Gospel ja of nee?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hetsgaapje

Berichtdoor hetsgaapje » 29 apr 2005 16:51

Mariekje88 schreef:
hetsgaapje schreef:Heb je cker gelijk in. Bij de hoofdmoot popmuziek draait het ook echt alleen om geld en wat de massa leuk vind. Andere stromingen zijn dan toch beter toegankelijk.

Je kan mij alleen niet wijs maken dat een deel van de gospelartiesten enzo het niet uitmaakt dat geld..

Ik bedoelde hier vooral de platenmaatschappijen mee. Deze gaan alleen een contract aan als ze er egt aan kunnen verdienen. En dat komt natuurlijk weer door het illegale downloaden enzo.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 apr 2005 17:04

Dat illegaal downloaden is voor platenmaatschappijen idd een dankbare smoes om teruglopende verkoop te verklaren en nieuwe artiesten op straat te zetten.

hetsgaapje

Berichtdoor hetsgaapje » 29 apr 2005 17:53

Daarom: maak me nie uit wat je download aan seculiere muziek download, maar koop altijd gospel! :mrgreen:

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 29 apr 2005 18:05

dus als je alleen maar copietjes in je kast hebt help je de economie van de muziekwereld om zeep en platencontracten worden ook in gospelland gesloten om geen verlies te draaien en winst is nooit verkeerd. Het koopgedrag van mensen is dus geen betrouwbare voorspeller meer en dus hebben MTV, TMF en The Box hun handen vol aan het promoten (TMF-awards) van de zogenaamd goeie muziek.....Manuel en Herman doen ook hun beste best om clips te draaien van bands die wij christenen nowaday teinde vinden. Flevo is een muzikaal feest en als het om genres gaat doen we mee met de seculieren, perslotvanrekening is niet alle goeie muziek van de duivel, pfffbhgft wat denkt ie wel.

Maar wie bepaald nu echt wat mooi is, wij toch zeker, wat wij willen kopen is belangrijk voor de platenindustrie. Als kwaliteit gaat bepalen waar je wel of geen copietje van wilt (alleen real music kopen, de rest copieeren). Dus gospel ja of nee?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 apr 2005 12:25

Annemieke86 schreef:
hetsgaapje schreef:Muziek heeft voor mij een nadeel als de text egt niet kan.
Als Faithless zingt: God is a DJ, gaat dat mij tog te ver.

Beeeh
Die vond ik ook niks aan... Ik ben zelf wel een fan van gospel, ik vind het wel mooi, vooral Michael W. Smith :D :D :D

Ik vind het niet zo raar dat Faithless dat zingt.

Het is namelijk gewoon puur postmodernistisch denken.... This is my church. This is where I heal my hurts. Tonight, God is a DJ. Heel veel mensen zoeken ene stukje bevrijding in muziek, daar kunnen ze even zichzelf zijn, de problemen vergeten, even los van al die dingen, even uit je bol gaan. Die mensen zoeken wat wij bij God vinden in muziek en sfeer.

Ik vind de tekst ook niet goed.... maar ik wil je wel waarschuwen om niet alleen maar die tekst af te keuren en je ogen te sluiten voor het feit dat de inhoud van die tekst in de omgeving ook overal duidelijk te zien is. Want wat is nou erger, dat heel veel mensen zo denken, of dat iemand dat denken alleen maar verwoord?

En Kurtyo, ik vind de kwaliteit van de muziek die Neal Morse nu maakt niet minder is dan toen hij bij Spock's Beard zat. De stijl is gewoon behoorlijk veranderd, en de een houdt meer van het een en de ander meer van het ander. Dat zegt nog niks over kwaliteit :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

hetsgaapje

Berichtdoor hetsgaapje » 03 mei 2005 13:52

Je kan wel gelijk hebben dat veel mensen denken als Faithless, maar dan kan ik de muziek nog wel afkeuren omdat het niet bij mijn manier van christenzijn past?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mei 2005 14:01

Dat kan idd ja. :)

hetsgaapje

Berichtdoor hetsgaapje » 03 mei 2005 14:03

Aragorn schreef:Dat kan idd ja. :)

Au dit is volgens mij heel sarcastisch ::((

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mei 2005 14:12

Haha, nee, dat valt mee. :)

Ik bedoelde alleen maar dat iedereen hierin z'n eigen keuze moet maken. Als jij liever alleen muziek luistert die jouw levensvisie propageert moet je dat vooral doen natuurlijk, als iemand anders daar anders over denkt dan luistert hij het wel.

hetsgaapje

Berichtdoor hetsgaapje » 03 mei 2005 14:17

Aragorn schreef:Haha, nee, dat valt mee. :)

Ik bedoelde alleen maar dat iedereen hierin z'n eigen keuze moet maken. Als jij liever alleen muziek luistert die jouw levensvisie propageert moet je dat vooral doen natuurlijk, als iemand anders daar anders over denkt dan luistert hij het wel.

Maar hoe denk jij daar dan over? Zijn er grenzen voor jou?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 mei 2005 14:24

Voor mij wel...

Maar zo'n nummer... het is de visie van anderen, niet de visie van mij. Het is volgens mij niet verboden om naar andere visies te luisteren.

Je loopt toch ook niet boos weg als iemand je tijdens een gesprek vertelt dat hij/zij gelooft dat God niet bestaat? Dan zeg je toch ook niet: Dat is mijn visie niet dus ik luister maar niet?

Wat ik aan wil tonen is dat er nog wel een verschil kan zitten in Godslastering en iemands visie dat God niet bestaat, en dat er nogal een verschil zit tussen naar een visie luisteren en zelf die visie overnemen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 03 mei 2005 14:29

benk helemaal mee eens Marnix, je standpunten hoeven zeker niet de deur dicht te doen voor andere denkwijzen, uitingsvormen, etc.

....met als doel om niet te veroordelen....ook je eigen leefwijze over te brengen in omgang met...waar je grens ligt bepaald dan ook wanneer je afhaakt lijkt me...

hetsgaapje

Berichtdoor hetsgaapje » 03 mei 2005 14:34

Ja heb je gelijk in. Maar in een persoonlijk gesprek kun je zeggen wat jij er van vindt. In de muziek die je luistert gaat het toch alleen maar om wat jij met die muziek doet.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 03 mei 2005 14:59

om het sinaasappelkistjes-principe te voorkomen,
de kans dat je er naar je geluisterd wordt in een persoonlijk gesprek is groter als je niet alleen je 'eigen waarheid' verkondigd maar ook op de hoogte bent van die van anderen. Dat conflict aangaan doe daar waar andersdenkenden zijn (of heenkomen op uitnodiging, Flevo!!).

Als christen moet je natuurlijk wel ook psalmen, geestelijke liederen, en gospel luisteren en zingen (als je dat kunt). :mrgreen: gna

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mei 2005 15:00

*ook eensch met Marnix is*

En verder, ach, ik heb niet zoveel behoefte om altijd te zeggen wat ik ervan vind. Nuja, dat is niet helemaal waar, maar ik zie het niet als noodzaak om een andere levensbeschouwing altijd tegenover de mijne te zetten.

Terug naar “Archief”