New Age heeft best zinnige dingen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 10 apr 2003 14:26

Vanwege hun liefde voor het nu. Waar uw schat is, daar zal ook uw hart zijn.

Kun je me dat wat toelichten, ik begrijp het niet echt.

mvg,

http://www.caenen.tk
Afbeelding

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 10 apr 2003 14:44

Inspector Morse schreef:
Vanwege hun liefde voor het nu. Waar uw schat is, daar zal ook uw hart zijn.

Kun je me dat wat toelichten, ik begrijp het niet echt.

mvg,

http://www.caenen.tk

Voor de onbekeerde zijn wereldse liefde voor het kapitalisme, voor de bekeerde is het een teken van de zegeningen van God.

Sorry... Loop ik weer te stoken. De ger.gemmers zelf wijden hun "rijkdom" aan het harde werken van hun en als zegen van God.

joris

Berichtdoor joris » 10 apr 2003 21:35

ja, dat hoorde ik op biddag toen ik in een gereformeerde bond dienst was! Grappig om te weten!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 10 apr 2003 21:51

De ger.gemmers zelf wijden hun "rijkdom" aan het harde werken van hun en als zegen van God

Waar bazeer je dat op? dat harde werken ben ik het niet mee eens...
Maar de zegen van God ben ik het wel mee eens denk maar eens aan job was hij niet gezegend met al zijn vee. Maar God kan het ook allemaal in 1 keer weg nemen.

Dat wij als ger. gemmers de rijkdom aan het harde werken wijten heb ik nog nooit horen vertellen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 11 apr 2003 08:01

In Genemuiden gaat men als men 16 is, in 80% van de gevallen in een vloerbedekking-fabriek werken. Als men dan 18 is en twee jaar keihard hebben gewerkt, kopen ze een BMW en dat kan, want ze wonen nog thuis dus kunnen ze al hun geld in die auto stoppen. De pa van mijn vriendin heeft een in vergelijking van tegenwoordig een LBO-opleiding gedaan. Na 20 jaar echt loeihard werken is ie bedrijfsleider geworden bij Mercedes. Bij mijn vriendin thuis wijten ze het wel gedeeltelijk aan hard werken.

Maar wat maakt het uit? Dit is toch geen belangrijk discussie onderwerp?

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 11 apr 2003 18:59

Rudolf Meuser schreef:New Age heeft best zinnige dingen, zoals de aandacht voor het milieu. Het Christendom en New Age kan misschien wel combineren

Mijn visie op New Age:
New Age stromingen maken het geloof tot een keuze-menu. Onder het mom dat elke religie wel iets van de waarheid heeft, wordt van elke religie een beetje genomen [3 - 5]. Het allergrootste nadeel van een keuze-menu is dat je alleen die dingen kiest die je aanstaan. Je maakt je eigen geloof, je eigen regels, je eigen religie. Feitelijk zoek je God in jezelf, jij wordt je eigen God, want jij bepaald welke Goddelijke wetten er gelden. Maar als jij je eigen God bent moet je ook jouw eigen strijd voeren; moet je het zelf doen, zonder hulp van een God. Met New Age of Esoterie kies jij niet meer onvoorwaardelijk voor God, en je verbind je leven niet meer onvoorwaardelijk met God. Je geeft je hart niet meer aan God! Je zoekt het in jezelf, zonder de onvoorwaardelijke liefde van God, die jouw gemaakt heeft. Dat gaat misschien goed als het meezit, maar wat doe je in moeilijke tijden? En waar haal je de liefde vandaan, om je medemens lief te hebben? Overal een beetje!? Het is eenzaam diep in je, zonder de God die jou liefheeft omdat die jou gemaakt heeft! De God die alle mensen gemaakt heeft en daarom alle mensen liefheeft.

zie, http://www.geocities.com/groenrondballetje/slang4.html

John

Terug naar “Archief”