joepie schreef:Ik vind het juist altijd zo een raar gezicht, die zwarte broek die onder zo een toga uit komt.
En wat is dan eigenlijk de symboliek erachter?
Het is een ambtsgewaad.
Moderator: Moderafo's
Maja de Bij schreef:joepie schreef:Ik vind het juist altijd zo een raar gezicht, die zwarte broek die onder zo een toga uit komt.
Het is een ambtsgewaad.
Optimatus schreef:Maja de Bij schreef:joepie schreef:Ik vind het juist altijd zo een raar gezicht, die zwarte broek die onder zo een toga uit komt.
Het is een ambtsgewaad.
Dan heeft de Joepie-ambtsdrager misschien zijn toga te heet gewassen. Een beetje toga komt gewoon tot op de schoenen.
Optimatus schreef:Ik moest het even verwerken
Nee, even serieus: ik denk dat het goed is dat de kerk op zondag daadwerkelijk viert dat de Heer is opgestaan. Vaak zie je kerkmensen (even cru gezegd) de hele week bruisend door het leven gaan en op zondag gebogen in het zwart Gods huis betreden. Dan denk ik: waar slaat deze schijnzwartgalligheid op?
Optimatus schreef:Nou, neem me niet kwalijk, maar als ik hier in Berkenwoude om me heen kijk, dan zie ik velen die zondag met een vrome bakkes naar de diverse kerken wandelen, doordeweeks de beest uithangen.
jas schreef:Optimatus schreef:Nou, neem me niet kwalijk, maar als ik hier in Berkenwoude om me heen kijk, dan zie ik velen die zondag met een vrome bakkes naar de diverse kerken wandelen, doordeweeks de beest uithangen.
En heb je ze daar wel eens op aangesproken?
Optimatus schreef:jas schreef:Optimatus schreef:Nou, neem me niet kwalijk, maar als ik hier in Berkenwoude om me heen kijk, dan zie ik velen die zondag met een vrome bakkes naar de diverse kerken wandelen, doordeweeks de beest uithangen.
Een aantal wel, een aantal anderen niet.
jas schreef:Optimatus schreef:jas schreef:Optimatus schreef:Nou, neem me niet kwalijk, maar als ik hier in Berkenwoude om me heen kijk, dan zie ik velen die zondag met een vrome bakkes naar de diverse kerken wandelen, doordeweeks de beest uithangen.
Is het door de weeks de beest uithangen een reden om zondags niet naar de kerk te gaan?
Optimatus schreef:jas schreef:Optimatus schreef:jas schreef:Optimatus schreef:Nou, neem me niet kwalijk, maar als ik hier in Berkenwoude om me heen kijk, dan zie ik velen die zondag met een vrome bakkes naar de diverse kerken wandelen, doordeweeks de beest uithangen.
Is het door de weeks de beest uithangen een reden om zondags niet naar de kerk te gaan?
Op zich niet. Maar dat schijnheilige gedrag vind ik onverkwikkelijk.
joepie schreef:Wie is er nu generaliserend?????![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten