chickie schreef:Wij mogen het niet beter weten dan God? Misschien gaat dat in dit geval ook wel voor jou op.
Als God nou eens een bedoeling heeft met dit alles. Mijn vriend, die zo ongeveer alles heeft gedaan wat diezelfde God verboden heeft, begint steeds nader tot het geloof te komen.
En jij maar zeggen dat dit niet kan...
Ja, als.... Maar hoe weet je nu wat God wil?
Je kunt het gewoon lezen in Zijn woord.
Als het zo is dat je vriend tot het geloof zal komen, dan komt hij dat ook zonder dat jullie verkering hebben.
Want waarom moet je verkering hebben om dan maar af te wachten of die ander tot geloof gaat komen?
Als dat nu helemaal niet gebeurd?
Er staat in de Bijbel : 34 Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36 en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn.
37 Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; 38 en wie zijn kruis niet opneemt en achter Mij gaat, is Mij niet waardig.
Dus als je iemand boven mij verkiest. En dat geld dan zeker voor een jongen die hem niet lief heeft. Waarvan het ook nog niet eens zeker is dat hij het wel ooit eens zal gaan doen.
Dat ik in scherpe kaders denk komt dat ik probeer de Bijbel na te spreken. En ik weet dat die soms hard over kan komen, maar ik weet ook dat als God zulke dingen tegen ons zegt, Hij dat doet om ons best wil.
Dat het niet makkelijk is in sommige gevallen , weet ik ook.
Maar dan nog kan ik niet anders spreken dan zoals de Bijbel het zegt.
En misschien stoot ik daar anderen weleens mee voor het hoofd, maar dan zeg je eigenlijk dat de Bijbel wel zoveel kan zeggen, maar ik laat me niet voorschrijven door een boek wat wel en niet kan. En stoot de Bijbel (God) dus jou voor het hoofd.