Moderator: Moderafo's
trijntjejohanna schreef:johannes1 schreef:psycholoog schreef:
Als je een een erg vruchtbare vrouw bent die ieder jaar een kind krijgt, terwijl je dat psychisch en fysiek helemaal niet aankunt (of je man niet!), dan denk ik persoonlijk dat voorbehoedsmiddelen een serieuze overweging waard zijn. Maar dan wel in afhankelijkheid van God.
Ik vind dit een reden die ik naar God toe zou kunnen verantwoorden.
je hebt ook nog iets van onthouding in die tijd. als je weet dat je op dat moment vruchtbaar om een kind te verwekken, doe het dan gewoon niet.
soms is het moeilijk te bepalen wanneer je vruchtbaar bent.,. volgens een gynaecoloog zijn de meeste vrouwen vruchtbaar tussen de 10 en 20e dag.. maar het kan ook nog wat later zijn.. dus ja .. wanneer dan die onthouding?
trijntjejohanna schreef:joepie schreef:Als je drie dagen voor je eisprong en drie dagen na je eisprong geen gemeenschap hebt is dat voldoende om niet zwanger te raken.
.
ik voel mn eisprong wel.. maar nog niet 3 dagen vantevoren.. dus dan zou ik eigenlijk al te laat zijn misschien
gurl schreef:Aragorn schreef:johannes1 schreef:ik ga het toch zeggen, want zo ben ik, je leert elkaar kennen tijdens de verkeringstijd, niet op seksueel vlak, maar dat heeft er natuurlijk niks mee te maken.
Toch vraag ik me af -maar dat is een beetje een ander onderwerp- of het wel terecht is dat men in reformatorische of christelijke kringen zegt: het seksuele komt wel goed, daar hoef je elkaar niet te leren kennen, etc. Het is, voor de meeste mensen, namelijk wel een belangrijk punt, en op dat gebied kun je netzogoed van elkaar verschillen als op andere gebieden. Ik pleit hiermee niet voor seks voor het huwelijk, maar denk wel dat het belangrijker is dan vaak voorgesteld wordt.
IK denk dat als je elkaar zo goed kent dat je wilt trouwen, dan ben je dus al door een heleboel verschillen heen zeg maar dat je dan de eventuele verschillen over seks ook wel overkomt. Bovendien dat je geen seks hebt voor dat je gaat trouwen betekent niet dat je er niet over mag praten...
joepie schreef:Wat mij vooral tegenstaat in het ik gerichte geboortebeperkings verhaal, is dat er zo veel gekeken wordt naar wat IK wil, maar zo weinig naar wat is nu Gods wil.
Aragorn schreef:In het paradijs was er toch geen onthouding?
paprikameisje2 schreef:Veel mensen willen wel de lusten, maar niet de lasten....
Ik vind nog steeds, als je het ene wil, tja, dan heb je het andere ws ook...
Joepie schreef:Het is ook goed om als vrouw je lichaam te kennen.
Dat doe je door naar meer dingen te kijken dan alleen het voelen van de eisprong. En zijn dus meer kenmerken waaraan je kunt weten wanneer er een eisprong aan zit te komen.
Dat is wat : Met vreugde Vrouw zijn , ook leerd. En dat kun je ook lezen op de website die ik aangaf.Waar moet je op letten.
Want wie zegt dat jij na de geboorte van je kind tegen de pil kan?
Wie zegt dat je zowiezo tegen een voorbehoedsmiddel kan.
Dan is het gewoon goed om te weten wanneer er een eisprong is.
Want er kan maar zo een situatie ontstaan waardoor het voor jou de enige methode is om aan geboorteregeling te kunnen doen.
Aragorn schreef:gurl schreef:Aragorn schreef:johannes1 schreef:ik ga het toch zeggen, want zo ben ik, je leert elkaar kennen tijdens de verkeringstijd, niet op seksueel vlak, maar dat heeft er natuurlijk niks mee te maken.
Toch vraag ik me af -maar dat is een beetje een ander onderwerp- of het wel terecht is dat men in reformatorische of christelijke kringen zegt: het seksuele komt wel goed, daar hoef je elkaar niet te leren kennen, etc. Het is, voor de meeste mensen, namelijk wel een belangrijk punt, en op dat gebied kun je netzogoed van elkaar verschillen als op andere gebieden. Ik pleit hiermee niet voor seks voor het huwelijk, maar denk wel dat het belangrijker is dan vaak voorgesteld wordt.
IK denk dat als je elkaar zo goed kent dat je wilt trouwen, dan ben je dus al door een heleboel verschillen heen zeg maar dat je dan de eventuele verschillen over seks ook wel overkomt. Bovendien dat je geen seks hebt voor dat je gaat trouwen betekent niet dat je er niet over mag praten...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten