Tjah wat ik me eigenlijk afvroeg; doet deze vraag er toe? (misschien een beetje flauw hor

) Maar stel we weten het antwoord, of de Boedist naar de hemel of naar de hel gaat, wat kunnen we er dan mee? Stel we vinden als antwoord dat hij wel naar de hemel gaat. We zullen nooit tegen die Boedist kunnen zeggen: 'wees niet bang hoor, jij gaat niet naar de hel, want je houd je eigen wetten.' Want dat betekend dat ze al over het Christendom gehoord hebben, en dus de mogelijkheid hebben gehad om de goede Weg te verkrijgen.
Maar nu toch nog maar mijn antwoord op de vraag, wat ik er van denk: Ik denk dat dat niet mogelijk is. Zou God niet zo machtig zijn dat Hij ieder mens iets van zichzelf kan laten zien, en hun de mogelijkheid geeft voor Hem te kiezen?
En zoals Jezus in de Bijbel zegt: 'Niemand komt tot de Vader dan door Mij!'. Dat lijkt me ook wel duidelijk.
En God heeft de wereld geschapen, de mensheid is in zonde gevallen sinds de zondeval, God heeft voor álle mensen een reddingsplan bedacht, Zijn enige Zoon. Dat was een onwijze daad van liefde, en denk ik ook wel heel moeilijk, Zijn enige Zoon! Zou Hij dan mensen zomaar tot hem laten komen, zonder door die Zoon gered te worden? Verminderd Hij dan niet de waarde van Zijn Offer?
Tjah dit is niet egt onderbouwd met bijbelteksten, dit is mijn mening namelijk... Maar jah als Jezus zegt dat Hij de enige Weg is, is dat toch zo?