Dominees uit de Chr. ger.kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

debbie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor debbie » 25 apr 2005 08:24

Antwoord op mw: als je 11 ouderlingen en 4 diakenen moet kiezen, wordt er dan een geheel nieuwe kerkraad gekozen?
Antwoord op Yael: Wat wil je als de Urk 8,3% van de CGK bevolken? (zie de wekker)
Antwoord op taanteoranje: Ik heb inderdaad gehoord dat kandidaat Versluis het er heel moeilijk mee heeft.
En bij onze verkiezing gisteren is Dominee C.C. den Hertog gekozen en beroepen, nu maar afwachten of hij het aanneemt. (Dominee C.C. den Hertog stond de 2de x op tweetal met E.J. van der Linde, toen hadden we dominee van der Linde beroepen, maar hij nam het beroep niet aan, en de eerste keer stonden W.M. Middelkoop (fijne man om naar te luisteren) en A. Wagenaar, toen was Wagenaar beroepen en die nam ook het beroep niet aan)

debbie

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 25 apr 2005 12:31

De particuliere synode (PS) van het noorden van de Christelijke Gereformeerde Kerken (CGK) heeft donderdag onder meer besloten de kerkenraad van de cgk van Zwolle te vragen zijn appèl tegen de beslissing van de voorjaarsclassis Zwolle 2005 in te trekken.

... waarom zorgt CGK-Zwolle voor zoveel onrust in de gelederen :(
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 apr 2005 13:18

dat word weer verwachten en afwachten debbie.. Ik hoop het beste voor jullie en de gemeente

debbie schreef:Antwoord op mw: als je 11 ouderlingen en 4 diakenen moet kiezen, wordt er dan een geheel nieuwe kerkraad gekozen?

nee geen hele nieuwe kerkenraad. Er gaan mensen uit, dus daar moeten nieuwen voor komen. En omdat de gemeente groeit een paar meer. Dit is wat er jaarlijks ongeveer word gekozen.

... waarom zorgt CGK-Zwolle voor zoveel onrust in de gelederen

tjah.. goede vraag... nu nog een goed antwoord :wink:

dit gebeuren in de cgk-zwolle .... nieuwe gemeente op Urk... er speelt nogal wat in classis Zwolle, lijkt mij
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

deSailenSSS
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deSailenSSS » 27 apr 2005 16:42

tanteoranje schreef:De particuliere synode (PS) van het noorden van de Christelijke Gereformeerde Kerken (CGK) heeft donderdag onder meer besloten de kerkenraad van de cgk van Zwolle te vragen zijn appèl tegen de beslissing van de voorjaarsclassis Zwolle 2005 in te trekken.

... waarom zorgt CGK-Zwolle voor zoveel onrust in de gelederen :(

IDD diep triest...
Ik onthoud altijd alles.
Het beroerde is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 27 apr 2005 19:22

Ik vind onze eigen dominee daominee Dunsbergen een erg fijne dominee!! Goede manier van preken e als persoon ook zeer sympathiek.

Daarnaast . Bijkerk, Langbroek, Koen en Jaap JOnkman ( jajaja familie mag je altijd he;-))) van Roekel, Van de Veer, van de linde, kieviet.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 27 apr 2005 19:33

kerk jij in ermelo moppie?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 28 apr 2005 11:32

mw schreef:kerk jij in ermelo moppie?

yupz

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 28 apr 2005 14:21

is jullie ds al weer beter dan? 2 jaar geledeen was ik daar op vakantie, in jullie kerk gekerkt en toen is ons verteld dat hij overspannen (?) was. Toen preekte ds Langbroek er ( ik vond het me niet zo goed eerlijk gezegd :? )

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 29 apr 2005 13:25

tanteoranje schreef:... 't Is te hopen dat kandidaat Versluis een beroep krijgt... lijkt me heel zwaar voor hem om al langer dan een jaar zonder beroep te zijn.

Van mij mag hij meteen bij ons komen, ik mag hem graag horen!
Ken uzelf.

Mijn web-log!

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 29 apr 2005 13:30

Sjaan schreef:
tanteoranje schreef:... 't Is te hopen dat kandidaat Versluis een beroep krijgt... lijkt me heel zwaar voor hem om al langer dan een jaar zonder beroep te zijn.

Van mij mag hij meteen bij ons komen, ik mag hem graag horen!

... ik bewaar ook goeie herinneringen aan de keren dat hij hier gepreekt heeft! Hoe lang zal hij het op deze manier nog volhouden?
God geve mij, Jeruzalem,

dat ik eens op een dag

een pelgrim aan uw poorten ben

en dat ik binnen mag.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 01 mei 2005 14:25

mw schreef:is jullie ds al weer beter dan? 2 jaar geledeen was ik daar op vakantie, in jullie kerk gekerkt en toen is ons verteld dat hij overspannen (?) was. Toen preekte ds Langbroek er ( ik vond het me niet zo goed eerlijk gezegd :? )

Hij werkt gelukkig weer voor 50% . Na een lange zeer lange periode van overspannen zijn ja.

Ds. Langbroek had wat opstart problemen omdat ERmelo toch wel een vrij moderne gemeente is. Nu gaat het prima.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 02 mei 2005 08:54

fijn dat hij weer is begonnen... we hebben het zelf ook een paar keer meegemaakt dat een van onze dominees overspannen was, echt geen fijne tijd

deSailenSSS
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deSailenSSS » 03 mei 2005 19:21

Wij krijgen een dominee erbij! :D Ds. Klomp uit Nunspeet komt naar Veenendaal! Is wel fijn voor ds. vd Zwaag. Twas wel zwaar voor hem.
Ik onthoud altijd alles.

Het beroerde is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 03 mei 2005 19:50

heel fijn voor jullie en voor ds van der Zwaag.
zal mij nu benieuwen wat Nunspeet gaat doen

Guus Geluk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Guus Geluk » 03 mei 2005 20:17

deSailenSSS schreef:Wij krijgen een dominee erbij! :D Ds. Klomp uit Nunspeet komt naar Veenendaal! Is wel fijn voor ds. vd Zwaag. Twas wel zwaar voor hem.

He, die had toch bedankt? Dat had ik dacht ik zien staat in het RD laatst.

Terug naar “Archief”