 :oops: :mrgreen:

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Nogmaals ringen

Berichtdoor TheEdge » 25 apr 2003 12:29

Gisteravond weer hele nieuwe inzichten over ringen gekregen:

Je kunt als verlovingsring ook een (zilveren) vriendschapsring kopen. Dat schijnt ook nog wel eens gedaan te worden. Kost maar relatief weinig (vanaf 30 euro PER TWEE ofzo). En dan voor het trouwen een andere ring. Een goeie kennis van me draagt ze allebei nog: de verlovingsring aan de linker, en de trouwring aan de rechterhand.

Helaas voor mij had ik al een vriendschapsring.
Dus 't moest wel een gouden worden....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 apr 2003 15:32

ik denk dat ik direct een trouwring koop, dat vind ik veel mooier dan een gewone vriendschapsring......

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 mei 2003 17:10

maar zou alles er dan inpassen vraag ik me af... zo groot is zo'n ring toch niet... en dan zou en mijn naam er in moeten staan en de verlovingsdatum en de trouwdatum.... :| :| :| :? :? :?

poemojn
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor poemojn » 09 mei 2003 18:49

Je hebt ook gouden vriendschapsringen, zo'n 50-100 euro per paar. Kijk maar eens bij een juwelier. Het goudgehalte is dan lager en ze blijven minder lang mooi, zodat ze niet als trouwring gebruikt kunnen worden, maar de meeste mensen zijn toch niet van plan 10 jaar verloofd te blijven :mrgreen:.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 mei 2003 21:54

Ikke heb een zilveren hartje met een M erop gehad, van Borkdude, voor aan mijn ketting :D Lief he? btw zijn echte naam begint met een M ;)

Terug naar “Archief”