[TV] 23-3-, Ned 3., 20:50 ''De duivel is slim''

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 25 mar 2005 09:14

Wat ik jammer vond is dat men een van de zwaarste christelijke gemeentes laat zien. Ik ben blij dat ik niet zo hoef te leven, maar dat ik mag rekenen op de genade van de Heer. Men laat het liefst extremen zien op tv uiteraard, maar of dit nu reclame is voor het christendom?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 25 mar 2005 21:47

is zwaar bij defenitie fout, rene Z?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

P1985
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor P1985 » 25 mar 2005 22:45

Equilibrist schreef:Zoals Zareb zegt, zo denk ik er ook over.

Wat ik trouwens heel mooi vond was één van de schippers die in het gesprekje over ''uitverkoren'' voorkwam, zo zeker was van zijn geloof. Dat is echt een getuigenis! :D

EQ.

Ja ik vond het wel mooi dat hij benadrukte dat hij iedere dag opnieuw bekeerd moest worden en dat ook hij iedere dag nog met de zonde strijd, maar dat de je altijd naar de Heere Jezus toe mag vluchten.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 26 mar 2005 14:56

joepie schreef:Ja, zo kun je het ook zeggen. Maar blijft wel op tv komen toch?
En die hoor je niet je huis te hebben. Vinden zij.
Dan moet je er ook niet aan meewerken, als is het een documentaire.

Misschien uit evangelisatie en getuigend opzicht??

Hendrik
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hendrik » 27 apr 2005 10:47

In deze documentaire is naar mijns inziens een enkelvoudig beeld van Urk weergegeven. Alleen de zware kant is weergegeven,op Urk hebben we echter verschedene protestante kerken/gemeenten. En ik vind de titel van het programma ook nergens op slaan want ik heb weinig gehoord over verleidingen,meer over hoe die mensen hun geloof beleven.
Ik hoop dat jullie niet denken dat iedereen op urk zo is.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 apr 2005 10:51

Nee tuurlijk zijn alle urkers niet zo, maar ik vind het wel vreemd dat ze zich klemzuipen en dan met een zatte kop in de kerk zitten, beetje typisch.. maar dat komt niet alleen in Urk voor.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Hendrik
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hendrik » 27 apr 2005 11:10

ik drink niet dus ik zit ook niet met een zatten kop in de kerk.
Maar wat betreft je standpunt heb je gelijk dat is heel erg oneerbidig en daarom vind ik dat je je ook niet op plaatsen mag bevinden waar men zich klemzuipt.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 apr 2005 11:16

Daar ben ik het dan weer niet met je eens :) Maar toch is het een aardig goed beeld wat je krijgt van die docu over de kerken daar, je hebt er wel wat linkse kerken, maar de zware kerken zijn toch echt in de meerderheid..

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 27 apr 2005 13:01

nee hoor Raido, dat heb je mis.
De zwaardere kerken zijn hier niet in de meerderheid.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 27 apr 2005 13:03

Ik heb het stuk vorige week ook maar eens bekeken. Ik werd overladen met vragen erover! (zit je ook elke zondag zo in de kerk? blablabla.. spuugzat werd ik het).
Ik vond het een mooi stuk. Eens wat anders dan hoe Urk altijd word weergegeven. Maar toch gaf het wel weer een eenzijdigbeeld
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 27 apr 2005 13:06

mw schreef:nee hoor Raido, dat heb je mis.
De zwaardere kerken zijn hier niet in de meerderheid.

Inderdaad. De twee grootste kerken op Urk zijn de Gereformeerde Kerk (ik schat nu zo'n 4300 leden na de recente scheuring) en de Christelijk Gereformeerde Kerk (nu denk ik ongeveer even groot). Dat zijn niet de zwaarste kerken, al moet wel gezegd worden dat een groot deel van de Christelijk Gereformeerde Kerk op Urk (er zijn nu 3 gemeenten) wel tot de "Bewaar het Pand" richting gerekend kan worden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 27 apr 2005 13:09

elbert schreef: al moet wel gezegd worden dat een groot deel van de Christelijk Gereformeerde Kerk op Urk (er zijn nu 3 gemeenten) wel tot de "Bewaar het Pand" richting gerekend kan worden.

dat is een van de 3 gemeenten. Al reken ik die ook niet meer bij de zwaardere kerken.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 apr 2005 13:09

Volgens mij is de CGK een van de grootste kerken in Urk is is de CGK in Urk een van de meer behoudende varianten..

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 27 apr 2005 13:15

het zijn niet de 'lichte'gemeenten, zoals je die ook wel in de cgk tegenkomt. Maar het zijn geen gemeente, zoals de ger-gem.

Ik wil ze niet rekenen tot de zwaardere kerken van Urk.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 apr 2005 13:19

Het zijn wel de zwaardere kerken in Urk... en 'zo zwaar als de Ger.Gem vind ik een grappige opmerking' hoe heet die dominee ook al weer? Egas toch? is ook een zware/zwarte jongen..

Terug naar “Archief”