legalisering softdrugs

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 29 apr 2005 08:33

Je moet uitkijken dat je geen appels met peren gaat vergelijken.
Je noemt in je rijtje waar je dan ook tegen zou moeten zijn zo al een aantal zaken op die je op advies van je arts moet gebruiken.
Die er dus niet zijn om je een zeker "genot" te schenken.
Al zit er in het gebruik van die zaken ook het gevaar van verslaving.
En daar zul je dan zeker voor uit moeten kijken.
Maar als je arts ze voorschrijft is het van een geheel andere orde dan dat je zelf maar gaat zitten gebruiken.

Ik slik pijnstillers, maar ik beperk het zoveel mogelijk.
Al is mij wel een morfinepompje aangeboden, alleen blijf ik dat nog maar voor me uitschuiven. Want ik weet echt wel wat het gevaar is van zo een pomp.

Maar ik hoop echt dat ze softdrugs niet gaan legaliseren.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 29 apr 2005 09:24

Nee, nee, morfinepomp kun je maar beter zo lang mogelijk mee wachten, want je komt er moelijk vanaf.
Zelfs Tramadol is erg heftig.
Ken je dat?
Krijg ik voor mijn versleten rug (hernia)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 mei 2005 12:00

joepie schreef:Maar ik vind dat je als Christen al niet zou mogen roken, dus dan is softdrugs helemaal niet aan de orde. Aangezien je die ook rookt.

Hm, daar zie ik de logica dan weer niet helemaal van in. Want je bent tegen roken omdat het lichamelijk verslavend is en het schadelijke gevolgen kan hebben op langere termijn als je het dagelijks doet. Softdrugs zijn niet lichamelijk verslavend en normaal gesproken doe je het ook niet iedere dag. Dus in dat geval is het roken an sich geen probleem. (Wat allemaal natuurlijk niet uitsluit dat je op grond vd andere argumenten er alsnog voor kan kiezen om het niet te doen.)

Mariamagdalena schreef:Hash of weed hoef je niet te roken, je kunt van weed ook thee trekken met honing of hash door de yoghurt doen of koekjes of cakes maken, maar wel de juiste (kleine) dosering, en niet heel sterk zoals die plakken spacecake die ze in Amsterdam overal in bars en coffeehuizen verkopen, das te sterk.

Spacecake is sowieso redelijk 'gevaarlijk' omdat je er in het begin niks van merkt en dus al snel teveel eet. Je moet dus idd goed op de doseringen letten.

joepie schreef:Maar ik hoop echt dat ze softdrugs niet gaan legaliseren.

Waarom niet?

joepie

Berichtdoor joepie » 01 mei 2005 15:25

Vanwege de gevaren die er wel degelijk aanzitten, en wij ons niet moedwillig in gevaar moeten begeven. Ik heb er een aantal neergezet vanaf een website op de vorige pagina.
Ook vanwege de geestverruimende aspecten, waardoor je niet meer helder kunt denken, en je dus gemakkelijk dingen gaat doen die je anders vanuit je Christen zijn, zeker niet zou doen.
De grenzen vervagen zal ik maar zeggen.
Als Christen moet je zorgen dat je allert blijft.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 mei 2005 19:47

Oke, de argumenten tegen zijn duidelijk, maar het is nu juist de vraag of het niet beter zou zijn om te legaliseren omdat de uitwassen dan beter gecontroleerd zouden kunnen worden. Het feit dat het illegaal is betekent namelijk niet dat mensen het niet doen. Integendeel, zou ik bijna zeggen.

joepie

Berichtdoor joepie » 01 mei 2005 20:13

Aragorn schreef:Oke, de argumenten tegen zijn duidelijk, maar het is nu juist de vraag of het niet beter zou zijn om te legaliseren omdat de uitwassen dan beter gecontroleerd zouden kunnen worden. Het feit dat het illegaal is betekent namelijk niet dat mensen het niet doen. Integendeel, zou ik bijna zeggen.

Daar geef ik dus al antwoordt op.
Tegen dus. Niet beter als je het vrij gaat geven.
Nu kan het nog bestrafd worden als mensen zich niet aan de grenzen houden, dan niet meer.
Het zou mooi zijn als we alles wat illigaal gebeurd maar goed gaan keuren omdat ze het toch wel doen.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 01 mei 2005 21:54

Persoonlijk heb ik nog nooit softdrugs geprobeerd, zal het ook nooit doen.

Hehe, stel bijv. dat ik het heerlijk zou vinden, wat krijg je dan?

Generaliserend: wat voor mensen gebruiken softdrugs? Hele normale jongeren, maar vaak ook een slag mensen waar ik niet tegen op kijk..

Al zal roken en alcohol misschien vaak slechter zijn, wat dan nog? Dat zijn min of meer geaccepteerde zaken in onze samenleving, dat kun je niet rigoreus terugtrekken.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 mei 2005 22:00

joepie schreef:
Aragorn schreef:Oke, de argumenten tegen zijn duidelijk, maar het is nu juist de vraag of het niet beter zou zijn om te legaliseren omdat de uitwassen dan beter gecontroleerd zouden kunnen worden. Het feit dat het illegaal is betekent namelijk niet dat mensen het niet doen. Integendeel, zou ik bijna zeggen.

Daar geef ik dus al antwoordt op.
Tegen dus. Niet beter als je het vrij gaat geven.
Nu kan het nog bestrafd worden als mensen zich niet aan de grenzen houden, dan niet meer.
Het zou mooi zijn als we alles wat illigaal gebeurd maar goed gaan keuren omdat ze het toch wel doen.

Maar we legaliseren moord ook niet. :P

Cybercurse schreef:Hehe, stel bijv. dat ik het heerlijk zou vinden, wat krijg je dan?

Eh, dat je het misschien nog een keer doet? :)

Generaliserend: wat voor mensen gebruiken softdrugs? Hele normale jongeren, maar vaak ook een slag mensen waar ik niet tegen op kijk..

Hetzelfde geldt voor alcohol, tabak, fietsen en winkelen bij de Aldi.

joepie

Berichtdoor joepie » 02 mei 2005 07:15

Aragorn schreef:Maar we legaliseren moord ook niet. :P

Nee, gelukkig niet. Al moet ik zeggen dat ik de straf op moord soms belachelijk laag vind. Maar dat is een andere discussie.
Maar ik heb dus nog steeds geen steekhoudende argumenten gehoord om het wel te legaliseren.

Daarbij vind ik ook dat ze roken zouden moeten verbieden.
Lijkt me een strak plan ;-)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2005 14:05

joepie schreef:Vanwege de gevaren die er wel degelijk aanzitten, en wij ons niet moedwillig in gevaar moeten begeven. Ik heb er een aantal neergezet vanaf een website op de vorige pagina.
Ook vanwege de geestverruimende aspecten, waardoor je niet meer helder kunt denken, en je dus gemakkelijk dingen gaat doen die je anders vanuit je Christen zijn, zeker niet zou doen.
De grenzen vervagen zal ik maar zeggen.
Als Christen moet je zorgen dat je allert blijft.

Klopt. De vraag is inderdaad of verbieden van softdrugs dan zin heeft... Het probleem zit hem inderdaad denk ik niet bij de overheid... maar bij de mensen zelf... die gebruiken het.

Wat die geestverruimende aspecten betreft, na een beetje blowen kun je echt wel helder denken hoor, soms zelfs helderder dan normaal :)

De vraag is waar de verantwoordelijkheden liggen. Je kan verantwoordelijk omgaan met softdrugs en alcohol.... je kan niet zomaar alles verbieden omdat je er ook verkeerd mee om kan gaan. Je verbiedt toch ook niet autorijden omdat sommige mensen dronken achter het stuur zitten of joyriden?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

joepie

Berichtdoor joepie » 02 mei 2005 14:10

Marnix schreef:Klopt. De vraag is inderdaad of verbieden van softdrugs dan zin heeft... Het probleem zit hem inderdaad denk ik niet bij de overheid... maar bij de mensen zelf... die gebruiken het.

Wat die geestverruimende aspecten betreft, na een beetje blowen kun je echt wel helder denken hoor, soms zelfs helderder dan normaal :)

De vraag is waar de verantwoordelijkheden liggen. Je kan verantwoordelijk omgaan met softdrugs en alcohol.... je kan niet zomaar alles verbieden omdat je er ook verkeerd mee om kan gaan. Je verbiedt toch ook niet autorijden omdat sommige mensen dronken achter het stuur zitten of joyriden?

De enige manier om verantwoordelijk om te gaan met softdrugs is: niet gebruiken.
En als mensen zich misdragen in het verkeer zijn daar de regels voor, en kunnen ze inderdaad van de weg afgehaald worden. En kan het zo zijn dat hun rijbewijs wordt afgenomen.
Het dus zogenaamd helderder denken is gewoon : geestverruimend.
Het is alleen nog maar de vraag of je op dat moment ook nog denk aan de Geest van God die in je woont. Of dat die Geest gewoon de mond gesnoerd wordt.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 mei 2005 14:15

Regelmatig gebruik van e-mail en sms is schadelijker voor de intelligentie dan dat van cannabis. Dat zeggen Britse psychologen, die in opdracht van een technologiebedrijf Hewlett Packard onderzoek hebben gedaan bij 1100 vrijwilligers.

Volgens het onderzoek, waarover de Britse kranten The Times en The Guardian vrijdag berichtten, leidt veelvuldig gebruik van elektronische tekstberichten tot slaperigheid, apathie en concentratieproblemen. E-mailen bleek bovendien een bijzonder verslavende bezigheid te zijn.

Het IQ van de deelnemers liet een tijdelijke daling met maar liefst tienpunten zien. Bij cannabisgebruikers is dat gemiddeld 'slechts' vier punten, aldus de verontruste wetenschappers. Zij noemen het verschijnsel, dat vooral werkende mannen lijkt te treffen "infomanie".
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2005 14:56

joepie schreef:
Marnix schreef:Klopt. De vraag is inderdaad of verbieden van softdrugs dan zin heeft... Het probleem zit hem inderdaad denk ik niet bij de overheid... maar bij de mensen zelf... die gebruiken het.

De enige manier om verantwoordelijk om te gaan met softdrugs is: niet gebruiken.
En als mensen zich misdragen in het verkeer zijn daar de regels voor, en kunnen ze inderdaad van de weg afgehaald worden. En kan het zo zijn dat hun rijbewijs wordt afgenomen.
Het dus zogenaamd helderder denken is gewoon : geestverruimend.
Het is alleen nog maar de vraag of je op dat moment ook nog denk aan de Geest van God die in je woont. Of dat die Geest gewoon de mond gesnoerd wordt.

Geestverruimend... ik noem het liever geestverscherpend.

En ik heb vroeger toen ik nog wel eens blowde na een joint vaak religieuze gedichten geschreven.... Dus snoert dat de Geest zeker niet de mond.

Het is absoluut niet waar dat je als je hebt geblowed je opeens in je denken en doen en enorme heiden wordt of zo hoor :D

Ik ben het dan ook absoluut niet met je eens dat je niet verantwoordelijkmet softdrugs om kan gaan, behalve dan door het helemaal niet te gebruiken, de argumenten die je daarbij geeft kloppen niet zoals ik hier boven aan heb gegeven.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 mei 2005 16:14

joepie schreef:Daarbij vind ik ook dat ze roken zouden moeten verbieden.
Lijkt me een strak plan ;-)

Dan ga ik emigeren! :o Ik ben zelf niet eens roker, maar dat zou voor mij het moment zijn waarop de overheid werkelijk een stap te ver gaat.

joepie schreef:De enige manier om verantwoordelijk om te gaan met softdrugs is: niet gebruiken.

Of: af en toe gebruiken.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2005 16:36

Net als met alcohol.

Je kan ook redenen aanvoeren waarom alcohol slecht zou zijn, zelfs als je matig drinkt.... er sterven glas alcohol weer zoveel hersencellen af.

Terug naar “Archief”