Marnix schreef:Memmem schreef:gurl schreef:Maar goed altijd wordt gezegd dat vrouwen geen of minder kinderen willen omdat ze carriere willen maken en dan alsof dat iets slechts is...Maar is het slecht om carriere te willen maken? Is het slecht om iets te willen bereiken? Is het slecht om te zeggen ik neem maar twee kinderen zodat ik kan blijven werken en de kids ook nog genoeg aandacht kan geven ipv 8 die vervolgens nooit aandacht krijgen...
Teneerste neem je geen kinderen maar krijg je ze! Ten tweede maak je ook carriere als je kinderen hebt alleen wordt deze niet betaald

Als thuisblijvende moeder leer je ook telkens nog en moet je telkens meer en andere dingen weten.
Ten derde kan een moeder die 8 kinderen heeft ze heus wel de aandacht geven, misschien wel beter dan een moeder met 2 kinderen.
Wat een cliche.... Kinderen krijg je.... En als je veilige seks hebt krijg je ze niet. Natuurlijk krijg je kinderen van God, maar ieder echtpaar heeft hierin wel eigen keuzeverantwoordelijkheden. Het "kinderen krijg je, die neem je niet" klinkt als: Je kan er niks aan doen, je krijgt ze of je krijgt ze niet

En kan een moeder acht kinderen net zo goed aandacht geven als 2 kinderen? Op een gegeven moment wil de een sporten, de ander wil naar muziekles etc. Tja, dan ben je dag in dag uit ze aan het wegbrengen naar een sportvereniging, muziekles, zwemles, feestjes etc. En zoals Gurl ook aangeeft, 8 kinderen onderhouden kost ook een hoop geld.... Hoeveel tijd kan je er als man dan insteken? Overdag moet er hard gewerkt worden.... Dan moet moeders het dus alleen doen.... voor 10 mensen koken, wassen etc. De man kan dan niet even bijspringen... 's avonds is daar natuurlijk wel ruimte voor... maar dat mensen dan afgepeigerd raken kan ik me goed vorostellen.... 40 uur werken... en 's avonds kinderen wegbrengen en aandacht aan ze besteden... blijft er weinig tijd over voor eigen ontspanning

Maar ja, dat is een bewuste keuze... dat weet je als je zoveel kinderen wil

Het is nog maar de vraag of je ze niet krijgt als je "veilige" seks hebt.
Want het is nog steeds God die ze laat groeien en niet wij.
We kunnen nog zo onze best doen om ze te krijgen of om ze niet te krijgen, maar het is God die ze geeft.
Je zal ze de kost moeten geven marnix, die kinderen die gewoon geboren werden terwijl de ouders dachten veilig seks te hebben.
Ik denk inderdaad dat je beter een gezin kunt hebben met 8 dan met 2 kinderen waarvan de moeder er alles aan doet om ook carriere te maken.
Die dus minder thuis is, en dus al haar enerigie moet verdelen tussen: Man, kinderen (ook brengen en halen naar van alles), werk, oppas, huishouden, en kerk zal er wel bij inschieten. Ook op school kan er niet geholpen worden want ze moeten werken.
Terwijl een moeder met 8 kinderen al haar tijd en aandacht kan besteden aan de taak die ze van God heeft gekregen. En dat is haar gezin.
En het is nog maar de vraag of je ook moet toegeven aan al de bezigheden die kinderen buitenshuis willen hebben.
Maar dan nog is dat makkelijk te combineren met andere gezinnen.
Toen onze vier kinderen naar catbegonnen te gaan en naar de jeugdvereniging, en op de muziek zaten, bleven we ook heen en weer fietsen. Maar dan heb je als ouder ook weer even je kind alleen, en de mogelijkheid om eens lekker met elkaar te keuvelen.
En dan is er inderdaad geen tijd om tv te kijken, maar is dat erg?
Je besteed je tijd inderdaad gewoon aan je gezin, zoals het hoort.
Dat noem je investeren.
Nee, ik denk dat de 2 kinderen minder af zijn dan die 8 kinderen.
Ik denk dat daar meer tijd voor elkaar is dan jij denkt.