Vrienden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Muse
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Muse » 27 mar 2003 18:39

Ach, ga een paar keer met vrienden op vakantie, en je weet wie je echte vrienden zijn.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 27 mar 2003 18:54

ben ik het niet helemaal mee eens muse.

Met sommige vrienden moet je juist niet op vakantie gaan omdat je goede vrienden bent!!
Time flies when you have none!

Muse
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Muse » 27 mar 2003 19:53

Hmmm....nee, dat ben ik weer niet met je eens.
Heb het al zo vaak gezien op vakantie; mensen die nog niet zo lang bevriend gaan met elkaar weg, en tadaa....ze krijgen ruzie.
Ben nu al een paar keer met een hele goede vriend weg geweest, reizen waarbij je drie weken met elkaar zit 'opgescheept' en dat is alleen maar goed gegaan omdat je juist van die goede vrienden bent. Je kent elkaar al goed en accepteerd meer van de ander.
Waarom moet je dan niet met goede vrienden gaan?

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 27 mar 2003 21:20

Ik ben het dus niet met jouw eens.
Ik heb hele goede vrienden. Maar niet met allemaal kan ik op vakantie.
Ik ben mega actief, moet elke minuut bezig zijn van smorgens vroeg tot savonds laat. Sommigen van mijn vrienden kunnen dat niet. Die gaan voor hun rust op vakantie. We gingen bv een huttentocht lopen. We waren boven, hun waren echt moe en wilden uitrusten, ik wilde nog een top pakken, want na 15 minuten zitten was ik al weer bijgekomen.
Na het eten nog even zitten en hun gingen naar bed. Ik was nog niet moe enz.. smorgens vroeg was ik om 8 uur klaarwakker en wilde wat doen, hun wilden uitslapen..
We hebben toch mega gave vakantie gehad, maar ik ga niet meer met hen omdat we andere vakantie idealen hebben. (okay.. ik ben wel mega actief.. maar toch) Het zijn mega goede vrienden. Maar ik heb gewoon hoger tempo. Ik ga deze vakantie met mensen waarvan ik weet dat ze (bijna) net zo actief zijn als mij. Dat werkt gewoon beter.
En beiden zijn even goede vrienden!!!

En zeker ben je in de vakantie op elkaar aangewezen, daarom merkte ik dat het vrienden waren omdat ze me remden omdat ze vonden dat ik te veel wilden en daar eerlijk ik waren, maar ook voor mij soms mee gingen.. En we elkaar gewoon accepteerden!!

joris

Berichtdoor joris » 28 mar 2003 10:22

ik voel met je mee, sterretje!!!

zo houden mijn vrienden allemaal van vakantie aan zee en bakken aan strand. En ik kotst daar van. dan verveel ik me dood en ik verbrand me drie keer in de rondte. Geef mij maar bergen!1! nu de vrienden nog.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 28 mar 2003 10:54

Je hoeft niet mee te voelen, want het is niet erg. Je moet dan gewoon keuzes maken.

Afgelopen jaar ben ik een week lui geweest met vriendinnen op het strand. Gewoon de hele tijd gaan volleyballen met mensen daar. En de andere 3 weken waren Italie.. das dat niet actief genoeg verhaal.. Ze houden van bergen.. Maar minder intensief als mij. Gewoon actieve pa en ma gewend. Die in ongeveer de helft van de tijd het zelfde doen dan hun in 3 weken. :mrgreen:

Maar bergen zijn inderdaad veel beter dan de zee. De zee is voor even leuk. Maar bergen voor weken. Ga dan gewoon met een reis mee. [url]avantareizen.nl[/url] die hebben actieve vakanties en ook de bergen in.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Vriendschap tussen mannen of vrouwen onderling

Berichtdoor TheEdge » 07 apr 2003 09:04

Er zit ook een groot verschil tussen vrienden en vriendinnen, heb ik gemerkt....

Vrienden zijn mensen die je twee jaar niet ziet, maar bij wie je toch ineens onverwacht op de stoep kunt komen staan, en je gastvrij door hen ontvangen wordt, omdat ze blij zijn om je te zien.

Vriendinnen zijn mensen die boos worden omdat je ze niet voor je verjaardag hebt uitgenodigd, die je vergeten als je een paar jaar niks van je laat horen en bij wie je barstensveel moeite moet doen om ze weer voor je terug te winnen.

