Bioscoop...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 apr 2005 10:38

jas schreef:
Optimatus schreef:Ga je mee naar The Ring, Jas?

Nee dat trekt me helemaal niet. Ik heb deel 1 gezien, thuis op dvd. Maar dat verhaal boeit me niet zo. Ik heb die boeken hier staan, maar het pakt me niet.
Ah, vraag een leuk meisje mee joh. Essieee ofzo. :D

Hm, ik krijg de indruk dat Optimatus het over die Japanse thriller heeft en jas over Lord of the Rings, klopt dat? :)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 14 apr 2005 10:42

Aragorn schreef:
jas schreef:
Optimatus schreef:Ga je mee naar The Ring, Jas?

Nee dat trekt me helemaal niet. Ik heb deel 1 gezien, thuis op dvd. Maar dat verhaal boeit me niet zo. Ik heb die boeken hier staan, maar het pakt me niet.
Ah, vraag een leuk meisje mee joh. Essieee ofzo. :D

Hm, ik krijg de indruk dat Optimatus het over die Japanse thriller heeft en jas over Lord of the Rings, klopt dat? :)

wat mij betreft wel ja.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 apr 2005 11:52

En wat Optimatus betreft ook.

En ach Jas, moge de rijkdom van de geschriften van Tolkien toch ook aan u geopenbaard worden.... ;)

Essie ---> Kijk, de discussie levert dus weer een hoop op :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 apr 2005 23:55

Maar we gaan nog uit???

sorry offtopic......

Tsja.....ik heb er verder weinig meer over te zeggen....

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 apr 2005 21:20

Naar de bioscoop?
Zijn we helemaal gek geworden.

Stel je voor dat we zou genieten! Brrrr.. de gedachte alleen al.
Dat moeten we niet hebben natuurlijk!

Mapleleaf
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mapleleaf » 16 apr 2005 21:41

Psalm 1 schreef:1 Welgelukzalig is de man, die niet wandelt in de raad der goddelozen, noch staat op den weg der zondaren, noch zit in het gestoelte der spotters;
2 Maar zijn lust is in des HEEREN wet, en hij overdenkt Zijn wet dag en nacht.

Dat wens ik jullie en mij toe. Ik kan biosscoop bezoek niet verenigen met deze tekst en mijn geweten. Jullie wel?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 apr 2005 21:58

Yup. :)

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 16 apr 2005 22:02

Mapleleaf schreef:
Psalm 1 schreef:1 Welgelukzalig is de man, die niet wandelt in de raad der goddelozen, noch staat op den weg der zondaren, noch zit in het gestoelte der spotters;

Dat wens ik jullie en mij toe. Ik kan biosscoop bezoek niet verenigen met deze tekst en mijn geweten. Jullie wel?

Sterker nog ik kan naar de bios gaan, een leuke avond hebben en God er nog voor danken ook...maar ja ik zal dan ook wel een halve heiden zijn ofzo maar goed wel een die nog geniet van het leven :mrgreen:
stomp niet af, blijf slijpen

The Intolerant Truth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor The Intolerant Truth » 16 apr 2005 22:07

Den biscoop is het bolwerck van de satan.
Wij zyn op den aerde niet voor de plesieren maer voor den boetedoening.
Plesieren is het waereltse.
Den bybel predikt hel en verdoemenis voor den godeloozen!
Doch den rechrveardigen in geloove worden getoetst in geloove. Dat zei niet gebonden worde aan het verganckelycke des aerde.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 16 apr 2005 23:50

Mapleleaf schreef:

Ik begrijp jouw punt wel. Toch heb ik dan een afwijkende mening. Er zijn goede films, zoals er ook goede boeken zijn, goede muziek, goede kunst, etc. Het woord bioscoop heeft een negatieve bijklank maar is voor mij geen reden om niet naar een goede film te gaan kijken.
Nou ja, de laatste die ik zag was de Passion, want meestal vind ik het idd bagger en ga ik niet.
Verder vind ik de tekst die je aanhaalt wat uit zn verband gerukt. Bioscoopbezoek sluit immers de lust in of het overdenken van des Heeren wet niet uit. Het ligt niet aan de bioscoop, het ligt aan de film waar je naar kijkt.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Overkill

Berichtdoor Overkill » 17 apr 2005 10:15

The Intolerant Truth schreef:Den biscoop is het bolwerck van de satan.
Wij zyn op den aerde niet voor de plesieren maer voor den boetedoening.
Plesieren is het waereltse.
Den bybel predikt hel en verdoemenis voor den godeloozen!
Doch den rechrveardigen in geloove worden getoetst in geloove. Dat zei niet gebonden worde aan het verganckelycke des aerde.

Wow! Rechtstreeks vanuit het jaar 1768, zo in de moderne wereld geplaatst, 'The Intolerant Truth', hier met zijn verfrissende boodschap (incluis taalfouten)!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 apr 2005 12:06

Mapleleaf schreef:

Yep ik ook. Ik kan na een mooie film God 's avonds ook danken voor een fijne avond.

Zoals Jas ook zegt, je hebt goede kunst, muziek, films etcetera. Ik kan ook naar de bioscoop gaan en naar een film gaan waar ik God 's avonds niet voor kan danken. Dat doe ik liever niet. Maar jij doet alsof dat onderscheid tussen films die je als christen kan zien en films die je als christen niet kan zien niet bestaat. Het lijkt net alsof je stelt dat je als christen geen enkele film kan kijken... Dat begrijp ik niet. Komt een beetje te preventief over... er zijn best wel een hoop films die niet goed zijn... dus moet je maar helemaal geen films kijken, ook niet diegenen die wel goed zijn...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 apr 2005 12:20

Wat ik me ook afvraag: zou het zonde zijn mocht je onverhoopt een 'slechte' film te zien krijgen? Ik kan me voorstellen dat het niet goed is als je je voor je plezier aan allerhande ongerechtigheden gaat verlustigen, maar uiteindelijk hangt de vraag of het zonde is toch af van wat jij ermee doet. Denk ik.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 17 apr 2005 22:12

Aragorn schreef:Wat ik me ook afvraag: zou het zonde zijn mocht je onverhoopt een 'slechte' film te zien krijgen? Ik kan me voorstellen dat het niet goed is als je je voor je plezier aan allerhande ongerechtigheden gaat verlustigen, maar uiteindelijk hangt de vraag of het zonde is toch af van wat jij ermee doet. Denk ik.

Zonde= doelmissen.

Tsja en bij een slechte film zeg maar mis je idd het doel.
Als ik voor mezelf spreek, ik kijk bijv. naar een film waarin veel gescholden wordt, vloeken en sex....ja dan voel ik inderdaad dat het zonde is.
Ik probeer het meestal te toetsen bij mezelf met de vraag, stel dat God me uit de bioscoop zou halen en vragen, wat je nu doet, is dat ter ere van Mij???

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 apr 2005 22:14

En wat zou je dan tegen Hem zeggen als je een goede film aan het kijken zou zijn?

Terug naar “Archief”