Stemmen voor de kerkenraad

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 apr 2005 23:50

Melody schreef:Wij hebben ook verkiezingen. Drie maanden voor aanvang hangt de hele kerk vol posters 'Konijnenburg voor verlaging VVB' ed. In je postvak vind je flyertjes met 'Wierenga for ouderling' of 'Vote for Triemstra'. Op de grote dag zelf hanteren wij het Britse systeem. Alle kandidaten staan op een rijtje en de namen worden één voor één afgeroepen. De pro-stemmers roepen heel hard 'Hear, hear!', de tegenstemmers uiten zich met een 'Shame, shame!'. Voor en tijdens de dienst is er uiteraard heftig gechanteerd door middel van gestolen liedbundels - 'je krijgt hem terug als je op mij stemt' - en extra toegestopte pepermuntjes om zieltjes te winnen.

|:)| Doe mij ook zo'n kerk! :D

Napoleon schreef:haha, zoals mijn neef, die campagne wilde gaan voeren toen zijn vader kandidaat stond (campagne voor de andere kandidaat wel te verstaan :) )

Ha, hoe herkenbaar! Ik probeerde ook nog allerhande familieschandalen uit de kast te trekken toen mijn vader kandidaat stond; iemand met een dusdanig ontaarde zoon kan immers niet eens z'n eigen gezin roelen, laat staan de gemeente. :P Was ik bijna geslaagd.. bedankt er een waardoor het er alsnog van kwam (toen had ik natuurlijk geen tijd meer voor een tweede offensief)! :shock:

Terug naar “Archief”