Het zal wel in het verschil mannen/vrouwen liggen. Ik heb me laten vertellen dat vrouwen gemakkelijker vriendschappen sluiten, maar ze van elkaar wel verwachten dat die vriendschappen sterk onderhouden worden. Bij mannen duurt 'vrienden worden' over het algemeen langer, maar dan zijn het wel vriendschappen die stand houden, ook als je elkaar jaren niet gezien hebt.

Vrienden II - Klein Orkest

Op een terrasje in de zon met z'n tweeen,
Net als vroeger, dat is lang geleden.
Vragen uit beleefdheid, stel je voor,
Waar we toen zijn opgehouden
Gaan we nu gewoon weer door.

Lekker lachen om dezelfde dingen,
Zoveel prachtige herinneringen.
Al die idealen we zijn ze nog niet kwijt.
We nemen er nog eentje,
Voor de dommenisse spijt.

Ref.
Een oase,
Zomaar ergens aan de gracht.
Nieuwe glazen
En de ober lacht.

Vriendschap, dachten wij,
Is altijd samenzijn.
Maar later bleek, dat je apart
Ook bij elkaar kon zijn.

Lachen achteraf, dat oeverloze praten,
Die ruzie toen we samen op de HAVO zaten:
Wat waren we verliefd op dezelfde meid,
Kwam die gozer uit de vijfde en toen waren we haar kwijt!

Weet je nog die keer: stonden we in Rome,
Zonder geld van een wereldlift te dromen.
's Nachts naast de tent een fles goedkope wijn,
We konden toen, net als nu, gewoon gelukkig zijn.

Ref.
Een oase,
Zonlicht spiegelt in de gracht.
Nieuwe glazen
En de ober lacht.

En soms als alles tegenzat, dan troostten we elkaar.
En nog als jij me nodig hebt, sta ik gisteren voor je klaar.

't Is voorlopig nog niet afgelopen,
De hele wereld ligt nog voor ons open.
Vrienden, wie weet tot het einde van de rit,
Omdat er nu net als toen nog steeds muziek in zit.

Vandaag de verplichtingen niet nagekomen,
Omdat het leuker was om samen weg te dromen.
We spreken niks af voor de volgende keer:
Vriendschap dat moet lopen, we zien elkaar wel weer.

Ref.
Een oase,
Doorgaan diep tot in de nacht.
Nieuwe glazen
En de ober lacht.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 apr 2003 09:10

Echte vrienden blijven!! Ik heb een hele goeie vriendin die ik niet zo heel vaak zie, omdat we het allebei super druk hebben met ons werk en vriend etc., maar als we bellen is het goed en als we elkaar zien is het ook goed, het is gewoon een vriendin die altijd blijft ook al zien we elkaar niet dagelijks!!!
Ook heb ik vrienden waar je wel leuk mee omgaat, maar waar tegen je toch alles vertelt.
Ik heb ook een aantal vrienden gehad waarvan ik nu niks meer hoor, die beschouw ik dan ook niet als dat ze ooit echte vrienden zijn geweest, maar aan de andere kant vond ik het in het begin wel jammer dat ik nooit meer wat van ze hoor, maar nu kan ik er mee leven en ben ik blij dat het zo gelopen is, maar dat zie je later pas!!!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 apr 2003 17:44

eerste reactie: Ow zou het daardoor komen dat m'n beste vrienden mannen zijn?

tweede reactie: Ik heb ook vriendinnen die ik maar heel weinig zie, maar als ik na een jaar ofzo weer eens wat samen ga doen, dan is het weer helemaal goed :)

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 07 apr 2003 18:51

connie schreef:vrienden zeggen altijd dat ze echte vrienden zijn
maarpuntje bij paaltje zijn ze het niet en dat vind ik heel erg

Ik kan je maar 1 tip geven. (Ik weet dat dit je niet helpt en dat dit je al vaak vertelt zal zijn maar: ) Zoek je vriendschap bij God. Hij zal je nooit teleurstellen.

Ik ben vroeger veel gepest. Ik ben 2 jaar depri geweest en geen van mijn "vrienden" gezien, dan behalve als ze wat van mij wilden. Ik geloofde niet meer in ware vriendschap en liefde. Als ik zo jouwn posts lees, lijkt het angstig op mijn reakties die ik een jaar geleden zou hebben gegeven.

Maar nu ben ik niet meer depri en door God bestuurt heb ik een vriendin. Mijn vriendin heeft me laten zien dat er nog ware vriendschap bestaat door mij onvoorwaardelijk lief te hebben met al mijn gebreken. Ik hou van haar. Ik weet nu ook weer dat ik van iemand kan houden.

