Ik denk zeker dat God wel werkt in mensen die in een andere 'god' geloven, of die zeggen ik niks te geloven, maar of zij bij Hem mogen wonen voor altijd, ik moet eerlijk zeggen, ik denk het niet. En dat is niet oordelen...
Een mens kan nog zoveel goed doen in zijn/haar leven...maar daardoor kom je niet voor altijd bij God. Dan leef je voor jezelf, en dat je zelf maar lekker in de hemel mag komen..
maar het leven draait er (als het goed is) om, dat je dan voor eeuwig bij Hem mag wonen! Niet dat die hemel zo mooi is en dat jij het er persoonlijk zo goed hebt...je bent dan voor altijd bij je Vader, das het mooiste wat er is!
(al leg ik de kinderen op school en de zondagsschool ook wel uit dat alles in de hemel mooi is hoor)
Daar is zeker genade voor nodig, maar het is nooit Gods schuld als jij verloren gaat!
Hij heeft je bij je naam geroepen toen je gedoopt werd, geef jij dan antwoord, durf het!
Luther of Calvijn ofzo (zo iemand

) werd eens aangesproken door iemand die zei: het moet van genade komen, ik kan zelf niks, het moet uit genadem hoe kan ik nou uitverkoren zijn? Misschien heeft God mij helemaal niet uitverkoren...'
Daartegen zij diegene:' Stel dat god 1 iemand had uitverkoren, dan zou ik er nog alles aan willen doen om die ene persoon te zijn (of te worden)
En dat vink mooi gezegd!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...