Samenwonen, waarom niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 08 mei 2005 04:18

Wat mij betreft niet maar eh...ze vind die jurk zo mooi :mrgreen:

Tooske

Berichtdoor Tooske » 17 mei 2005 10:20

Ik heb altijd het idee bij samenwonen dat je elkaar niet vertrouwd. Je gaat samenwonen om vervolgens ooit weer uit elkaar te gaan. Het lijkt op een test vind ik!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 mei 2005 10:39

Tooske schreef:Ik heb altijd het idee bij samenwonen dat je elkaar niet vertrouwd. Je gaat samenwonen om vervolgens ooit weer uit elkaar te gaan. Het lijkt op een test vind ik!

jaah! inderdaad! Veel stellen -die samenwonen- zien dat volgens mij ook zo! die vinden het raar dat je 'durft' te trouwen zonder dat je samen gewoond hebt, omdat je dan zogenaamd niet weet of je echt bij elkaar past. Wat natuurlijk wel zo is: christelijke stellen die eerst trouwen en dán samenwonen, lopen over het algemeen veel langer dan stellen die gaan samen wonen. Vaak wonen stellen, als het enigsinds mogelijk is, al heel snel samen!

André

Berichtdoor André » 17 mei 2005 11:01

Tooske schreef:Ik heb altijd het idee bij samenwonen dat je elkaar niet vertrouwd.!
Misschien een beetje een droge opmerking, maar als je trouwt woon je ook samen..........

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 mei 2005 11:42

Tooske schreef:Ik heb altijd het idee bij samenwonen dat je elkaar niet vertrouwd. Je gaat samenwonen om vervolgens ooit weer uit elkaar te gaan. Het lijkt op een test vind ik!

ja precies dat vind ik ook.. tobias oma vroeg aan ons of het ook niet beter was om eerst samen te wonen.. want dan kon je altijd nog uitmekaar gaan en dat was wat makkelijker zeg maar.. nou wij zeiden dat dat echt nie nodig was :wink:

laatst gingen er in mijn oude gemeente 2 mensen samenwonen.. en waarom? omdat zij zichzelf nog te jong vond om te trouwen(19,bijna 20).. oke misshcien ben je dna jong, maar waarom kun je dan wel gaan samenwonen en niet trouwen?
inmiddels woont ze trouwens weer bij haar ouders..

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 17 mei 2005 14:54

Omdat sommige mensen liever wachten met trouwen totdat ze geld hebben een mooie bruiloft te geven, en er zeker van zijn dat áls er misschien een kindje komt ze die ook kunnen onderhouden.

Ja...ik woon samen :mrgreen:

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 17 mei 2005 15:15

Rock-G schreef:Wij sparen voor een mooi huwelijksfeest en een beetje zekerheid voor eventuele kinderen voor we trouwen. Leek ons handiger.

En als ze niet komen gooi je d'r aan de kant?
Snap deze zin helemaal niet.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 17 mei 2005 15:17

Eh..ja..jouw zin snap ik ook niet helemaal moet ik zeggen..

André

Berichtdoor André » 17 mei 2005 15:19

Jullie begrijpen elkaar wel, maar t komt dr alleen een beetje beroerd uit :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 mei 2005 15:50

Rock-G schreef:Omdat sommige mensen liever wachten met trouwen totdat ze geld hebben een mooie bruiloft te geven, en er zeker van zijn dat áls er misschien een kindje komt ze die ook kunnen onderhouden.

Ja...ik woon samen :mrgreen:

Als je samenwoont kan er ook een kindje komen (ik neem aan dat je niet samenwoont en geen seks hebt).l

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 17 mei 2005 15:52

Wij zouden er nu ook voor kunnen zorgen. Maar,klinkt misschien heel gek,we hebben het een beetje te druk om te trouwen op't moment :P
En alles gaat prima zo, dus trouwen staat nu niet op nummer 1 van ons verlanglijstje. (een baby ook niet trouwens..)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 mei 2005 15:56

Dat iedee heb ik dus ook altijd bij vrouwen die trouwen met een man die best veel verdient, en dan zwanger worden en dan hun baan aanhouden, ondanks dat ze kinderen krijgen en dan zeggen: "Ja, maar als het fout gaat dan hoef ik gelukkig niet afhankelijk van hem te zijn, want dan kan ik mijn eigen kost verdienen"
Ik vind het zowiezo raar om er vanuit te gaan dat het fout kan gaan.
Begin er dan niet aan, en waar is je vertrouwen als je denkt dat het eens fout kan gaan.
En het niet afhankelijk willen zijn van hun man, vind ik ook zo dubbel: wel trouwen en dan net doen alsof niet alles van jullie samen is.......

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 17 mei 2005 15:58

Een beetje onafhankelijkheid van 'de man' is alleen maar goed. Maar als dit ten koste gaat van het opvoeden van kinderen ben je lijkt me niet echt een heel goede moeder.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 mei 2005 16:38

Als de kinderen nog klein zijn, gaat het altijd ten koste van de kinderen, of het moet voor 10 uur per week zijn of zo, dat gaat net, maar vooral de eerste 4 jaar heeft het kind de moeder nog zo nodig.
Maar dat vindt men tegenwoordig niet meer.
Dat is ouderwets.
Tegenwoordig vindt men dat babys en peuters hun mama helemaal niet nodig hebben, dat dat best vervangen kan worden door een juffrouw of meerdere juffen.

En waarom trouwen als je onafhankelijk wilt zijn?
Een man die fulltime werkt is toch ook afhankelijk van zijn vrouw? Anders wordt de was niet gedaan en wordt het huis niet schoon, etc, wordt er niet gekookt, moet hij het allemaal zelf doen. Waar heeft hij anders de vrouw voor? Echt niet alleen voor de sex hoor.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 17 mei 2005 16:49

Nou wij proberen niet 'modern' te zijn,maar gewoon de taken te verdelen.
Mijn vriendin zou het écht niet pikken als zij altijd de vaatwasser in en uit moest ruimen. En ik kan van mijn geld meer aan m'n eigen hobbies besteden,omdat zij ook werkt. Maar ik ben het voor de rest ontzettend met je eens hoor : kinderen horen niet opgevoed te worden door jufs of au pairs.

Terug naar “Archief”