De Europese Grondwet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Stem je voor of tegen de Grondwet voor Europa?

Peiling eindigde op 06 jun 2005 20:12

Voor de Grondwet
7
11%
Tegen de 'Grondwet'
50
77%
Ga of mag (nog) niet stemmen
8
12%

Totaal aantal stemmen: 65

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 20 mei 2005 20:22

mijn stem NEE,

ik blijf het vinden dat we ons nog meer verkopen an europa en ernog meer door kapot gaan... :?: wij hebben nu geen macht maar hebben we dat wel als er nog meer lijntjes zijn die onze eigen politiek uitsluit. :?:

en zareb waarom zouden we er economisch op vooruit gaan?

de angst voor meer macht van brussel is errug diep, waarom staat er maar een miezerig zinnetje in over de christelijke achtergrond en historie die ligt aan de bvasis van de eu landen. (en het ergste zelfs een zin is al te veel(scheiding kerk en staat :x :-s .....))

The Intolerant Truth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor The Intolerant Truth » 20 mei 2005 21:13

De VVD heeft weer een vreselijk walgelijk fimpje gemaakt...

http://www.geenstijl.nl/filmpjes/Stem_voor_Mulder.wmv :x

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 20 mei 2005 22:46

Volgens mij was dat een filmpje gemaakt niet door de VVD opzich, maar door de europese fractie van de VVD. Dus dat is al iets anders. Inmiddels is er overleg geweest met het partijbestuur en het filmpje zal niet in de campagne gebruikt gaan worden. Men vond dat het toch wel een iets te negatieve uitwerking zou kunnen krijgen.

Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat er mensen in VVD kringen zijn die op deze manier denken. Mensen dus willen confronteren met hele erge gebeurtenissen uit het verleden met als onderliggende toon dat als we nu niet voor stemmen ons of europa dit weer te wachten staat.

André

Berichtdoor André » 20 mei 2005 23:33

Alleen al hoe die man de woorden "dan moet u stemmen voor" uitspreekt staan mij al niet aan, dan vind ik die 3 filmpjes allang weer van secondeer belang.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 21 mei 2005 16:01

The Intolerant Truth schreef:De VVD heeft weer een vreselijk walgelijk fimpje gemaakt...

http://www.geenstijl.nl/filmpjes/Stem_voor_Mulder.wmv :x

oef wat #-o verschrikkelijk doet die kerel!!

niet alleen hoe hij zegt u moet stemmen, maar die verschrikklijke arrogante houding!!

nee stem nee al hier om
.

Riska

Berichtdoor Riska » 22 mei 2005 12:44

Ik stem definitief "JA!"
Los van een nieuwe folder, die veel en veel helderder is dan alle andere folders en mededelingen bij elkaar, zag ik vandaag een interview met de Duitse Minister van Buitenlandse Zaken.
Het is juist zo dat als bv. Engeland, Duitsland en Frankrijk een "bondje" willen maken, zij minstens nog 8 lidstaten ook achter een voorstel moeten hebben.
Onze nationaliteit gaat NIET verloren, er zal alleen meer mogelijkheid zijn om uitgesproken nationalisme tegen te gaan.
Mochten jullie het niet hebben gezien - kan ik mij vanwege de zondag wel indenken - morgen, maandag, wordt het herhaald op Ned. 1 om 13.50 uur.Het was een uiterst genuanceerd en verhelderend interview.
Kunnen onze regeringsleiders nog wat van leren...

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 22 mei 2005 16:40

Hallo vrienden,

Ik heb op alle keuzes die voorstemmen gereageerd en gewaarschuwd. Het referendum is bedoeld om de mensen voor een economische macht te laten stemmen die kan doen wat zij wil. Het volmondig JAAA van het Duitse voilk in 1937 voor een algemene oorlog! (Wollt Iher den totalen Krieg-Neurenberg Hitler en Göbels) is evenzeer nu aan de orde als toen. Nu echter zonder wapens en kanonnengebulder, maar veel effectiever, door stille verdragen achter gesloten deuren. Verdrag van Amsterdam en Verdrag van Maastricht, verdra van Rome. Allemaal vedragen tussen Rome en de Europese leiders. En net zoals na de Middeleeuwen en de Franse revolutie, zal ook dit Europese politieke geweld richtng de USA gaan. Het Beest uit de aarde, krijgt opnieuwe een verbond uit Europa aangereikt. Het Liberté - Egalité - Fraternité dat voortkwam uit de De Europese vrijheidsstrijd en deel werd van de democratische wetgeving in de USA, dat echter hofdzakelijk het spreken van de Draak werd dan van het Lam, zal nu op grond van de Europese eenwording en verbonden, wederom door de USA overgenomen worden in een -dezelfde- wereldorder. Openbaring 13 wijst op de samenwerking van die twee machten. http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20EFW.PDF

Het feit dat Europa in het beeld van Nebukadnessar weergeven wordt als de voeten en tenen, zoals Daniël en Nebukadnessar droomden, betekent niets anders dan dat deze voeten, die de -geestelijke- last dragen van de Rijken die deze wereld ooit kenden en, getorst door de benen van ijzer (1e en 2e Rooms Rijk= Staatskundig en Geestelijk) op instorten staat.

Het Europa, als de tenen van leem en ijzer, houden geen stand. Zij kunnen nooit een standvastig verbond aangaan, al zal het alleen maar om de culturele verschillen gaan. Zo zijn bijv. de democratie en haar politiek-geestelijke achtergrond van België (waar ik reeds enkele jaren woon)met bijv. Nederland niet te vergelijken. Daarom moeten we concluderen dat het Nieuwe Babylon (zie de vorm van de nieuwe EU gebouwen) niets anders is dan een verklaring van de Europese inwoners om de politieke leiders, geleid door de Koning van Rome de Bisschop, de economsiche machten in de gelegenheid moeten stellen om, opnieuw een slavenstaat op te bouwen. Wie kan tegen haar oorlog voeren. Wie kan straks nog iets inbrengen tegen de politiek-geestelijke wetten die ons beperkingen op zullen leggen aanande onze vrijheid van kopen of verkopen (electronic id card) als wij Rome niet willen navolgen. Wat wete wij werkelijk van de achtergronden, dan allen datgene wat de Heilige Geest ons zo duidelijk kan maken (Jesaja 8:20). Het Mystieke Babylon, dat Rome ons ook zo voorhoudt! En wat ik ook van somige Protestanten verneem ( Openbaringen is zo mystiek en niet te begrijpen) gewoon Rooms Katholieke waarzeggerij. Zoals de Paus zegt; de kerken die mijn dag van aanbidding eren (de zondag) hebben geen been om op te staan, asl ik hen laat zien wie zij werkelijk navolgen! Dit zal spoedig an ons duidelijk worden gemaakt em wordt reeds door Jezus an ons voorgehouden! (Openbaring 13 t/m/ 16)

God heeft de Staten gescheiden! De mens probeert de staten te binden! Jezus leert dat alleen Zijn Koninkrijk de mensne zal kunnen verenigen! e mens doet weer wat hij wil. De Europese eenheid is dezelfde als van alle dictatoren van voor onze tijd. Het Beeld van Nebukadnessar laat ons datzien. Er komt een einde aan die wereldstaat! Onnodig om te zeggen dat het als een waarlijk Christus, onzinnig en onnodig is om te stemmen voor een Verenigd Europa. Feitelijk laat het ons zien waar onze werkelijke interesse ligt maar, veel erger, aar onze geest is op afgestemd. Aanbidding van Rome!

As they listen to the word proclaimed in the Sunday assembly, the faithfull look to the Virgin Marylearning from her to keep it and ponder it in their hearts (ef Luk 2:19) With Mary, they learn to stand at the foot of the Cross, offering to the Father the sacrifice of Christ and joining to it the offering of their own lives. With Mary, they experience the joy of the Resurrection, making their own the words of the Magnificat which extol the inexhaustible gift of divine mercy i the inecorable flow of time"
"His merey is from age to age upon those who fear him" (Lk 1:50) From Sunday to Sunday, the pilgrim people folow in the footsteps of Mary, and her maternal intercession gives special power and fervour to the prayer which rise from the Church to the Most Holy Trinity (DIES DOMINI Paus Johannes Paul II 1979)
[/i]

het mag duidelijk zijn, hoop ik maar, dat de Paus die we enkele weken geleden naar zij graf droegen, in de essentie van de Rooms Katholieke leer en doelstelling, niets heeft nagelaten om de macht van de Onreine Vrouw te schetsendie zij voorstaat. Ook Benedictus de 16e zal ditzelfde blijvend beweren. Niet Christus, maar Maria is het middelpunt. Maar zij is de occulte vrouw Issis. het Europa waar (vooral) Rooms katholieke politieke leiders ons zo op wijzen, war de Freemasonry de economsiche scepter zwaait, zetten ons er toe aan om voor haar te kiezen. Wollt Ihr den totalen Eukonomäschen Krieg. En heel het Europese volk zegt Ja! Ook al stemmen ze 1000x tegen!

Riska

Berichtdoor Riska » 22 mei 2005 17:48

Het spijt me, maar ik kan je van geen kant volgen.
Als je zaken zo vooringenomen bekijkt, kun je alles invullen wat je maar wilt. Dat is de Bijbel laten 'buikspreken' en daar houd ik niet van.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 22 mei 2005 20:26

Ik stem gewoon op principiele gronden nee.
Heb het elders ook al aangegeven.

Ik stem tegen omdat ik tegen verdergaande Europese integratie ben. Het moet blijven mijnsinziens bij economische samenwerking en desnoods op terreinen waar dat niet anders kan, veiligheid bijvoorbeeld, grensoverschrijdende problemen dus. Bovendien kunnen een heleboel problemen die grensoverschrijdend zijn nu al aangepakt worden.
Maar daar hebben we deze "grondwet" niet bij nodig.
Ik ben tegen een Europese minister van Buitenlandse zaken. Ook omdat ik vrees dat grote landen als Frankrijk en Duitsland op buitenlands gebied de dienst zullen uitmaken in de EU, zoals ze dat feitelijk nu ook al doen. Nederland moet zijn eigen stem, al is het klein, houden op dit terrein.
Ook weet ik dat er 10 landen nodig die hun steun betuigen aan een voorstel om het erdoor te krijgen, maar dat overtuigt mij niet.

Ik ben tegen het opgeven van veto's op verschillende terreinen omdat ik niet geloof dat een gekwalificeerde meerderheid Nederland voordeel zal opleveren.

Ook ben ik niet overtuigt van wat sommige politici zeggen dat het economisch schadelijk zal zijn als we nu nee zeggen. Ik heb niet de indruk dat onze economie beter loopt als Denemarken en Ierland, landen die al eerder nee hebben gezegd, ook heb ik niet de indruk dat die landen schade hebben ondervonden van hun nee. Landen als Noorwegen en Zwitserland die zelfs buiten de EU zitten, weliswaar met handelsovereenkomsten met de EU, hebben zelfs een beter draaiende economie. Dat toont mij dat een Unie gebaseerd op economische samenwerking (1 markt) voldoende is en dat we niet naar meer zouden moeten streven.

Sowieso is het al een lachtertje zoals de regering schrijft in het foldertje wat zaterdag in de bus viel. "de grondwet is een compromis tussen verschillende landen". Blijkbaar kunnen we het dus over de grondrechten, want dat hoort een grondwet toch te regelen, al niet eens worden. Het is dus ook grotesk om dit al "grondwet" te noemen.

Ik denk ook niet dat het vergroten van de macht van het europees parlement, overigens marginaal, het nederlands belang zal dienen. Er zijn ongeveer 700 leden waarvan 27 nederlands, onze invloed is dus zeer gering.

De "grondwet" mist een degelijke grondslag, de joods-christelijke cultuur word niet bij name genoemd. Alleen de "religieuze inspiratie" en de griekse cultuur. Dat laatste overigens terecht naar mijn mening. Ik weet dat de nederlandse grondwet ook geen verwijzing heeft. Maar het niet expliciet durven noemen van de joods-christelijke cultuur in de preambule is een misser temeer andere "beschouwingen" wel genoemd worden, noem dan niks denk ik dan.
Ik geloof niet dat deze grondwet meteen zal leiden tot een federaal Europa een superstaat, maar het is iedere keer wel een stapje verder. Ik heb nu een keer de kans misschien, met een tegenstem dit stapje tegen te houden. Dan kunnen we misschien net als de Denen en Ieren, die al een keer tegen gestemd hebben, een aparte regeling krijgen voor de ons bezwaarlijke punten bijvoorbeeld.

Overigens heb ik niet de illusie dat dit "Europa-project", wat moet en zal doorgaan volgens sommigen, af te blazen is
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 23 mei 2005 15:39

Flappie schreef:Ik stem gewoon op principiele gronden nee.
Heb het elders ook al aangegeven.

........
..............
.................

Overigens heb ik niet de illusie dat dit "Europa-project", wat moet en zal doorgaan volgens sommigen, af te blazen is

Duidelijk. ben het met je eens.

wat mij opvalt in het laatste foldertje is dat men wil onkrachten dat het een superstaat wordt.

en men geeft dan als verweer het is nog nog gebeeurt en het zal nooit voorkomen dat grote landen iets zullen doordrukken.

Neee ze slaan daarin de plank geheel mis.

denk alleen aan de mkz toen nederland nog gezonde dieren moest slachten voor euro belang.

en bij het overschreiden de de inflatie 3 procent, duitsland en frankrijk drukten gewoon hun eigen plan door!!! :roll: :x

dus wordt dit schering en inslag.

verder als europa wetten nog meer wetten maakt die boven de land grenzen uit gelden! is ons landje een mini provonci van een geheel waar niet te tornen valt.

ik hoorde een stukje van een op de middag met een kamerlid van groenlinks, die zei dat nederland de eu zou tegen vallen met nee, want nederland is een van de 5 grnodleggers van de eertse eunie besluit.

mijn visie is dan nou en dan vallen we maar tegen. beter nu protest als over een X aantal jaar als wij slaafjes zijn.

en ons veto die wij mogen houden is niet meer dan een fopspeen.uit
dan kan de regeirng in de voordeur van on land zeggen wij houden ons veto, maar via de achter deur worden al onze eigen rechten en regels weg gehaald.uit

Dus mijn visie blijft NEE. :roll: :idea:

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 23 mei 2005 22:21

Ik stem NEE

HIER kan je zo al een paar prachtige voorbeelden vinden :!: waarom deze grondwet aan alle kanten als los zand uit elkaar valt :!:

Omdat: We worden gewoon een provincie van de Superstaat Europa,
(oud staat sect. v/d Ploeg (PvdA) geeft dit zelf notabene toe)

(hij zegt zoiets: we hebben in onze regering ook toch geen mininister uit alle provincies, oftewel het is straks ook niet nodig dat die hollanders iets te zeggen hebben.)

Als alles door zou gaan: We krijgen dan slechts 1 min van buitenlandse zaken voor heeel Europa, dat wil je toch ook niet dat 1 of ander fig uit een hele ander cultuur ook ons land (lees: provincie) vertegenwoordigd.

Straks maken de grote landen (doen ze nu ook al) nog meer de dienst uit. en bepalen zij dus wat er gebeurt, en mag "Provincie" Nederland toekijken. Terwijl er toch genoeg dingen zijn die binnen de landsgrenzen bepaald zouden moeten worden.

Owja: we mogen natuurlijk wel ons vergaande beleid op gebied van softdruks, abortus, euthanasie en homohuwelijk houden. Net als of dat iets om blij mee te zijn :( :roll: dacht het dus niet :!:

dus ook voor mij geld: tis NEE en het blijft NEE :!:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 26 mei 2005 09:49

Afbeelding

Is van de SP, maar wel grappig.

Ik kwam laatst in de visie ook een grappige van CU tegen, maar die kan ik niet digitaal vinden.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 26 mei 2005 15:26

Ik vind het een ingewikkelde overweging, wat ik zou moeten stemmen.
Ik neigde eerst meer naar de nee-kant.
Maar ik krijg een beetje de indruk dat de nee-argumentators alleen maar achterom kijken. Maar zouden er misschien ook voordelen aan zitten? Hoe is de situatie in de toekomst? Een moeilijk te beantwoorden vraag, maar wel heel belangrijk met het oog op een keuze.

Ik kan er geloof ik niet erg uitkomen, wat goed is om te stemmen. Het lezen over die grondwet en het lezen van meningen geven me tot nu toe ook nog niet veel duidelijkheid.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 26 mei 2005 16:52

Muhaha:

Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 mei 2005 20:46

Iluvatar - European Idiot

Don't wanna be an European idiot.
Don't want a nation that under the new media.
And can you hear the sound of hysteria?
The subliminal superstate Europe.

Welcome to a new kind of tension.
All across the alien nation.
Everything isn't meant to be okay.
Television dreams of tomorrow.
We're not the ones who're meant to follow.
Convincing them to walk you.

Well maybe I'm the ****head Europe.
I'm not a part of a redneck agenda.
Now everybody do the propaganda.
And sing along in the age of paranoia.

Don't wanna be an European idiot.
Don't want a nation controlled by the media.
Information nation of hysteria.
It's going out to idiot Europe.

| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”