Shiva schreef:Hoe kom je erbij om daar EGO te lezen? er staat toch satan?
Dat is niet zo moeilijk hoor. (ik vraag me trouwens af of in de orginele teksten in de orginele taal hetzelfde staat maar dat maakt voor mijn uitleg niet uit) God is Liefde. God heeft de mens gecreerd en zodoende is de mens ook Liefde. Toch is een mens instaat datgene te doen wat je zou kunnen omschrijven als 'duivels'. Dit kan de mens omdat deze het verstand heeft of liever gezegd een 'mind'. Door deze mind kan de mens datgene creeren wat hij eigenlijk niet is. (een ilusie) Hiervoor gebruikt hij het ego. En zo onstaat de duivel of satan. Het is dus je eigen creatie. De weg terug naar God is dus het 'vernietigen'van het ego.
Nu geloof ik niet dat Jezus een groot ego had maar blijkbaar was er wel iets waar hij mee moest afrekenen. Er was een twijfel, die weer heel even terug kwam toen Jezus gekruisigd was.
Zou er geen ego zijn dan zouden we puur Liefde zijn. Alleen dan zouden we niet kunnen ervaren wat puur Liefde is. (ik hoop dat je het nog kan volgen)
Wanneer er geen ilusie meer is is er eenheid met God. Zodoende was Jezus dus God.
Kan er nog veel meer over schrijven maar daar is het nu te laat voor.
goodnight, have divine dreams
Dus volgens jou: Satan = Ego.
kan je dat onderbouwen met de Bijbel?