Zondestaat inleven

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 25 apr 2005 22:01

Mariekje88 schreef:
jas schreef:
frekje schreef:Hoezo mogen ze nu ineens niet meer orgelspelen daar?

Laat ze eerst maar eens les nemen en fatsoenlijk leren spelen.
Orgelspelen is geen toneel, en een orgel naar wind laten happen heeft niets met muziek maken te maken. Dat is historisch materiaal naar de knoppen helpen. Zonde.
frekje schreef: Nou lang niet alles is daar gebaseerd op mensverheerlijking hoor, daar geloof ik echt niet in...

ok, bijna alles dan.

Hahahah soms ben je echt zo grappig Jas, echt.. denk es na man... je zou willen dat je zo kon spelen wss ;)

Nee, liever niet. Ik speel nu beter dus dan zou het een stuk minder worden.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 25 apr 2005 22:06

Dat bedoel ik.. als jij zo zou kunnen spelen als de Martin's dan zou je jou muziek ook nog wel kunnen spelen, alleen dan nog wat meer (bijv. toccata en fuga in d-moll is ook absoluut niet springerig, dat kunnen de meeste mensen ook niet spelen..)

Maar wat ik me dan af vraag (serieus vraag k me dat af) Wat speel jij dan bijvoorbeeld?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 25 apr 2005 23:12

Mariekje88 schreef:Dat bedoel ik.. als jij zo zou kunnen spelen als de Martin's dan zou je jou muziek ook nog wel kunnen spelen, alleen dan nog wat meer (bijv. toccata en fuga in d-moll is ook absoluut niet springerig, dat kunnen de meeste mensen ook niet spelen..)

Maar wat ik me dan af vraag (serieus vraag k me dat af) Wat speel jij dan bijvoorbeeld?

Bijna alles van Bach. Maar het is zwaar offtopic nu. Anders moet je maar pb-en. En ik haat popularisering van orgelmuziek. Het is niet moeilijk een orgel te laten dansen, treuren of lachen of klateren als een waterval. Dat werken op de emoties van mensen altijd; Bah. Refopop.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 apr 2005 23:47

jas schreef:Nederland zingt! Afschuwelijk banale ordinaire mensverheerlijking en orgelverkrachting. Die gasten die daar zo op die orgelbanken zitten te springen zijn een stel perverselingen die in de middeleeuwen op zn minst de handen afgehakt zouden worden. Dat hoeft dan voor mij nog net niet, als ze maar met hun tengels van de orgels afblijven. Laat ze dat maar thuis doen, op hun eigen bank. Zal hun vrouw leuk vinden.

|:)| Wat heerlijk over the top toch weer! :D :mrgreen:

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 25 apr 2005 23:59

Aragorn schreef:
jas schreef:Nederland zingt! Afschuwelijk banale ordinaire mensverheerlijking en orgelverkrachting. Die gasten die daar zo op die orgelbanken zitten te springen zijn een stel perverselingen die in de middeleeuwen op zn minst de handen afgehakt zouden worden. Dat hoeft dan voor mij nog net niet, als ze maar met hun tengels van de orgels afblijven. Laat ze dat maar thuis doen, op hun eigen bank. Zal hun vrouw leuk vinden.

|:)| Wat heerlijk over the top toch weer! :D :mrgreen:

Ach ja, het is ook zo'n ergernis als je van orgel houdt. Alsof ze je vrouw verkrachten, nou ja, bijna dan.

Terug naar “Archief”