Berichtdoor roosje25 » 19 mei 2005 15:29
Boekjes genoeg gelezen, maar dat weerhoudt je echt niet om iets te doen wat je uiteindelijk wel graag wilt doen.
Het ligt er aan hoe je opgevoed bent, maar als je opgevoed bent met dat sex binnen het huwelijk plaats hoort te vinden (sex is geslachtsgemeenschap in dit geval), dan raadt ik je heel erg aan het ook niet te doen voor het huwelijk. Zelf had ik al bijna drie jaar verkering toen 'het' gebeurde (we waren echt van plan om tot het huwelijk te wachten, maar na drie jaar voel je je ook bijna getrouwd, omdat je zover naar elkaar toe gegroeid bent, ook geestelijk). Eerst voelde het alleen maar goed en gaf het echt een extra dimensie, verdieping in onze relatie. Maar ik kon God niet meer in de ogen kijken. Daardoor werd mijn relatie met Hem heel erg slecht. Ik voelde me uiteindelijk erg schuldig... Het is denk ik niet zo dat ik er niet aan toe was of omdat onze relatie nog niet hecht genoeg was. Mijn probleem zat hem echt in het geloof, dat ik God niet meer onder ogen durfde te komen.
Maar een vriendin, die binnen een jaar met haar vriendje naar bed ging, die heeft psychisch er wel veel meer problemen mee gehad. Ze had enorme verlatingsangst. Ze was erg bang dat hij haar zou verlaten en gekwetst te worden door hem, ze was ook supersnel jaloers hierdoor. Dit heeft vast niet iedereen, maar psychische problemen kunnen wel een gevolg zijn als je te snel met je vriend/vriendin naar bed gaat, waarbij meisjes er meer last van hebben als jongens over het algemeen.
En ook al denk je dat je altijd bij elkaar zult blijven als je bijv. twee jaar verkering hebt, wie zegt hoe je daar twee jaar daarna over denkt? Iemand van jullie kan wel erg veranderen door een gebeurtenis of doordat je gaat studeren of wat dan ook. Daarom kun je eigenlijk niet zeggen dat je 'zeker' weet dat je bij elkaar blijft, dat is daarom geen goede reden om met elkaar naar bed te gaan.
Terwijl ik dit schrijf, besef ik dat het beetje zinloos is. Want alle goede raad ten spijt. volgens mij zijn er enorm veel jongeren die toch met elkaar naar bed gaan. Maar goed, voordat je dat doet, weet dan dat er negatieve gevolgen aan kunnen zitten, die je leven een stuk moeilijker maken. Als ik het overnieuw mocht doen, als ik alles terug zou kunnen draaien... dan had ik braaf gewacht tot het huwelijk!