De bijbel onfeilbaar?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jethafa

Berichtdoor Jethafa » 10 mei 2005 17:04

ook letterlijk

Dat is wat ik het aparte vind aan het 'gangbare' geloof. Men gelooft iets in de richting van hetgeen waarmee men opgroeit, en is daar zelfs een soort zeker van. En andere mensen geloven wat anders en zijn daar weer zeker van. Smile

ja, jammer hè? Geloof is dat niet. Geloof IS een zekerheid. Als je niet zeker bent, is het geen geloof. Het 'gangbare' "geloof" is dus een nepgeloof. Lees de bijbel er maar op na! Ik geloof niet in de Islam en ik begrijp niet hoe mensen dat kunnen geloven. Maar goed, das weer wat anders. Ik geloof mijn Papa en dat is een zekerheid!

Collateral

Berichtdoor Collateral » 10 mei 2005 17:32

Jethafa schreef:ja, jammer hè? Geloof is dat niet. Geloof IS een zekerheid. Als je niet zeker bent, is het geen geloof. Het 'gangbare' "geloof" is dus een nepgeloof. Lees de bijbel er maar op na! Ik geloof niet in de Islam en ik begrijp niet hoe mensen dat kunnen geloven. Maar goed, das weer wat anders. Ik geloof mijn Papa en dat is een zekerheid!

Jammer vind ik het niet, maar wel apart. Moslims (en dat is maar een groep als voorbeeld) hebben die zekerheid ook. En zij vinden het christendom weer een nepgeloof. Zij begrijpen weer niet hoe jij jouw dingen kan geloven.

Zo weet men dus van alles zeker, maar die zekerheden spreken elkaar wel tegen. Gelukkig is het voor jou een zegen, want jouw zekerheid zorgt er waarschijnlijk voor dat je gelukkig bent. Maar dat geldt helaas niet voor iedereen.

Terug naar “Archief”