2 geloven op 1 kussen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 19 mei 2005 21:28

chickie schreef:O, ok, dus nu weet je ook al hoe mijn ouders in elkaar zitten. Goed joh. Ik zeg niet dat jij er geen ervaring mee hebt, ik zeg alleen dat jij geen directe betrokkene bent bij mijn situatie. Jij ziet niet wat er zich afspeelt, het enige wat jij hebt is een paar posts van mij bij dit topic. Er is zoveel meer....

Je kunt in ieder geval niet goed lezen, dat is me wel duidelijk.
Want ik zeg helemaal niet dat ik weet hoe je ouders in elkaar zitten.
Ik geef alleen aan hoe het zou kunnen zijn.
Dat jij je persoonlijk aangesproken voelt kan ik niet helpen.
Ik geef alleen aan wat de Bijbel zegt over een realtie aangaan met een ongelovige.
Dus als je ergens boos op wilt zijn moet je dat maar gewoon op de Bijbel doen. Ik kan niet helpen dat die richtlijn er instaat.
Al moet ik zeggen dat ik die richtlijn een goede vind. En het er ook mee eens ben. En nu spreek ik gewoon uit ervaring.

Daarbij hoef ik niet te zien wat er zich afspeelt. Dat zou mijn visie niet veranderen. Net zo goed als wat er hier gezegd wordt de jouwe niet verandert. En dat is mij best. Zal mij echt een worst wezen.
Ik heb ook helemaal niet de intentie om jou van je voornemen af te brengen. Je doet maar.
Alleen geef ik aan hoe de Bijbel daarover spreekt.
En als je daar niet tegen kunt dan zou ik deze topic gewoon niet lezen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 mei 2005 21:31

Joepie doet alsof zij de Bijbelse waarheid in pacht heeft. Gelukkig is zij niet mijn predikante.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

joepie

Berichtdoor joepie » 20 mei 2005 07:56

Optimatus schreef:Joepie doet alsof zij de Bijbelse waarheid in pacht heeft. Gelukkig is zij niet mijn predikante.

Alsof dat zou kunnen. Ik ben namelijk tegen vrouwen in het ambt.
Maar dan nog, wat heeft een predikant voor zeggens kracht als ze niet de Bijbel als uitgangspunt gebruiken?
Als de mens centraal staat en niet God?
Dan kun je wel heel de Bijbel aan de kant doen en die inderdaad gaan gebruiken als verhalenboek met moois sprookjes.

Ik denk ook gerust dat er veel kerken zijn waar men niet meer de Bijbel durft laten spreken. Omdat men bang is dat men een ander voor het hoofd stoot. We moeten toch wel voorzichtig met elkaar omgaan.
Er staat nu wel in de Bijbel dat je geen span moet vormen met een ongelovige, maar laten we het vooral niet te hard zeggen. Straks gaat die ander van de kerk af.
Zo gaat dat bij ons in de kerk en zo zal het in veel andere kerken niet anders zijn. Ook onder de reformatorische kerken is dat zo.

Maar er staat: Matt 12:30 Wie met Mij niet is, die is tegen Mij, en wie met Mij niet bijeenbrengt, die verstrooit.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 mei 2005 08:55

Soms is het inderdaad goed dat bepaalde vrouwen niet in het ambt gaan zitten. En dat in reformatorische kerken bepaalde zaken worden geleerd, houdt niet in dat dit altijd de waarheid hoeft te zijn. Los daarvan, ik behoor tot de kleine minderheid hier op Refoweb die niet reformatorisch is, noch als zodanig is opgevoed. Misschien dat hier het grote verschil in theologisch denken zit tussen de Joepies en de Optimati.

joepie

Berichtdoor joepie » 20 mei 2005 08:56

Optimatus schreef:Soms is het inderdaad goed dat bepaalde vrouwen niet in het ambt gaan zitten. En dat in reformatorische kerken bepaalde zaken worden geleerd, houdt niet in dat dit altijd de waarheid hoeft te zijn. Los daarvan, ik behoor tot de kleine minderheid hier op Refoweb die niet reformatorisch is, noch als zodanig is opgevoed. Misschien dat hier het grote verschil in theologisch denken zit tussen de Joepies en de Optimati.

Ik vraag me af of vrijgemaakt ook reformatorisch is??

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 mei 2005 09:13

joepie schreef:
Optimatus schreef:Soms is het inderdaad goed dat bepaalde vrouwen niet in het ambt gaan zitten. En dat in reformatorische kerken bepaalde zaken worden geleerd, houdt niet in dat dit altijd de waarheid hoeft te zijn. Los daarvan, ik behoor tot de kleine minderheid hier op Refoweb die niet reformatorisch is, noch als zodanig is opgevoed. Misschien dat hier het grote verschil in theologisch denken zit tussen de Joepies en de Optimati.

Ik vraag me af of vrijgemaakt ook reformatorisch is??

Volgens mij wel ja.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 20 mei 2005 09:20

laten we bij het onderwerp blijven.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 mei 2005 14:09

Huh, ben jij tegen vrouwen in het ambt optimel?

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 21 mei 2005 18:30

joepie schreef:
chickie schreef:O, ok, dus nu weet je ook al hoe mijn ouders in elkaar zitten. Goed joh. Ik zeg niet dat jij er geen ervaring mee hebt, ik zeg alleen dat jij geen directe betrokkene bent bij mijn situatie. Jij ziet niet wat er zich afspeelt, het enige wat jij hebt is een paar posts van mij bij dit topic. Er is zoveel meer....

