geesten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 mar 2005 15:01

Mijn dochter is ook heldervoelend en helderziend. Ze is er niet blij mee en wil er geen aandacht aan schenken.
vooral niet testen of uitdagen zeg maar.. mee leren leven en weinig aandacht aan proberen schenken..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Riska

Berichtdoor Riska » 28 mar 2005 15:03

Raido schreef:
Mijn dochter is ook heldervoelend en helderziend. Ze is er niet blij mee en wil er geen aandacht aan schenken.
vooral niet testen of uitdagen zeg maar.. mee leren leven en weinig aandacht aan proberen schenken..

Dat zei ik toch? Ze is er eerder bang van dan dat ze het fijn vind. Ze is er echt zeer wars van en zal er beslist niets mee doen. (ze is 24, dus weet ze inmiddels wel hoe ermee om te gaan...)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 mar 2005 15:06

mooi toch? :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 28 mar 2005 15:37

Mariamagdalena schreef:
Riska schreef:Ik schreef, dat mijn oma 'bezoek' kreeg van haar man, mijn opa dus.
Ik schreef óók, dat zij een zeer, zeer gelovige vrouw was, die helemaal niets van het paranormale en occulte moest hebben en dat inderdaad 'duivelswerk' noemde.

Zij was niet fout - het overkwam haar...

Dat is heel wat anders dan overledenen proberen op te roepen.

Maar ik reageerde niet daarop, ik reageerde op Yvonne, het lijkt net alsof ze geiinteresserd is in die dingen, en ik wil haar alleen maar waarschuwen en behoeden, uit naasteliefde.

ik ben niet echt geintreseerd in die dingen hoa.. zeg ik dat dan?
ik wil aleen zekerheid maar wel lief bedoelt hoa! :)
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 13 mei 2005 17:49

kan je een Geest als een soort god beschouwen?
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 13 mei 2005 18:38

Nee. absoluut NEE.
Er is geen God dan de enige ware. Hoewel God een Geest heeft, mag je niet elke geest als een god beschouwen.

Een geest kan meerdere dingen zijn:
- een ziel van een overledene,
- een engel
- een duivel

in de aanwezigheid van de laatste twee geloof ik, maar de ziel van een overledene kan hier niet aanwezig zijn. Die gaat namelijk of naar de hemel, of naar de hel. Dat staat zo duidelijk in de Bijbel.

De duivel is een grote leugenaar. hij laat ons mensen geloven dat we met de zielen van dierbaren spreken. tis een van zn trucs om ons te bereiken via degene die we liefhadden.

En ik durf idd 's nachts over een kerkhof te lopen. een duivel kan mij geen lichamelijk kwaad aandoen. Een geestelijk kwaad wel, maar dat kan hij hier achter mn pc ook, daar hoef ik niet voor naar het kerkhof.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 13 mei 2005 18:40

Riska schreef:
Raido schreef:

Dat zei ik toch? Ze is er eerder bang van dan dat ze het fijn vind. Ze is er echt zeer wars van en zal er beslist niets mee doen. (ze is 24, dus weet ze inmiddels wel hoe ermee om te gaan...)

Ik denk wel dat er paranormale gaven bestaan.. dat is bewezen.
maar de oorsprong ervan weet ik niet..
Maar toch denk ik, dat ze hun oorsprong hebben, als overblijfsel van de perfectheid van de mens in het paradijs. De mens kon toen veel meer.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 13 mei 2005 18:43

joepie schreef:Als het niet echt de geesten van doden zijn, dan zou de Bijbel er niet zo vaak tegen waarschuwen dat het niet mag.
Dus ik geloof ook echt wel dat het de geesten van doden zijn.

Omdat als je DENKT dat je met een dode praat, dat helemaal niet doet.

Er staat in de Bijbel dat Saul naar die vrouw van ... ging en daar met Samuel sprak MAAR dat wes Samuel niet. maar een duivel

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 13 mei 2005 18:47

weetje wat je eens zou kunnen proberen Yvonne? vragen aan de geest of hij samen met je een stukje uit de Bijbel wil lezen. En dan iets over het werk van de Jesus, of de uitwerping van geesten o.i.d

Als het een goede geest is heeft hij er denkik geen probleem mee.

Of je zingt een psalm als de geest er is. dan kan je zien of hij daar tegen kan.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 mei 2005 19:10

DesertRose schreef:
Een geest kan meerdere dingen zijn:
- een ziel van een overledene,
- een engel
- een duivel

Of jezelf. Zelf draag je nl. ook een bedriegelijke geest met je mee.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 13 mei 2005 19:11

das waar. maar dan gaat het geloof ik om het geest-gedeelte van jezelf. en niet om geesten om je heen, ofwel andere geesten waar je contact mee kan hebben.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 mei 2005 19:34

DesertRose schreef:das waar. maar dan gaat het geloof ik om het geest-gedeelte van jezelf. en niet om geesten om je heen, ofwel andere geesten waar je contact mee kan hebben.

Ik bedoel alleen maar, hoe weet je welke geest het is? Als je dingen ingefluister worden (niet dat ik daar last van heb hoor) hoe weet je dan of het je eigen geest is die dat doet, of dat het misschien een andere geest is?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 13 mei 2005 19:44

DesertRose schreef:weetje wat je eens zou kunnen proberen Yvonne? vragen aan de geest of hij samen met je een stukje uit de Bijbel wil lezen. En dan iets over het werk van de Jesus, of de uitwerping van geesten o.i.d

Als het een goede geest is heeft hij er denkik geen probleem mee.

Of je zingt een psalm als de geest er is. dan kan je zien of hij daar tegen kan.

uh... kan...
ik praat niet met een Geest ik praat tegen een Geest...
maar kan je dan wel gedichtne schrijven voor een Geest of overledenen?
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 13 mei 2005 21:14

ja dat kan wel. maar ik denk dus dat als je het voor een overledene schrijft, dat diegene er niets aan heeft. die heeft wel andere dingen aan zn hoofd.
of als je het aan een engel of demon schrijft, die heeft er ook niet veel aan denkik, en jij ook niet.

Maar je gaat er vanuit dat een geest een overledene is, die hier nog is, toch?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 mei 2005 22:01

Ik heb zelf last van stemmen (btw ik ben Niet psychotisch) dus herken die angst wel. Bij mij is het ook vaak de stem van een dode maar ik ervaar inmiddels wel dat het de stem is als van diegene maar diegenen kan het zelf nooit zijn....het schept wel heel veel verwarring en angst!

Terug naar “Archief”