In 1 jaar ben ik van doodsdepressief naar ultragelukkig gegaan en dat had ik een jaar geleden echt niet verwacht. Wanhoop niet. Er is Hoop!

Chloë

Berichtdoor Chloë » 07 apr 2003 19:38

Het zal wel in het verschil mannen/vrouwen liggen. Ik heb me laten vertellen dat vrouwen gemakkelijker vriendschappen sluiten, maar ze van elkaar wel verwachten dat die vriendschappen sterk onderhouden worden. Bij mannen duurt 'vrienden worden' over het algemeen langer, maar dan zijn het wel vriendschappen die stand houden, ook als je elkaar jaren niet gezien hebt.
Dit ligt helemaal aan het karakter van de vrouwen die je treft. ;)
Ik heb toevallig twee of drie supertrouwe vriendinnen die ik errug weinig zie. Ze wonen redelijk dichtbij, maar ze hebben het allemaal druk met school, vriendjes (als ik dat met die vriendjes soms zie heb ik echt zoiets van yeahh wat fijn dat ik daar nog geen last van heb :mrgreen: ), clubwerk en weet-ik-wat-allemaal; gewoon zoals elk mens het druk heeft. Tussendoor schrijven we wel eens brieven naar elkaar -ook niet al te veel eigenlijk; en als we dan weer eens meeten gaat het gewoon top. Oók als we elkaar al tijden niet gezien hebben.
Hoe komt het trouwens dat jongens vaak minder snel vriendschap met iemand sluiten? :?:

Kaw, heel mooi stukje heb je geschreven!! Prijs de Heere hiervoor!!

Groetjes Chloë

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 08 apr 2003 14:43

wow, ik heb net de gehele topic over vrienden gelezen. En ik ben het met heel veel van jullie eens. Vrienden heb je nodig en juist als je ze nodig hebt merk je bij wie je echt terecht kunt.
Ik heb een vriendin die met een half smsje aanvoelt wat ze moet doen en we hebben elkaar er al heel wat keer bovenop geholpen.
Lalage, jij zei dat je juist tijdens je studietijd echte vrienden maakt, dat merk ik niet echt. De vrienden van mijn studie zijn zo verschillend van mij, ook al heb je wel dezelfde interesses. Dat is wel super leuk, maar het blijft wel opppervlakkig.
verdre heb ik gemerkt dat hoe meer je aan iemand geeft hoe meer je ervoor terug krijgt. (dusse... vrienden kosten veel tijd en energie en aandacht!!)

tweetie

Nancie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nancie » 09 apr 2003 18:44

Er zit ook een groot verschil tussen vrienden en vriendinnen, heb ik gemerkt....

ja, dat merk ik zelf ook wel. Jongens zijn gewoon anders dan meisjes.

Trouwens wel een mooi gedicht dat erbij stond.
Maar er had ook vriendinnen in gevuld kunnen worden, ik zoiets
nl. met een vriendin meegemaakt.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 09 apr 2003 20:02

vrienden
je hebt vrienden en echte vrienden denk ik meestal.
vrienden kunnen uit elkaar groeien, door verhuizing of een meningsverschil. dan is dat verschil van mening kennelijk de moeite niet waard om het uit te praten. het zij zo.

bij echte vrienden maakt het niet uit of je elkaar een week of een jaar niet ziet. zie je elkaar weer, dan is het goed, net als voorheen.
met een echte vriend kun je ook een verschil van mening hebben, zodanig dat het er heftig aan toe kan gaan. dan kom je er uiteindelijk toch uit samen. je weet ook wel wat je aan een echte vriend heb. wat er ook gebeurt, je kan altijd steun verwachten of als je fout zit, kritiek.
en hem ook de waarheid vertellen, als hij fout is.
zo denk ik erover. in het kort dan. er valt meer te schrijven over echte vriendschap. persoonlijk heb ik het meegemaakt dat ik in een ernstige crisis verkeerde, bij mijn echte, beste vriend aanklopte en mijn verhaal daar kon doen. dat is normaal. maar mijn verdriet werd ook zijn verdriet.
oprecht. dan voel je pas wat een echte vriend is.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 09 apr 2003 20:44

een vriend is iemand die je om 3 uur in de nacht uit bed kunt bellen om je even van het station te halen, en je dan vreemd aankijkt als je hem/haar bedankt.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Terug naar “Archief”