Moderator: Moderafo's
Raido schreef:Je zult boven eerder eeuwig zingen tot Gods eer (dat is toch waar het hart van Gods kinderen naar uit gaat?) en niet aan tuineren, de hond uitlaten denken en etcetra..
Marnix schreef:Raido schreef:Je zult boven eerder eeuwig zingen tot Gods eer (dat is toch waar het hart van Gods kinderen naar uit gaat?) en niet aan tuineren, de hond uitlaten denken en etcetra..
Aha... waarom schiep God Adam en Eva dan niet zo? Die deden ook allerlei andere dingen... Die kreeg niet de opdracht van God mee: zing fulltime liederen... maar: Bewerk de aarde, heerst over de dieren etc.
Ik denk dat daar genoeg ruimte is voor een hoop andere dingen... maar die doe je allemaal tot eer van God... en Hij is daar altijd dichtbij, wat je ook doet... of het nou wandelen, muziek maken/luisteren, sporten of wat dan ook is.
Ik heb voor jou bewering nog geen bijbelteksten gezien
Marnix schreef:Ik denk dat het dan een saaie hemel zou wordenNu snap ik waar dat beeld "de hemel is saai" wat ik soms hoor vandaan komt.
jas schreef:Maja de Bij schreef:precies, en ik wil ook wel een dorpelwachter in de hemel zijn.
Ik denk niet dat die daar nog nodig zijn.
Ligt alles wat niet in de hemel thuishoort dan al lang in de hel?
In ieder geval bevrijdt hij je wel van het idee dat de hemel saai is en dat er alleen maar gezongen wordt enzo. Dit is ook niet met de Bijbel in overeenstemming te brengen.
Ik heb wel eens aan iemand gevraagd of ik de Here God mocht vragen om mijn vader,van wie ik geloven mag,dat hij Thuis is bij God,de groeten wil overbrengen?
Marnix schreef:Wat?
Waar haal je dat nou weer vandaan
Volgens mij zullen we daar als onsterfelijke MENSEN (zoals God ons ook schiep) mogen leven... en is er niet alleen een nieuwe hemel maar ook een niuwe aarde... waar we niet tot in de eeuwigheid in een witte zaal staan waar engelen met harpjes op en af vliegen, al zingen voor Gods troon... en nooit meer wat anders doen.......
Ik denk dat het dan een saaie hemel zou wordenNu snap ik waar dat beeld "de hemel is saai" wat ik soms hoor vandaan komt.
God schept een nieuwe aarde Raido. Weet je wel? Zo'n bol met grond, bomen, dieren een grote stad, rivieren. Openbaringen geeft het ook aan... Er wordt nergens beweerd dat we zingen voor Gods troon en verder nietsIk denk dat we er leven zoals in het paradijs... wandelen met God maar ook allerlei andere dingen doen... alles tot Zijn eer. En dat we geen geesten zijn is al helemaal duidelijk... we krijgen immers een onsterfelijk lichaam. Geesten hebben geen lichaam.
aahaa schreef:Dat is echt moeilijk om voor te stellen dat de slechte dingen in het leven er niet meer zijn. saai bestaat dan ook niet meer. Ik denk trouwens, dat je ook weleens zingt in dit leven tot eer van God, ook al hou je niet van zingen. Als je soms in de natuur loopt, dan denk je toch ook weleens: How great Thou art.
Trouwens vlg een leraar waren alle positieve dingen op aarde ook in de hemel. Daarbij noemde hij scooters en brommers, maar ik zou er niet aan moeten denken dat die ondingen daar ook zouden zijn.
joepie schreef:aahaa schreef:Dat is echt moeilijk om voor te stellen dat de slechte dingen in het leven er niet meer zijn. saai bestaat dan ook niet meer. Ik denk trouwens, dat je ook weleens zingt in dit leven tot eer van God, ook al hou je niet van zingen. Als je soms in de natuur loopt, dan denk je toch ook weleens: How great Thou art.
Trouwens vlg een leraar waren alle positieve dingen op aarde ook in de hemel. Daarbij noemde hij scooters en brommers, maar ik zou er niet aan moeten denken dat die ondingen daar ook zouden zijn.
Beetje vreemde voorstelling van die leraar. Kan weinig positiefs ontdekken aan scooters en brommersNet als jij.
![]()
Daarbij kan hij niet weten wat er is, want dat staat nergens precies omschreven.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten