Gospel ja of nee?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 27 apr 2005 11:36

kdenk wel dat er inderdaad meer aandacht wordt besteedt aan het shapen van een lied/song/product in de seculiere muziek, muziek maken is een vak en dus is je aandacht afhankelijk van je prestatie en presentatie.

Zijn er musici onder ons behalve organisten
Laatst gewijzigd door aardmannetje op 27 apr 2005 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 apr 2005 11:44

Ja, ik. HJ ook (om maar voor hem te antwoorden)... In de zomer begint onze band. Ik speel basgitaar, tuba en een beetje trompet en hopelijk binnenkort gitaar en piano (een beetje). En ik hoop te gaan zingen.

HJ speelt gitaar (ac. en elek.) en piano en uiteraard zal ook hij zijn zwaar geweldige gekreun ten gehore brengen

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 27 apr 2005 11:47

wat is jullie stijl :P :P

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 27 apr 2005 11:59

Yep, ik speel viool... akoestisch en elektrisch :wink:

Heb ook in een gospelband gespeeld, maar mee gestopt door tijdnood. t Is gewoon leuk om beetje in een bandje te zooien. En de mensen die op de jeugdkerkavonden kwamen waren er tevreden mee, dus waarom dan ook niet... :roll:
Je hebt allemaal een opleiding of baan en heb je dus ook geen tijd om hele dagen te oefenen, daarom zal de kwaliteit wel niet al te best zijn, maar als je je boodschap over kan brengen en dat de mensen dus niet met hun oren dicht gaan zitten...

Volgens mij is het aantal bandjes en gospelbandjes gelijk. Het is algemeen bekend dat heel veel Amerikaanse jongeren een bandje hebben in hun garage... of ik heb gewoon te veel films gekeken :mrgreen:

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 27 apr 2005 12:05

kurtyo schreef:Ja, ik. HJ ook (om maar voor hem te antwoorden)... In de zomer begint onze band. Ik speel basgitaar, tuba en een beetje trompet en hopelijk binnenkort gitaar en piano (een beetje). En ik hoop te gaan zingen.

HJ speelt gitaar (ac. en elek.) en piano en uiteraard zal ook hij zijn zwaar geweldige gekreun ten gehore brengen

Ah ja, en ik word fulltime groupie!
En volgens HJ schrijf ik dan over 10 jaar een boek.. daarover, ofzo.
Het kan nooit slechter zijn dan de SPW.

En om ontopic te blijven.. ik ben geloof ik niet zo'n gospelmens..
Helemaal niet eigenlijk.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 apr 2005 12:19

Ja, en dat boek heet: mijn tijd met .... :P en zo... :) Gaaf. Ik zie jou donderdag he? :)

Enneuh: S-je zei iets heel treffends.

Je hebt allemaal een opleiding of baan en heb je dus ook geen tijd om hele dagen te oefenen, daarom zal de kwaliteit wel niet al te best zijn, maar als je je boodschap over kan brengen en dat de mensen dus niet met hun oren dicht gaan zitten...

En daarom luister ik zo weinig naar gospel. De boodschap is belangrijker dan de kwaliteit van de muziek. En ik vind dat die twee dingen minimaal gelijk moeten staan, en misschien vind ik de muziek zelfs nog wel belangrijker...

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 27 apr 2005 12:29

kurtyo schreef:Enneuh: S-je zei iets heel treffends.

En daarom luister ik zo weinig naar gospel. De boodschap is belangrijker dan de kwaliteit van de muziek. En ik vind dat die twee dingen minimaal gelijk moeten staan, en misschien vind ik de muziek zelfs nog wel belangrijker...

Klopt... dit was ook puur en alleen voor muzikale begeleiding van jeugdkerkavonden en daar worden niet hele hoge eisen aan gesteld. Die opnamen luister ik ook niet voor m'n plezier :mrgreen:

Het zou wel cool zijn om een goede band op te zetten, maar ik ken geen mensen die én goed muziek spelen én een bandje op willen zetten... :(
k Speel nu in een symfonisch ensemble en das ook wel leuk :roll: :)

Kan ik niet een keer gast zijn bij jullie band? :-({|= ::))

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 27 apr 2005 12:30

ben het wel met je eens, muziek is de drager van de boodschap, muziek doet zoveel met een mens, die verantwoordelijkheid is hoog, zeker als je weet wie/wat je ermee kunt bereiken.

muziek lokt, raakt, vult, geneest...vul maar in

je zou er eigenlijk een opleiding voor moeten volgen om het te kunnen begrijpen anders ben je net als iemand die in een kwartiertje een heel muzeum heeft gezien.

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 27 apr 2005 12:38

aardmannetje schreef:ben het wel met je eens, muziek is de drager van de boodschap, muziek doet zoveel met een mens, die verantwoordelijkheid is hoog, zeker als je weet wie/wat je ermee kunt bereiken.

muziek lokt, raakt, vult, geneest...vul maar in

je zou er eigenlijk een opleiding voor moeten volgen om het te kunnen begrijpen anders ben je net als iemand die in een kwartiertje een heel muzeum heeft gezien.

Klopt... het is heel bijzonder dat muziek zo'n inpact heeft op mensen! Wij zijn nu op orkest een stuk aant spelen: Ases Tod (de dood van Ase) daar ga je echt bijna bij zitten janken als je aan het verhaal denkt...

Opleiding heeft geen zin... en het is juist puur praktijk... :P De één voelt de muziek niet en de ander wel. Kwestie van gevoel. In het begin legde ik ook niet echt gevoel in m'n muziek, maar nu wel...

Zo kun je met (gospel)muziek ook een sfeertje creeren dat mensen iets denken te voelen dat er niet is... of wel...

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 27 apr 2005 12:45

mooi geschreven :)

en dan nog
Zo kun je met (gospel)muziek ook een sfeertje creeren dat mensen iets denken te voelen dat er niet is... of wel...

is dat het bedreigende karakter van gospel, dat het de boodschap teveel met het gevoel in contact brengt....is het maar goed dat gospel niet van zulke goede kwaliteit is :?: :?: :-k

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 apr 2005 13:50

Kurt je mag mijn naam niet ijdel gebruiken, ook ik heet HJ en vind het heel erg om met mijn altertje Aragorn over een kam te worden geschoren..

Ik speel (nog) niets, maar zit te dubben of ik gitaar (ak) ga spelen of samen met een paar klasgenoten een Hardstyle-act ga starten (want zuke herrie moeten wij ook echt kunnen maken).
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 apr 2005 14:35

JialiKelly schreef:
kurtyo schreef:Ja, ik. HJ ook (om maar voor hem te antwoorden)... In de zomer begint onze band. Ik speel basgitaar, tuba en een beetje trompet en hopelijk binnenkort gitaar en piano (een beetje). En ik hoop te gaan zingen.

Ah ja, en ik word fulltime groupie!
En volgens HJ schrijf ik dan over 10 jaar een boek.. daarover, ofzo.
Het kan nooit slechter zijn dan de SPW.

En om ontopic te blijven.. ik ben geloof ik niet zo'n gospelmens..
Helemaal niet eigenlijk.

Hehe, toch niet? :mrgreen:

En idd, een ware groupie is overigens per definitie fulltime en het is zeker beter dan SPW. :P

aardmannetje schreef:is dat het bedreigende karakter van gospel, dat het de boodschap teveel met het gevoel in contact brengt....is het maar goed dat gospel niet van zulke goede kwaliteit is

Nah, dat lijkt me niet. Als iets contact maakt met je gevoel, dan is dat er ook. Muziek spreekt pas aan als er ergens een link is met je ziel..

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 apr 2005 15:13

Eens met DE HJ (Aragorn :mrgreen: ) enneuh: S-je mag van mij gasten hoor, ghehe, mooie vrouwen zijn altijd welkom (nu weet ik niets van je maar goed... het klinkt leuk...)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 apr 2005 15:26

/kick kurt :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 apr 2005 15:36

Ga door, m'n waarde. Trek je zweepje tevoorschijn.

Terug naar “Archief”