Je kunt in ieder geval niet goed lezen, dat is me wel duidelijk.
Want ik zeg helemaal niet dat ik weet hoe je ouders in elkaar zitten.
Ik geef alleen aan hoe het zou kunnen zijn.
Dat jij je persoonlijk aangesproken voelt kan ik niet helpen.
Ik geef alleen aan wat de Bijbel zegt over een realtie aangaan met een ongelovige.
Dus als je ergens boos op wilt zijn moet je dat maar gewoon op de Bijbel doen. Ik kan niet helpen dat die richtlijn er instaat.
Al moet ik zeggen dat ik die richtlijn een goede vind. En het er ook mee eens ben. En nu spreek ik gewoon uit ervaring.

Daarbij hoef ik niet te zien wat er zich afspeelt. Dat zou mijn visie niet veranderen. Net zo goed als wat er hier gezegd wordt de jouwe niet verandert. En dat is mij best. Zal mij echt een worst wezen.
Ik heb ook helemaal niet de intentie om jou van je voornemen af te brengen. Je doet maar.
Alleen geef ik aan hoe de Bijbel daarover spreekt.
En als je daar niet tegen kunt dan zou ik deze topic gewoon niet lezen.

Ik ergens boos op willen zijn? Haha! Zonde van mn energie...
En verder sluit ik me aan bij wat Optimatus zegt over het verschil in theologisch denken. Het is een kwestie van interpreteren. Iemand die zegt dat hij of zij de ware wijsheid in pacht heeft, vind ik erg dapper. Er zijn niet voor niets zoveel verschillende stromingen in de kerken, en dat is niet omdat we alles in de bijbel hetzelfde interpreteren.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 mei 2005 19:16

Lalage schreef:Huh, ben jij tegen vrouwen in het ambt optimel?

Ik ben gek op vrouwen in het ambt.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 21 mei 2005 19:33

joepie schreef:
Optimatus schreef:Joepie doet alsof zij de Bijbelse waarheid in pacht heeft. Gelukkig is zij niet mijn predikante.

Alsof dat zou kunnen. Ik ben namelijk tegen vrouwen in het ambt.
Maar dan nog, wat heeft een predikant voor zeggens kracht als ze niet de Bijbel als uitgangspunt gebruiken?
Als de mens centraal staat en niet God?
Dan kun je wel heel de Bijbel aan de kant doen en die inderdaad gaan gebruiken als verhalenboek met moois sprookjes.

Ik denk ook gerust dat er veel kerken zijn waar men niet meer de Bijbel durft laten spreken. Omdat men bang is dat men een ander voor het hoofd stoot. We moeten toch wel voorzichtig met elkaar omgaan.
Er staat nu wel in de Bijbel dat je geen span moet vormen met een ongelovige, maar laten we het vooral niet te hard zeggen. Straks gaat die ander van de kerk af.
Zo gaat dat bij ons in de kerk en zo zal het in veel andere kerken niet anders zijn. Ook onder de reformatorische kerken is dat zo.

Maar er staat: Matt 12:30 Wie met Mij niet is, die is tegen Mij, en wie met Mij niet bijeenbrengt, die verstrooit.

En dit is voluit Bijbels. Helemaal mee eens.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 mei 2005 20:14

Optimatus schreef:
Lalage schreef:Huh, ben jij tegen vrouwen in het ambt optimel?

Ik ben gek op vrouwen in het ambt.

haha, nee ok, ik moest het even zeker weten ;)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 mei 2005 20:45

Het gaat hier toch over 2 geloven op 1 kussen? Wat hebben vrouwen in het ambt daar dan weer mee te maken? 2 geloven op 1 kussen, ik zou het niemand aanraden. Er komen in de meeste gevallen onoverkomelijke problemen. Je haalt jezelf een juk op je hals wat voorkomen had kunnen worden. En in de meeste gevallen komt het er ook nog op neer dat de meest serieuze zich laat overhalen door de meest oppervlakkige. In veel gevallen in mijn eigen omgeving resulteerde dat op den duur in een totale afval van het geloof of het verval tot ietsisme.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

broeloe
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor broeloe » 22 mei 2005 21:41

Ik had sinds kort verkering met een meisje die het ook heeft uitgemaakt om het geloof. Zij mocht naar haar eigen kerk (Chr. Ger.), maar ik wilde ook naar een kerk van mijn eigen richting (Ger. Gem.) en daar kon ze niet mee leven. want 2 geloven op 1 kussen.........
Ik snap het nog steeds niet.... :(

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 mei 2005 21:43

broeloe schreef:Ik had sinds kort verkering met een meisje die het ook heeft uitgemaakt om het geloof. Zij mocht naar haar eigen kerk (Chr. Ger.), maar ik wilde ook naar een kerk van mijn eigen richting (Ger. Gem.) en daar kon ze niet mee leven. want 2 geloven op 1 kussen.........
Ik snap het nog steeds niet.... :(

Nou sorry hoor, maar dat is toch kolder, niets twee geloven toch?
Grr, dat denken inn hokjes :mrgreen: :mrgreen:

(sterkte jongen)

Terug naar “Archief”