geesten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 13 mei 2005 23:19

Ik heb ook last van stemmen gehad (als kind zijnde al), en heel af en toe nog wel eens, maar ik weet wel dat dit van satan is.
Als kind zijnde wist ik dit niet, maar ik was er altijd heel erg bang van/ door. Later zag ik in dat het een duivel(s) is(zijn).
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 14 mei 2005 06:51

DesertRose schreef:ja dat kan wel. maar ik denk dus dat als je het voor een overledene schrijft, dat diegene er niets aan heeft. die heeft wel andere dingen aan zn hoofd.
of als je het aan een engel of demon schrijft, die heeft er ook niet veel aan denkik, en jij ook niet.

Maar je gaat er vanuit dat een geest een overledene is, die hier nog is, toch?

dank u:?
uh het ligt bij mij denk ik wat anders
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 14 mei 2005 09:29

kan je dan eens uitleggen hoe het bij jouw ligt? dan kunnen we daarop reageren.
als je wil

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 14 mei 2005 11:02

hmm... jullie snappen dat denk ik toch niet en dan word ik *zoals normaal* aangekeken van oh daar hed je yvonne ookweer
srry
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 14 mei 2005 11:06

Yvonne je kan alles zeggen wat je wilt, er lopen hier wel gekkere figuren rond.

Riska

Berichtdoor Riska » 14 mei 2005 11:09

DesertRose schreef:Yvonne je kan alles zeggen wat je wilt, er lopen hier wel gekkere figuren rond.

Wie zegt hier dat Yvonne een 'gekke figuur' is????Omdat ze misschien bepaalde ervaringen heeft, zoals ik die ook heb?

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 14 mei 2005 11:17

nee dat zeg ik niet, maar yvonne zegt liever niet hoe het in elkaar zit.

hmm... jullie snappen dat denk ik toch niet en dan word ik *zoals normaal* aangekeken van oh daar hed je yvonne ookweer

dus ik denk, mischien dat ze zichzelf als raar ziet vergeleken bij de rest, dus ik speel daar op in snapje?

niemand is gek.
nouja niemand..maar yvonne iig niet!

Riska

Berichtdoor Riska » 14 mei 2005 11:21

snapte ik wel hoor... maar het is misschien niet zo heel erg aanmoedigend, als je begrijpt wat ik bedoel...
Maar inderdaad - in diepste wezen is niemand gek...

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 14 mei 2005 11:49

hm... khep wat van iemand gehoord...
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 14 mei 2005 15:47

Riska schreef:snapte ik wel hoor... maar het is misschien niet zo heel erg aanmoedigend, als je begrijpt wat ik bedoel...

Daar ben ik het zeker niet mee eens. Er zijn wel degelijk echte gekken, gevaarlijk, krankzinnige gekken. Wat een onzin om dat te ontkennen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 14 mei 2005 15:56

jas schreef:
Riska schreef:snapte ik wel hoor... maar het is misschien niet zo heel erg aanmoedigend, als je begrijpt wat ik bedoel...

Daar ben ik het zeker niet mee eens. Er zijn wel degelijk echte gekken, gevaarlijk, krankzinnige gekken. Wat een onzin om dat te ontkennen.

Vergeet niet dat deze mensen er vaak niks aan kunnen doen, dat het een stoornis is waar ze ook niet voor gekozen hebben. Ik vind het een beetje een harde uitspraak...
Ieder mens heeft iets geks in zich. Want wat is precies normaal?

Ik ken wel meer mensen die geesten zien of stemmen horen, maar deze mensen zijn dan niet meteen gek.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Riska

Berichtdoor Riska » 14 mei 2005 17:00

Jas schreef:Daar ben ik het zeker niet mee eens. Er zijn wel degelijk echte gekken, gevaarlijk, krankzinnige gekken. Wat een onzin om dat te ontkennen.

Wat er niet zijn, zijn gekken in de zin van mensen die psychisch ziek zijn. Dat zijn mensen die geholpen moeten worden. En als iemand psychotisch is of schizofreen, zijn ze niet gek. Dát heb ik bedoeld.
Dat er volstrekte gekken zijn, die bv. in het WTC vliegen en daarmee zoveel mensen vermoorden, dat ontken ik geenszins.
Dat er gekken zijn die discrimineren, dat er gekken zijn die de ander geen ruimte laten, ontken ik ook niet.
Maar nogmaals: ik dacht bij "gekken bestaan niet" aan de psychisch zieke mensen.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 mei 2005 18:37

bloempie20 schreef:Ik heb ook last van stemmen gehad (als kind zijnde al), en heel af en toe nog wel eens, maar ik weet wel dat dit van satan is.
Als kind zijnde wist ik dit niet, maar ik was er altijd heel erg bang van/ door. Later zag ik in dat het een duivel(s) is(zijn).

Denk je echt in de vorm van de satan? Waarom is dat dan zo? Komt dat door de redenatie....alles wat niet van God is????

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 14 mei 2005 19:21

mystery schreef:
jas schreef:

Vergeet niet dat deze mensen er vaak niks aan kunnen doen, dat het een stoornis is waar ze ook niet voor gekozen hebben. Ik vind het een beetje een harde uitspraak...

Ik ken wel meer mensen die geesten zien of stemmen horen, maar deze mensen zijn dan niet meteen gek.

Ik zeg toch niet dat ze er iets aan kunnen doen? Het is een ziekte, en ik zeg alleen dat ze wel bestaan. Waarom dat nou weer te hard is?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 mei 2005 20:53

jas schreef:
mystery schreef:
jas schreef:

Ik zeg toch niet dat ze er iets aan kunnen doen? Het is een ziekte, en ik zeg alleen dat ze wel bestaan. Waarom dat nou weer te hard is?

Ik vind dat je gelijk heb, is iemand zoals Dutroux bijvoorbeeld iets anders als knalknotsgek?

Terug naar “Archief”