Het groene lampje in de kerk, onchristelijk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 mei 2005 22:34

Vraag ik me af.

Tenzij je gelooft dat bij het grote feestmaal in de hemel ook een poos moet wachten tot alle vaste gaten zitten. En dan maar hopen dat er nog plaats is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 06 mei 2005 23:35

Marnix schreef:Vraag ik me af.

Tenzij je gelooft dat bij het grote feestmaal in de hemel ook een poos moet wachten tot alle vaste gaten zitten. En dan maar hopen dat er nog plaats is.

Nee live schat dat geloof ik inderdaad niet....gelukkig zijn er in de hemel net zoveel plaatsen als nodig...niet een teveel, niet een te weinigl...Ook heben we dan geen haast meer en de tijd en ruimte om te leven.
Dus het beruchte lampje is daar totaal overbodig!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 mei 2005 00:43

Klopt... en als er niet evenveel plaatsen zijn als bezoekers, dan kun je als christen altijd nog op de grond gaan zitten. Hoewel dat weinig voor zal komen hoor. Jezus zegt dat we de een uitnemender moeten achten dan onszelf dus als we een beetje ballen hebben laten we die wachtende gasten gewoon de kerk ingaan en gaan we zelf in de hal blijven wachten voor het brandende lampje.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2005 01:08

*zucht*

SanderW

Berichtdoor SanderW » 07 mei 2005 09:34

Marnix schreef:Klopt... en als er niet evenveel plaatsen zijn als bezoekers, dan kun je als christen altijd nog op de grond gaan zitten. Hoewel dat weinig voor zal komen hoor. Jezus zegt dat we de een uitnemender moeten achten dan onszelf dus als we een beetje ballen hebben laten we die wachtende gasten gewoon de kerk ingaan en gaan we zelf in de hal blijven wachten voor het brandende lampje.

Precies, en rennen we toch niet stiekem snel de kerk in om toch een zitplaats te bemachtigen! Want ja...stel je voor dat je de hele dienst moet staan... Nee, dat laten we liever aan de gasten over. Echte naastenliefde... :roll:

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 mei 2005 12:09

Marnix schreef:Klopt... en als er niet evenveel plaatsen zijn als bezoekers, dan kun je als christen altijd nog op de grond gaan zitten.

Zullen er in de hemel ook niet-christenen zijn dan?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 mei 2005 15:41

Sorry, die reactie ging weer over het groene lampje in kerkgebouwen hier in dit ondermaanse ;)

Hendrik
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hendrik » 08 mei 2005 10:21

dat lampje was voor vroeger,dat wordt nu niet meer gebruikt.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 08 mei 2005 10:32

en dan ga je een keer als het druk is in de kerk een voetenbank pakken en daarop zitten achterin.... kijken mensen je raar aan, dat doe je toch niet?
een dan komt vervolgens de koster vertellen dat je mee mag lopen met een zoveelste stapel stoelen die achter de ouderlingen nog wordt neergezet.

woei! mocht voorin de kerk aanschouwen hoe het water over het gedoopte meisje ging :D
in deze kerk, gkv Drachten, mochten ik en anderen als gasten een ereplaats krijgen :)
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 mei 2005 14:36

Hehe :)

maar das in veel kerken nog wel zo, dat er bij doop plaatsen voorin gereserveerd worden voor de familie en vrienden en zo toch?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 mei 2005 14:48

Boekenlezer schreef:
Pieter schreef:...stond het parkeerterrein reeds mudvol,...

Je hoort ook op de fiets te gaan naar de kerk! De kerk is toch niet 30 km verderop of zo?

Nou, ik speel nog wel eens orgel in Culemborg of Den Haag en beide plaatsen zijn toch echt bijna een uur rijden van mijn woonplaats.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 08 mei 2005 15:37

Optimatus schreef:
Boekenlezer schreef:

Je hoort ook op de fiets te gaan naar de kerk! De kerk is toch niet 30 km verderop of zo?

Nou, ik speel nog wel eens orgel in Culemborg of Den Haag en beide plaatsen zijn toch echt bijna een uur rijden van mijn woonplaats.

Dan rij je een hoop kerken voorbij... :wink:

Nathanael

Berichtdoor Nathanael » 08 mei 2005 21:26

Dus: weg met alle lampjes, en leve de gastvrijheid!

André

Berichtdoor André » 08 mei 2005 21:33

Nathanael schreef:Dus: weg met alle lampjes, en leve de gastvrijheid!
Heey, een zinnige opmerking over dat (...) lampje. :P

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 mei 2005 23:20

essieee schreef:
Optimatus schreef:
Boekenlezer schreef:

Dan rij je een hoop kerken voorbij... :wink:

Dat zal best, maar als ik gevraagd wordt elders te spelen, dan ga ik daar toch meestal wel op in ;)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”