Gospel ja of nee?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hetsgaapje

Gospel ja of nee?

Berichtdoor hetsgaapje » 25 apr 2005 21:41

Ik ben zelf een groot fan van gospelmuziek, maar wat vinden jullie ervan? Zijn er ook nadelen aan?

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 25 apr 2005 21:45

ja, ik denk dat er soms zeker mindere dingen aanzitten (maar is hier niet al een topic over? ja k weet niet or, k kan t ook fout hebben ;))

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 apr 2005 21:47

Hoe kan muziek nadelen hebben? Hooguit is het niet om aan te horen, maar dan luister je er ook gewoon niet naar. :)

hetsgaapje

Berichtdoor hetsgaapje » 25 apr 2005 21:49

Muziek heeft voor mij een nadeel als de text egt niet kan.
Als Faithless zingt: God is a DJ, gaat dat mij tog te ver.

Beeeh

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 25 apr 2005 22:01

@ aragorn, daarom noem ik het ook mindere dingen
k luister dan ook een deel van de gospelmuziek niet, Heer U bent welkom.. hm nee laat maar die muziek.

Faithless denk k sowieso niet zo snel aan bij gospel maar owkeej ;)
(k blijf me wel altijd verbazen over die man als k m zie maar da's weer ander verhaal)

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 25 apr 2005 22:12

This is where I heal my hurts
It's in natural grace
Or watching young lives shape
It's in minor keys
Solutions and remedies
Enemies becoming friends
When bitterness ends

This is my Church
This is my Church
This is my Church
It's in the world I've become
Containded in the hum between voice and drum
It's in change
The poetic justice of cause and effect
Respect, Love, Compassion
This is my Church
For tonight God Is A DJ
For tonight God Is A DJ

This is my Church

Je zal je maar thuis voelen in een bepaalde wereld, als dj heb je het wel voor het 'zeggen' op een feestje. Kan een mooie vergelijking zijn vanuit het perspectief van faithless.

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 25 apr 2005 22:17

Ja, pink heeft ook nog zo'n nr toch? (refrein: If God is a DJ, If life is a dancefloor)
K denk niet dat Faithless het zo heeft bedoelt.. als het wel zo is wil ik het graag horen.. de meeste mensen zullen het ook niet zo zien.
(k vind het trouwens ook niet zo'n vergelijking, het leven is niet altijd zo'n 'feestje')

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 25 apr 2005 22:34

Mariekje88 schreef:Ja, pink heeft ook nog zo'n nr toch? (refrein: If God is a DJ, If life is a dancefloor)
K denk niet dat Faithless het zo heeft bedoelt.. als het wel zo is wil ik het graag horen.. de meeste mensen zullen het ook niet zo zien.
(k vind het trouwens ook niet zo'n vergelijking, het leven is niet altijd zo'n 'feestje')

Dat ligt niet aan god, van hem komt alle goeds...
Als je als verse bekeerling van de dansvloer deze vergelijking eruit haalt staat het wellicht dichter bij je.

en

If God is a DJ
If life is a dancefloor
Love is the rhythm
You are the music
If God is a DJ
If life is a dancefloor
You get what you're given
It's all how you use it
http://www.song-text.com/63061/

Met Pink benk ut nie eens, if God is a DJ then I am a dancer(not the music) Maar God is geen DJ dus is en blijft het beeldspraak, niks mis mee denkk.

Wat vind het sgaapje hiervan?

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 25 apr 2005 22:35

Ik ben zelf een groot fan van gospelmuziek, maar wat vinden jullie ervan? Zijn er ook nadelen aan?

Hm, echte nadelen zijn er niet. Natuurlijk komt gospelmuziek van de duivel, maar daar merk je weinig van omdat het meestal toch in het engels is.

Heer U bent welkom.. hm nee laat maar die muziek

O, dus God is bij jou niet welkom?

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 25 apr 2005 22:39

Klaassie toch, kgeloof er niets van dat je dat meent 'gospelmuziek van de duivel', niet stoken man.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 apr 2005 23:05

Ik ben het eens met aardmannetje voor wbt Faithless. Ik vind het best een aardige vergelijking, edoch oneindig vaak is dat zinnetje uit z'n context gerukt en misbruikt. Evenals "The Show Must Go On".

Maar dit is toch wel ietwat offtopic, aangezien Faithless geen gospel is. :)

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 25 apr 2005 23:31

Aragorn, (ietwat gezocht) maar heb je niet zelf de stap gemaakt van gospelmuziek naar muziek, enfin, hooguit is muziek niet om aan te horen.
En Mariekje88 noemt dat 'mindere dingen', ze luistert dan ook een deel van de gospelmuziek niet, Heer U bent welkom.. hm nee laat maar die muziek.
Over smaak valt niet te twisten, dus kun je naar eigen smaak texten schrijven om mee te evangelisaliseren.
Kmoet zeggen dat provocerende gospel wel gewaagd is voor ons reformden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 apr 2005 23:41

aardmannetje schreef:Aragorn, (ietwat gezocht) maar heb je niet zelf de stap gemaakt van gospelmuziek naar muziek, enfin, hooguit is muziek niet om aan te horen.

Ik bedoelde meer dat een slechte tekst niet perse een nadeel van muziek is, dat je (of ik iig) uberhaupt niet in termen van voor- en nadelen praat als het om muziek gaat.

En (voor jou) moreel verwerpelijke tekst kan wel een minpunt zijn natuurlijk, of een reden waarom je het niet luistert.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 25 apr 2005 23:52

Als aardmannetje Aragorn goed begrijpt selecteer je dus niet op de persoon die de muziek maakt maar hoe het klinkt, Vindt jij het rotherrie dan luister je het (of niet), en daarna pas wat het je te zeggen heeft?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 apr 2005 00:02

Nou, in eerste instantie ging het mij alleen om de woordkeus, het woord 'nadeel', dat ik mbt tot muziek nooit gebruik.

Verder begrijpt aardmannetje Aragorn best goed ja. Ik selecteer sowieso niet op de persoon achter de muziek, en ik kijk eerst naar hoe aangenaam het klinkt. Want als ik iets niet om aan te horen vind, ga ik niet nog een keer kijken of er toevallig een goede boodschap in zit om het dan alsnog te gaan luisteren. (Wat me redelijk logisch lijkt)

Terug naar “Archief”