Moderator: Moderafo's
butterfly schreef:Ik geloof dat God ook werkt in mensen, die nog nooit van Jezus hebben gehoord. Bijvoorbeeld een boeddhist, die in het Karma gelooft.
jas schreef:butterfly schreef:Ik geloof dat God ook werkt in mensen, die nog nooit van Jezus hebben gehoord. Bijvoorbeeld een boeddhist, die in het Karma gelooft.
Bedoel je dat God daar zaligmakend in werkt en dat die boedhist dan boedhist blijft?
essieee schreef:jas schreef:butterfly schreef:Ik geloof dat God ook werkt in mensen, die nog nooit van Jezus hebben gehoord. Bijvoorbeeld een boeddhist, die in het Karma gelooft.
Bedoel je dat God daar zaligmakend in werkt en dat die boedhist dan boedhist blijft?
Dat lijkt me niet, oftewel, ik zeg:nEE!
Bekeerd worden tot Boedha is weer een ander verhaal!
jas schreef:essieee schreef:jas schreef:butterfly schreef:Ik geloof dat God ook werkt in mensen, die nog nooit van Jezus hebben gehoord. Bijvoorbeeld een boeddhist, die in het Karma gelooft.
Dat lijkt me niet, oftewel, ik zeg:nEE!
Bekeerd worden tot Boedha is weer een ander verhaal!
Ik had van jou iig geen ander antwoord verwacht. Maar ik vroeg het eigenlijk aan butterlfy.
jas schreef:butterfly schreef:Ik geloof dat God ook werkt in mensen, die nog nooit van Jezus hebben gehoord. Bijvoorbeeld een boeddhist, die in het Karma gelooft.
Yael schreef:dus die wordt zalig buiten Jezus om?
butterfly schreef:Yael schreef:dus die wordt zalig buiten Jezus om?
ik zeg niet dat ze zalig worden, maar ik geloof niet dat ze naar de hel gaan nee. Wie zijn wij om daar over te oordelen?
Romeinen 2:14
Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature
naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet
PeterD schreef:Er zijn bij mijn weten maar 2 eindbestemmingen.
De Hemel en de hel.
Een ieder die zalig is geworden door Christus, gaat naar de Hemel. De rest naar de hel.
Dit is heel simpel gesteld hoe de Bijbel het ons leert. We kunnen de hemel toch niet verdienen met goede werken? Waarom een boeddhist dan wel?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten