Moderator: Moderafo's
Wat maakt het voor ons uit of deze mensen in de hemel komen ja of nee, daar gaat deze topic ook niet over.
Oeff, jij dus niet blijkbaar? Ik denk dat de Geest in hun harten kan werken onafhankelijk van de vraag of mensen er geëvangeliseerd hebben of niet. God is niet afhankleijk van mensen!
Maar volgens mij staat er ergens in de Bijbel dat Jezus niet zal terugkomen tot alle volken van God gehoort hebben. Dus als jij het evangelie niet doorverteld wil jij dat deze wereld in zonde blijft
jostitosti schreef:Wat maakt het voor ons uit of deze mensen in de hemel komen ja of nee, daar gaat deze topic ook niet over.
pardon, evangeliseren gaat toch over dat mensen behouden (voor de hel) worden? Evangeliseren gaat toch over naaste liefde? Hoe kun daar zo dan zo onverschillig op reageren......je handelt toch vanuit Gods liefde voor die mensen? Dan laat het lot van die mensen je toch niet koud?
Zeg jij maar wanneer we het vliegtuig naar bv. afrika moeten pakken, dan ga ik met je mee om deze mensen over God te vertellen en ik hoop van ganser harte dat heel de christelijke wereld dan meegaat, zonder meningsverschillen over God!!!!jostitosti schreef:Maar volgens mij staat er ergens in de Bijbel dat Jezus niet zal terugkomen tot alle volken van God gehoort hebben. Dus als jij het evangelie niet doorverteld wil jij dat deze wereld in zonde blijft
waarom gaan we dan niet massaal alle onbereikte volken opzoeken zodat Jezus sneller terug komt?
stef schreef:dan zie je toch dat God evangelisatie ook gebruikt om zijn woord te verbreiden.
Natuurlijk kan Hij ook op andere manieren Zichzelf aan mensen openbaren, denk maar aan de wijzen uit het oosten die de ster naar Jezus volgen.
Maar ik heb eigenlijk nog nooit verhalen gehoort van mensen die voor het eerst met de bewoonde wereld of 'landverkenners' in aanraking kwamen, uit zichzelf over God begonnen te praten
Rakkertje schreef:There are many wonderful stories of how God, by His own power only, changes people who don't want to be changed. There is a story of a person in organized crime in Vancouver who was changed without wanting it, and another of an atheistic journalist in Sweden. And there are many more special stories like those.
stef schreef:Rakkertje schreef:of is hij in Jezus gaan geloven?
Denk ik! Echt, bijna ongelooflijk, maar waar
waar basseer jij dat dan op,
als je meer info hebt over dit verhaal, vraag ik je die te posten.
maar aan alleen dit stukje zie ik niet dat het hier gaat over een bekering
stef schreef:Zeg jij maar wanneer we het vliegtuig naar bv. afrika moeten pakken, dan ga ik met je mee om deze mensen over God te vertellen en ik hoop van ganser harte dat heel de christelijke wereld dan meegaat, zonder meningsverschillen over God!!!!
jostitosti schreef:als het echt zo simpel was.....waarom is het dan nog niet gebeurt?
meningsverschillen over God zullen pas weg zijn als mensen accepteren dat ze God niet kunnen begrijpen......
op die manier kunnen ze dus openstaan voor het feit dat mensen op een andere manier tegen God aan kijken....
Met engels kom je ook een heel eind, want ik denk niet dat al die oerwoudhakkers afrikans sprekenMarnix schreef:Je moet Afrikaans kunnen spreken Smile
Rakkertje schreef:Ja dat denk ik ook! Maar dan heeft de Geest toch eerst gewerkt zonder mensen...! (volgens mij zijn we het nu ondertussen wel eens... Wink )
stef schreef:jostitosti schreef:als het echt zo simpel was.....waarom is het dan nog niet gebeurt?
meningsverschillen over God zullen pas weg zijn als mensen accepteren dat ze God niet kunnen begrijpen......
op die manier kunnen ze dus openstaan voor het feit dat mensen op een andere manier tegen God aan kijken....
en dat is nou het hele probleem
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten