Moderator: Moderafo's
Annemieke86 schreef:Hoi allemaal, ik ben van plan om binnenkort op een assertiviteitstraining te gaan. Ik heb gekozen om op die training te gaan omdat ik nog steeds met het verleden in m'n hoofd zit. Bij alles wat ik denk of doe krijg ik soms een flashback naar de tijd dat ik gigantisch gepest ben. Ik denk negatief en ik heb faalangst bij alles (!!) wat ik graag wil of doe. Heeft iemand positieve ervaringen met deze cursus?
Dank je! Ik wil deels ook m'n verleden verwerken maar dat wil ik door positief te denken en niet alles negatief op te vatten. Ik denk dus wel dat het handig is om de cursus te doen, maar het is persoonlijk een grote stap voor mij!mystery schreef:Ja ikHeb een AT achter de rug. Was goed voor mij om te doen. Ik wist eigenlijk de theorie al, wist wat ik kon verwachten. maar nu kwam ik echt in actie. Heeft me echt geholpen.
Als jij op deze training wilt om nu verbetering in je negatieve denken en faalangst te krijgen, dan zou ik het doen.
Als je ook je verleden wilt verwerken, dan raad ik je het niet aan óf je moet tegelijkertijd (als dit mogelijk is) van gesprekken of andere therapievorm gebruik maken.
Succes ermee in ieder geval
Annemieke86 schreef:Dank je! Ik wil deels ook m'n verleden verwerken maar dat wil ik door positief te denken en niet alles negatief op te vatten. Ik denk dus wel dat het handig is om de cursus te doen, maar het is persoonlijk een grote stap voor mij!mystery schreef:Ja ikHeb een AT achter de rug. Was goed voor mij om te doen. Ik wist eigenlijk de theorie al, wist wat ik kon verwachten. maar nu kwam ik echt in actie. Heeft me echt geholpen.
Als jij op deze training wilt om nu verbetering in je negatieve denken en faalangst te krijgen, dan zou ik het doen.
Als je ook je verleden wilt verwerken, dan raad ik je het niet aan óf je moet tegelijkertijd (als dit mogelijk is) van gesprekken of andere therapievorm gebruik maken.
Succes ermee in ieder geval
marjo schreef:Ik erger me regelmatig aan iets te assertieve mensen, vooral hier in de Randstad. Is daar ook een cursus voor?
Met mensen die niet zo assertief zijn heb ik veel meer geduld! Ik vind ze vaak wat sympathieker. Maar als je het te sterk hebt, lijkt me zo'n cursus vast een goed idee.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten