mag een christen voorbehoedsmiddelen gebruiken?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 14 mei 2005 09:25

Marnix schreef:Dat vind ik nergens op slaan.... met alle respect, maar is periodieke onthouding dan niet rigoreus ingrijpen in de natuur die God heeft gemaakt? Juist als je het vruchtbaarst bent het maar ff niet doen? Waarom mag je wel voorkomen dat er meer kinderen komen, maar mag dat alleen door geen sex te hebben en niet door wel sex te hebben maar te zorgen dat er geen bevruchting plaatsvindt?

Ik denk omdat God het zo in de schepping heeft gelegd?
Dat een vrouw bepaalde periodes wel vruchtbaar was en andere periodes niet.
Waarom zou je gelijk naar allerlei andere middelen moeten grijpen als God het je al voorhanden geeft om op een verantwoorde manier met elkaar om te gaan. En als je de pil gebruikt hoef je eigenlijk als man nergens meer aan te denken, dat doet je vrouw wel.
Ik vind er wel iets moois in zitten om samen dan ook daadwerkelijk de zorg op je te nemen van het wel of geen kinderen krijgen.

Daarbij zijn niet alle voorbehoedsmiddelen zo onschuldig als ze lijken.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 mei 2005 11:15

maar joepie, wanneer mag je het dan doen? Je bent 5 dagen gemiddeld ongesteld en ook een paar dagen vruchtbaar. Dan mag je dus minstens 1/3 van de tijd niet vrijen. Ik denk dat veel mensen dat lastig vinden. En het is een onbetrouwbare methode toch? (altijd nog kans van 1 op 20 om zwanger te worden en als je double dutch doet is het nog maar 0,01*0,01=0,0001 % kans)

joepie

Berichtdoor joepie » 14 mei 2005 13:29

Lalage schreef:maar joepie, wanneer mag je het dan doen? Je bent 5 dagen gemiddeld ongesteld en ook een paar dagen vruchtbaar. Dan mag je dus minstens 1/3 van de tijd niet vrijen. Ik denk dat veel mensen dat lastig vinden. En het is een onbetrouwbare methode toch? (altijd nog kans van 1 op 20 om zwanger te worden en als je double dutch doet is het nog maar 0,01*0,01=0,0001 % kans)

Valt wel mee hoor, er blijft genoeg tijd over om het wel te doen ;-)
En als je de juiste methode toepast is deze methode zeer betrouwbaar.
Als je een paar pagina's terug kijkt, daar heb ik een site gezet, waar ze leren hoe je met die methode kunt werken.
En jij vroeg ook naar dat nieuwe aperaatje , als je dat erbij gebruikt is het helemaal goed.

Ik zag laatst op tv een progamma over tiener ouders, al die tiener ouders waren zwanger geworden terwijl ze dachten veilig te vrijen.
Met de pil of het condoom. Dus om er van uit te gaan dat die dus wel veilig zijn is een misvatting.

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 14 mei 2005 16:20

joepie schreef:
Lalage schreef:maar joepie, wanneer mag je het dan doen? Je bent 5 dagen gemiddeld ongesteld en ook een paar dagen vruchtbaar. Dan mag je dus minstens 1/3 van de tijd niet vrijen. Ik denk dat veel mensen dat lastig vinden. En het is een onbetrouwbare methode toch? (altijd nog kans van 1 op 20 om zwanger te worden en als je double dutch doet is het nog maar 0,01*0,01=0,0001 % kans)

En als je de juiste methode toepast is deze methode zeer betrouwbaar.
Als je een paar pagina's terug kijkt, daar heb ik een site gezet, waar ze leren hoe je met die methode kunt werken.
En jij vroeg ook naar dat nieuwe aperaatje , als je dat erbij gebruikt is het helemaal goed.

Ik zag laatst op tv een progamma over tiener ouders, al die tiener ouders waren zwanger geworden terwijl ze dachten veilig te vrijen.
Met de pil of het condoom. Dus om er van uit te gaan dat die dus wel veilig zijn is een misvatting.

Maar die kans is vele malen kleiner...Met periodieke onthouding wordt in de 40% van de vrouwn toch zwanger...met de pil is dat 3%.
(http://www.sexwoordenboek.nl/anticoncep ... gheid.html)

Dus als je dan geen kinderen wilt doe het dan gelijk goed en ga gewoon aan de pil...
stomp niet af, blijf slijpen

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 mei 2005 16:48

joepie schreef:

"Ja schat, we moeten het nu doen, want over 2 dagen kan het niet meer."

Geplande seks, hoe spannend. :roll:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 14 mei 2005 16:52

we kunnen niet wachten, elke week minstens, gedwongen sex, hoe spannend :roll:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 mei 2005 17:00

Haha! :D

Joepie, wist je al dat er op je website een ad van http://www.condom-company.co.uk staat alvorens je doorverwezen wordt? 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 mei 2005 17:05

johannes1 schreef:we kunnen niet wachten, elke week minstens, gedwongen sex, hoe spannend :roll:

Nee, gedwongen lijkt me niet spannend nee, dat zei ik toch ook?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 14 mei 2005 17:13

Aragorn schreef:
johannes1 schreef:we kunnen niet wachten, elke week minstens, gedwongen sex, hoe spannend :roll:

ik wil maar zeggen dat iedere week ook iets is wat je ooit gepland hebt. je kunt toch best zonder een week of 2 ofzo?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 14 mei 2005 17:15

Hij niet.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 mei 2005 17:21

johannes1 schreef:
Aragorn schreef:

ik wil maar zeggen dat iedere week ook iets is wat je ooit gepland hebt. je kunt toch best zonder een week of 2 ofzo?

Nou, het lijkt me niet dat je afspreekt het elke week te doen; alleen als je zin hebt. En dan maakt het niet uit of dat elke dag of 1x in de 3 weken is, het is iig niet gepland.

Gershwin schreef:Hij niet.

Tssk.. doe nou niet net alsof jij wel een week zonder mij zou kunnen.. :shock:

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 14 mei 2005 17:31

Ok, ik ben ook niet volmaakt, dat geef ik toe :roll:
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 mei 2005 17:45