Wandelen met Jezus.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gercoo

Berichtdoor Gercoo » 07 apr 2005 22:52

Wandelen met Jezus,

Mij wordt dan altijd vertelt dat dat betekent dat we achter Hem aan moeten lopen, wandelen in Zijn voetsporen, ziende op de Herder, en niet als een eigenwijs schaapje van de weg aflopen. Heel mooi allemaal en zeer zeker waar, maar hoe doe je het nu in de praktijk, ik vind dat vaak best moeilijk.

Jansen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jansen » 08 apr 2005 12:06

Gercoo schreef:Wandelen met Jezus,

Mij wordt dan altijd vertelt dat dat betekent dat we achter Hem aan moeten lopen, wandelen in Zijn voetsporen, ziende op de Herder, en niet als een eigenwijs schaapje van de weg aflopen. Heel mooi allemaal en zeer zeker waar, maar hoe doe je het nu in de praktijk, ik vind dat vaak best moeilijk.

Gercoo,

Het is in de praktijk ook erg moeilijk, ik vind het zelf ook lang niet altijd makkelijk. Ik denk dat het wandelen met Jezus gekenmerkt moet worden door een continue houding van: 'Heer wat wilt u dat ik doe?' en dat is vaak best lastig in deze moderne tijd waarin we allerlei zaken tegenkomen waarop vanuit de Bijbel geen pasklaar antwoord gegeven wordt. Toch is het mogelijk om met Jezus te wandelen, ik leer dat ok met vallen en opstaan. Ik denk dat we al een heel eind komen door een intensief gebedsleven te leiden, niet alleen bidden op de 'gezette tijden' maar 'de hele dag door', op school, op het werk, op de fiets, in de kerk, overal mogen we de zorgen en vreugden van ons hart bij de Heere brengen, overal mogen we de Heere in betrekken, geen ding is voor Hem te klein of te groot! En wat is dat geweldig, te mogen weten dat we een God hebben die er altijd voor ons is, en die zich laat vinden als wij Hem zoeken!
Gods verborgen omgang vinden
zielen, waar Zijn vrees in woont;
't heilgeheim wordt aan Zijn vrinden,
naar Zijn vreeverbond getoond.

little miss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor little miss » 08 apr 2005 18:22

wandelen met Jezus....'k vind het niet altijd makkelijk,soms gewoon moeilijk, maar wel gaaf! :)
voor mij is hierbij een intensief gebedsleven belangrijk, waarbij ik in mijn gebed de dingen aan God voor leg, en vraag:'Heere, wat wilt u dat ik doen zal?' en natuurlijk niet te vergeten daar bij het bijbellezen!

Als ik dan naar de afgelopen tijd kijk, heb ik een periode gehad, waarin ik het idee had dat God ver weg was. Maar ik was in die tijd dan ook druk met vanalles en nog wat, en bidden en bijbellezen deed ik heel vlug, met m'n aandacht er maar half bij. En daarom is bidden en bijbellezen en stille tijd houden ook zo belangrijk voor mij, om zo dicht bij God te kunnen leven, en Hem te volgen!

en tsja..wat betreft de kerk, ik kom uit een chr. geref. kerk....hoe ze er nou precies over denken, 'k weet eigenlijk niet goed. maar de nadruk ligt hier volgens mij niet echt heel erg op.

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 09 apr 2005 14:03

Ik denk dat er teveel leegte is op deze wereld om 'het wandelen met Jezus' uit te voeren. Er zijn vele naam-christenen, en er wordt teveel gediscussieerd over soms de meest onzinnige zaken (binnen kerkverbanden). En dan schieten zulk soort dingen er vaak bij in. Dat is heel erg jammer...
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 09 apr 2005 14:18

Wandelen met God in het labyrinth . . . klik "Do it" (engelstalig) . . .

scape

Nellie
Verkenner
Verkenner

Wandelen met Jezus

Berichtdoor Nellie » 15 apr 2005 19:50

Ik las net een mooi boekje: Wat zou Jezus doen? Dat gaat over een gemeente die besluiten om bij elke beslissing dat concreet te denken. Dat nam ik me ook heel concreet voor: maar wat moeilijk! Dan kom je vaak in de klem: want ik merkte dat er verschil zat tussen afvragen wat God ervan vond of concreet bedenken wat Jezus zou doen. Voorbeeld:
Ik was kwaad op een lerares. Ik was niet heel beleefd tegen haar daarna, savonds dacht ik daaraan, ik dacht echter: God vind dit niet God, maar ben ik er met alleen mijn zonden belijden? Nee, Jezus zou de vrouw hebben opgebeld, dat heb ik toen ik maar gedaan. Als ik die vraag stel en daarnaar handelt gaat het wandelen met Jezus vanzelf! Vergeet ik de vraag even...vergeet ik HEM even...dan loop ik alleen en dat is erg eenzaam

jandirk
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jandirk » 16 apr 2005 19:20

Voor mij is wandelen met Jezus luisteren naar Hem, en Hem volgen in Zijn Voetstappen. Ik ben erg vaak eigenwijs en ga ff mijn eigen weg, maar dan zie ik later vaak wel in dat ik toch maar weer beter naar Jezus had kunnen luisteren. Gelukkig vergeeft Hij altijd weer!

Terug naar “Archief”