Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Dat heeft niet alleen met het OT te maken maar ook met het verschil in cultuur...
hijwel schreef:wie zonder zonde is werpt de eerste steen op haar!
of heeft Jezus hier geen voorbeeld mee gegeven?
Napoleon schreef:hijwel schreef:wie zonder zonde is werpt de eerste steen op haar!
of heeft Jezus hier geen voorbeeld mee gegeven?
voortaan je bijbelteksten goed citeren, hijwelDe betreffende Bijbeltekst is nl. ietwat anders.
Jezus bukte zich en schreef met zijn vinger op de grond. 7 Toen ze bleven aandringen, richtte hij zich op en zei: ‘Wie van jullie zonder zonde is, laat die als eerste een steen naar haar werpen.’ 8 Hij bukte zich weer en schreef op de grond
Marnix schreef:Ik vind van niet... Dat heeft niet alleen met het OT te maken maar ook met het verschil in cultuur... ik zou zeggen, sluit mensen levenslang op.... maar geef ze niet de doodstraf.... Daarmee krijgen ze meer tijd om Christus alsnog te leren kennen...
Carl schreef:Daarom is het ook zo'n wereld vol geweld, en blijken christenen ook geen werkelijk antwoord te hebben op dit menselijke probleem.
je broer
carl
jas schreef:Marnix schreef:Ik vind van niet... Dat heeft niet alleen met het OT te maken maar ook met het verschil in cultuur... ik zou zeggen, sluit mensen levenslang op.... maar geef ze niet de doodstraf.... Daarmee krijgen ze meer tijd om Christus alsnog te leren kennen...
Die gedachte komt voort uit de idee dat een mens zelf voor God kiest.
Maar geloof me, God heeft nog nooit één mens te laat bekeerd.
Daarom is het niet nodig mensen levenslang op te sluiten. Voor hele zware delicten (geweld) mag van mij de doodsstraf uitgevoerd worden. En ik denk dat dat zelfs Bijbels is.
gurl schreef:jas schreef:Marnix schreef:Ik vind van niet... Dat heeft niet alleen met het OT te maken maar ook met het verschil in cultuur... ik zou zeggen, sluit mensen levenslang op.... maar geef ze niet de doodstraf.... Daarmee krijgen ze meer tijd om Christus alsnog te leren kennen...
Die gedachte komt voort uit de idee dat een mens zelf voor God kiest.
Maar geloof me, God heeft nog nooit één mens te laat bekeerd.
Daarom is het niet nodig mensen levenslang op te sluiten. Voor hele zware delicten (geweld) mag van mij de doodsstraf uitgevoerd worden. En ik denk dat dat zelfs Bijbels is.
Kun je dat Bijbels onderbouwen???
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten