legalisering softdrugs

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hendrik
Mineur
Mineur

legalisering softdrugs

Berichtdoor Hendrik » 27 apr 2005 10:56

Ik hoorde dat minister pechtold,alle softdrugs wil legaliseren. Ik luister graag naar de randen van de nacht en gisteren werd dus de vraag voor gelegd of je je kinderen wel of niet toe staat om te blowen. Ik vind dat die tweede meneer een zeer aangrijpend verhaal vertelde.Maar ik kon ook merken dat ie een waar geloof had. Die vergelijkenis met de verloren zoon,in zijn geval een dochter vond ik erg mooi. Hij staat met zn armen open maar eerst moet zn dochter in zien dat ze fout bezig is.
Mijn mening is dat we nu een nogal kromme politiek hebben. Ze praten over waarden en normen en dat die zo vervagen. Wat wil je met al die geestveruimende middelen???? En het dan ook nog legaliseren???????
Amehoela! Nee daar kan ik als christen niet inkomen.Als ik later kinderen heb dan wijs ik ze ten zeerste op de gevaren van het spul.

Maar goed even een stelling: Het legaliseren van softdrugs vernietigt de nederlandse samenleving!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 apr 2005 10:58

Hum blowen an sich is niet zo heel erg hoor.. het is niet supergoed voor je, maar de lucht die je hier ademt is toch ook niet zo gezond :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Hendrik
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hendrik » 27 apr 2005 11:13

Ja maar dan is blowen toch wel 100 keer slechter.Het brengt vwrwarring,en opschudding. Je voelt je even heel wat,maar dan sta je mett beide benen op de grond en dan wil het niet meer. EN wat betreft sdiel ucht je hebt gelijk maar ik ga er geen gekke dingen van doen.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 27 apr 2005 11:48

Hendrik schreef:Ja maar dan is blowen toch wel 100 keer slechter.Het brengt vwrwarring,en opschudding. Je voelt je even heel wat,maar dan sta je mett beide benen op de grond en dan wil het niet meer. EN wat betreft sdiel ucht je hebt gelijk maar ik ga er geen gekke dingen van doen.

Heb je weleens geblowd?

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 27 apr 2005 12:25

Blowen schijnt beter te zijn dan mailen & sms-en want dan daalt je IQ tijdelijk met 10 punten ofzoiets.. Heel vaag verhaal iig! Ik heb nog nooit geblowd maar het ruikt vies =;
Afbeelding

Hendrik
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hendrik » 27 apr 2005 13:10

Heb je weleens geblowd?[/quote]

Nee ,en ik ben t ook niet van plan,en ik weet dit door de voorlichting die er is. So easy!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 apr 2005 13:16

Hendrik schreef:Ja maar dan is blowen toch wel 100 keer slechter.Het brengt vwrwarring,en opschudding. Je voelt je even heel wat,maar dan sta je mett beide benen op de grond en dan wil het niet meer. EN wat betreft sdiel ucht je hebt gelijk maar ik ga er geen gekke dingen van doen.
Volgens mij ben je knetterstoned als je zo typt..

Ik heb wel eens geblowd, natuurlijk sta je na de tijd weer met je beide benen weer op de grond, dat is met elke kick of trip zo. In de pinkstergemeenten ligt de voorganger op de grond naar een preek, zo intensief heeft hij de Geest ervaren. Na een vrijpartij ben je allebij intens moe, maar maakt het dat verkeerd?

Ja je bent weer nuchter na de tijd, maar is niets mooiers dan een trip, een kick of wat dan ook, waar dan ook van. Van een concert, van een marathon, een preek of een joint.

Hendrik
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hendrik » 27 apr 2005 13:30

en Raido je bent dus gestopt. Je besefte dus dat blowen heel slecht voor je was. En met een kick hebben is niks mis, maar op ten duur krijg je allerlei lichamelijke klachten zoals longkanker,verminderde vruchtbaarheid en nog een hele lijst. En wat die voorganger meemaakt dat is goed,maar blowen is slecht.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 apr 2005 13:47

Nee ik blow niet meer :) dat wil niet zeggen dat ik 'gestopt' ben

Overkill

Berichtdoor Overkill » 27 apr 2005 14:05

Hmm, altijd opvallend om te zien hoe de een blowen zwaar onderschat en, zoals Hendrik hier, het zwaar overschat.
In m'n omgeving hier zie en ken ik zat mensen die blowen, ik doe het zelf ook wel eens (laatste keer is al 6 maanden geleden ofzo), maar echte verslaafden, dat zijn er maar enkelen hierzo. Veel weekendblowers, dat wel.
En, het is ook gewoon zo, als je jong bent wil je dingen proberen, ook 'gevaarlijke' dingen.
Iedereen kent de gevaren van alcohol, roken en drugs, en nog altijd beginnen er mensen aan.
Mijn ouders hebben me ook wel degelijk gewaarschuwd tegen alcohol, sigaretten, en drugs. Ik heb (onder lichte druk) zat De Hoop krantjes gelezen, maar drink zeer geregeld een biertje en gebruik ook wel eens wat softdrugs. Dat softdrugs de eerste keer om het gewoon te proberen, ik moest natuurlijk weten wat het is. Het beviel best, alleen heb ik het gebruik er van zeer beperkt gehouden.
Roken heb ik gelukkig nooit gedaan, al rookte mijn hele vriendengroep wel.

Tip van de dag: maak eens een keer championensoep met paddo's voor jezelf klaar, je zult het geweldig vinden.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 apr 2005 14:09

Percies, vrienden die daarna aankomen zetten met coke of ander shit zijn geen echte vrienden in mijn ogen. Ik was niet verslaafd, ik ben niet echt gestopt, maar blow gewoon niet (en nooit) meer, ik heb er geen behoefte aan.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 27 apr 2005 14:18

Ik heb een vriend verloren aan de dood door zelfdoding. Hij was depressief en gebruikte regelmatig wat sommigen softdrugs noemen. Daar ben je dan mooi klaar mee. En dan durven mensen nog te beweren dat het onschuldig is?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 apr 2005 14:46

Nee ik beweer alleen dat je er zelf bij bent als je softdrugs gebruikt. De softdrugs is niet de oorzaak van zijn depressie of zelfdoding geweest, maar het is voor hem een vlucht geweest, een vlucht in de kick die drugs heet.

Ja daarom heb ik ook wel eens wat gebruikt, en er is zeker gevaar bij softdrugs! en legalisering is ook ronduit belachelijk, maar softdrugs heeft toch hele andere uitwerkingen dan de harddrugs..

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 27 apr 2005 14:47

Raido schreef:Nee ik beweer alleen dat je er zelf bij bent als je softdrugs gebruikt. De softdrugs is niet de oorzaak van zijn depressie of zelfdoding geweest, maar het is voor hem een vlucht geweest, een vlucht in de kick die drugs heet.

Ja daarom heb ik ook wel eens wat gebruikt, en er is zeker gevaar bij softdrugs! en legalisering is ook ronduit belachelijk, maar softdrugs heeft toch hele andere uitwerkingen dan de harddrugs..

Even simpel gezegd: drugs = drugs = gevaarlijk.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 apr 2005 14:51

je hebt drugs, en je hebt drugs..

alchohol vrij bier = bier = is drank = drank is gevaarlijk..

Terug naar “Archief”