M.A. schreef:Als ik een meisje ziet durf ik er eigenlijk niet op af te stappen om er een gesprek mee aan te knopen, want ik denk dan van wat moet ik zeggen hoe moet ik beginnen om een praatje te maken.
Ik vind het vreselijk moeilijk om zomaar op een meisje af te stappen, ik weet wel ik heb niets te verliezen maar tog ik durf het egt niet.
Kan iemand mij daar een paar tips over geven??
Niet op focussen, alst niet lukt, is het niet erg. Als je te nerveus wordt, accepteren dat je deze keer niet op een meisje afstapt.
Ontspannen. Ook niet de 'mogelijkheid voor een relatie' in je hoofd hebben, net doen of het geen meisje is ofzo.. als je dat helpt.
Oefen eerst met andere mensen, waar je geen spanning bij voelt.
Verzin van te voren onderwerpen waar je over zou kunnen praten.
Vaak komt een gesprek vanzelf, vooral als je het niet verwacht. Als je persé met iemand wil praten, word je daar gespannen van. Spreek 'toevallig' mensen aan. Bijv. als je bij de bar een drankje haalt, zeg bijv. van 'warm hier zeg, pff'.
Als je met een meisje/jongen praat, kijk iemand aan, stel vooral veel vragen, maar weer niet te veel zodat het een interview lijkt.
Lees een boek over bijv. gesprekstechnieken. Dan leer je hoe je een (goed) gesprek leidt.
Genoeg? Of meer tips?
Vooral: doe en ervaar... accepteer je 'mislukkingen'. Alle probeersels zijn oefeningen, het mág fout gaan! Je doet je best.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.
Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.