refojongeren en uitgaan

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 10 jan 2003 08:16

Mensen het is echt wel de moeite waard om die discussie te voeren maar de topic die geopend werd gaat over Jongeren en uitgaan.

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 10 jan 2003 10:39

Elsa schreef:
Calvin schreef:Dat stuk uit De Saambinder over Spurgeon ken ik niet. Is het digitaal?

De Saambinder digitaal? :? Ik wou je wijzer hebben :(

Hahahahahah :mrgreen: Nou, ik ben redelijk wijs hoor. Maar die artikelen tegen de jongerenavonden zweefde ook digitaal heel Nederland door. Dus het kan zijn dat iemand het had ingescand ofzo.
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 14 jan 2003 10:22

Ik vind best dat af en toe een pintje kan pakken in de kroeg! Wat is daar nu erg aan?
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 apr 2003 20:22

ik ga noooit uit, ik heb er gewoon nooit behoefte aan....

ik ga wel us op vrijdagavond naar de soos in de kerk.. maar verder.....

Tirreg
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Tirreg » 10 nov 2003 16:35

uitgaan is gezellig!!!

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 10 nov 2003 16:38

Ach. De 1ne kerk noemt het lijdelijkheid als optie om uit te gaan. In onze kerk is het de wereldgelijkvormigheid. Jezus houdt van iedereen, dus ook mensen die de wereld verkiezen boven God.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 nov 2003 19:36

Ik ga af en toe naar een cafe op zaterdagavond, er komen (bijna) alleen maar refo's en iets voor twaalven stroomt het leeg :wink:
maar de muziek staat wel keihard...
de eerste keer dat ik er kwam had ik wel zo iets hier hoor ik niet, maar daarna heb je dat niet meer, eigenlijk denk ik dus dat het niet echt heel goed is...
maar wel heel gezellig! :roll:
schijnheilig he?

Theodoor
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Theodoor » 10 nov 2003 19:51

Ik ga meestal 3 avonden uit in de week. das wel een beetje bruut maar goed wel super gezellig. waar kom ik??? in de Ierse Pub meestal das een beetje de stam kroeg. voor de rest duik ik op zaterdagavond ook wel andere tenten in. ga niet naar Disco's dat vind ik te lomp!

de gelegenheden waar ik kom zijn beter als nijkerk waar ik afgelopen zaterdag toevallig was. waar mensen komen om te scoren in een rok en een christelijke smoel werk,ze mogen daar wel heen van pappie en mammie omdat er geen muziek aanstaat!!! net of het geloof van muziek afhangt.

in de ierse pub waar ik altijd kom staat er altijd een band op het podium te springen... niets mis mee. goeie muziek U2 R.E.M. beetje in die trand.
je kan er een goed gesprek voeren gezellig bij elkaar hangen... :lol:
Loser,Loser,Double Loser, Get the Picture,Duhhhh

Tirreg
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Tirreg » 11 nov 2003 08:47

coelenhage in wezep was toch ook altijd zo`n refocafe? daar hoor ik nooit meer iets van. iedereen gaat bij ons vandaan naar nijkerk, terwijl ze eerder naar coelenhage gingen. weet iemand hier iets over?

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 11 nov 2003 10:15

Het RD is een achterlijke krant (die discussie is al elders gevoerd, gaan we niet meer op in) als het aankomt op jongeren. Hoe bereik je je jeugd? In ieder geval door dit soort verhalen te schrijven, en dan lekker door de ouders te laten lezen, die vervolgens die kinderen nog strakker aan de ketting houden...
Die mensen die dit schrijven zijn zeker zelf nooit jong geweest ofzo? Hebben ze geen cel in hun lichaam die begrijpt dat jongeren de dingen gaan doen die ze verboden worden?
Ik geloof er niks van.
Ikzelf heb een erg vrije opvoeding gehad, en ik ben blij dat ik de wereld heb mogen ontdekken. Ik weet nu namelijk dondersgoed wat ik wel en niet kan doen. Ik realiseer me dat er ook jongeren zijn die door zulk een opvoeding de verkeerde kant uitgaan, maar dat is weer een ander probleem.Dit is niet de manier!
...
Wees in de wereld, maar niet van de wereld...
Engaged @ 07-01-2005

Tirreg
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Tirreg » 11 nov 2003 10:48

Tirreg schreef:coelenhage in wezep was toch ook altijd zo`n refocafe? daar hoor ik nooit meer iets van. iedereen gaat bij ons vandaan naar nijkerk, terwijl ze eerder naar coelenhage gingen. weet iemand hier iets over?

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 11 nov 2003 10:59

M@rije schreef:Ikzelf heb een erg vrije opvoeding gehad, en ik ben blij dat ik de wereld heb mogen ontdekken. Ik weet nu namelijk dondersgoed wat ik wel en niet kan doen.

Dus jij kent nu dondersgoed het onderscheid tussen goed en kwaad?

Enne dit is in de trant van: naar de hoeren gaan om daar achter te komen dat het daar een gore bende is in plaats van waarschuwen niet naar de hoeren te gaan omdat het daar een gore bende is?

Kan ik toch niet echt in meegaan....

Mhg,
Pim.

Melodious Tonk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Melodious Tonk » 11 nov 2003 11:48

Pim, mensen kunnen door welgemeende waarschuwingen leren, óf door schade&schande. Zie voor het laatste voorbeeld de verloren zoon. Natuurlijk had-ie ook gewoon bij zijn vader kunnen blijven, waardoor-ie per saldo beter af was geweest. Maar het verhaal staat denk ik juist in de bijbel om ons voor te houden hoe God werkt: mens gaat op z'n gezicht doordat-ie z'n verantwoordelijkheid verkeerd gebruikt, God richt 'm weer op en bejegent hem totaal anders dan-ie had verwacht (feestmaal ipv op z'n donder).

Misschien bedoelt M@rije met een vrije opvoeding wel dat ze de keuzemogelijkheden kreeg, en niet dat er niet gewaarschuwd is? Als ouders je kinderen verantwoordelijkheid geven (en natuurlijk op z'n tijd een waarschuwing) lijkt me erg bijbels.

Ihnzvag
(ik hou niet zo van afgekorte groeten :wink: )

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 11 nov 2003 12:09

Idd....dat bedoelde ik dus...ik ben echt wel gewaarschuwd hor...haha, nog steeds vaak genoeg. Ik ken de preken over niet uitgaan, geen bios, blablablablabla...
punt is alleen dat het dan mijn eigen keuze was of ik wel of niet ging, en als ik dan besloot wel te gaan, werd er verder niet over gediscussieerd....
gevolg: ik ga niet meer, want ik vind het niet echt kunnen...
hmz...bios wel trouwens...ik bedoel meer het uitgaan...x-cuse me :mrgreen:
Engaged @ 07-01-2005

DJ

yo

Berichtdoor DJ » 12 nov 2003 13:20

hey ik vind dat dik overdreven wat in het rd staat. ze zeiden dat veel jongeren na de jev naar de disco gaan, enz. dit is heel vaak niet zo! ik ken er maar weinig die dat doen. dus overdreven bullshit. maarja, wie ben ik... nou ja je weer mijn meing.

Terug naar “Archief”